mr2 -92 3s-gte små trim

Prestanda och trimning. De som e lite vassare än orginalgrejer.
joakim86
Inlägg: 42
Blev medlem: mån 07 jul 2014, 07:37:58
Bilmodell: mr2
Årsmodell: 1991
PostOrt: Åby
Land (Country): Svergie

mr2 -92 3s-gte små trim

Inlägg av joakim86 »

hej jag är rätt så nyregistrerad på denna sida men följt den några månader utan att vara registrerad och nu kommer min första fråga då jag inte är för vass på motorer men älskar att lära mig
jag har läst lite om bilen och hoppas jag satt mig in i den tillräckligt för att fråga rätt

det som redan är gjort för prestandan är bättre luftfilter

det jag vill har tänkt att börja med är att ställa upp laddtrycket men jag vill framförallt göra det på säkert vis
och då har jag för mig jag behöver byta turbo laddtrycksmätaren till en som man kan få riktiga siffror från
samt montera en boostkontroller då lär jag få några flera hästar på ett säkert sätt hoppas jag


senare kommer det bli byte av turbon till en
högtrycksturbo
3" avgas system
samt med race kat
byta spridare
samt soppa pump
ny intercoller
samt kanske något mera

missa nya packningar som håller trycket

sen undrar jag om det går att byta ut så jag får turbomätaren inne i instrumentpanelen som original
samt glömde fråga dom som vet om det blir rätt så säkert då det säkraste alternativet är att låta den vara original men det vill jag inte
joakim86
Inlägg: 42
Blev medlem: mån 07 jul 2014, 07:37:58
Bilmodell: mr2
Årsmodell: 1991
PostOrt: Åby
Land (Country): Svergie

Re: mr2 -92 3s-gte små trim

Inlägg av joakim86 »

ursäkta om jag varit oklar men det jag vill gärna ha hjälp med är lite om det är något mera som behövs för att nå 300 säkra hästar
förutom byta packningarna som jag missa skriva då gen 2 inte har stålpackning
Användarens profilbild
amby
Pay User
Inlägg: 832
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 10:12:39
Bilmodell: Celica GT4
Årsmodell: 1991
PostOrt: Jönköping
Land (Country): Sverige
Ort: Jönköping

Re: mr2 -92 3s-gte små trim

Inlägg av amby »

Om du lägger till en ny ECU och nya spridare på din lista så borde du kunna komma upp i 300hk.
Om du ändå ska byta block pakningen kolla så att block,kolvar,vevaxel,lager och stakar också är i bra skick.


Vad jag vet finns det inget kitt som ersätter turbotrycks mätaren du har original med en som visar exakt laddtryck.

Lycka till :thumbup:
Skriv svar