Söker gt växellåda

Köp eller hyra av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange K: för köpes eller H: för Hyres.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
Kategoriregler
Köp eller hyra av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange K: för köpes eller H: för Hyres.
Alla diskussioner måste tillhöra annonsens ämne.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
Fritte1990
Inlägg: 44
Blev medlem: sön 28 dec 2014, 16:58:25
Bilmodell: Celica GTI
Årsmodell: 1991
PostOrt: Södertälje
Ort: Södertälje

Söker gt växellåda

Inlägg av Fritte1990 »

hallå folket,
har en celica gti som är helsmidd motorn, med gt4 låda och volvo 940 bakaxel.
mappad och bänkad med VEMS på 415whp.
går riktigt bra!
problemet är att jag råkade skjuta lådan i helgen och därav i behov av en till liksom.
är det någon som har en så kontakta mig gärna på sms eller samtal då jag inte är inne här så ofta.
just nu sitter det en låda från st165 på, vet ej om 185 är samma grejer,????

P.S svänghjulär oxå ett behov, tack på förhand!
mvh fritte 0761365117
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Söker gt växellåda

Inlägg av Glenn »

Du kör alltså en GT-Four-låda spärrad till RWD med "spaken" som är till för bänkning ?

Det står uttryckligen i servicemanualen att man inte får köra så längre tid för då rasar lådan, jag vet inte exakt varför men det är iaf ingen bra ide.

Den "spaken" är f.ö borttagen på ST205'orna (som har en mkt kraftigare låda), minns inte om den fanns på ST185 eller ej, men på ST165 finns den som sagt.

I övrigt är lådorna hyfsat kompatibla, om än inte helt.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Skriv svar