K: Toppmatad intercooler till GT4 st185 med st205 motor

Köp eller hyra av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange K: för köpes eller H: för Hyres.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
Kategoriregler
Köp eller hyra av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange K: för köpes eller H: för Hyres.
Alla diskussioner måste tillhöra annonsens ämne.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
kribbe
Pay User
Inlägg: 554
Blev medlem: lör 14 nov 2009, 13:55:52
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 1993
PostOrt: hanaskog
Land (Country): Sverige
Ort: hanaskog

K: Toppmatad intercooler till GT4 st185 med st205 motor

Inlägg av kribbe »

Som rubriken lyder.
Är ute efter nån form av intercooler till min st185 då jag hade tänkt äntligen försöka få igång den.
Sitter en st205 motor i nu.

Hade för enkelhetens skull tänkt använda en toppmonterad st185 intercooler om nu det passar mellan turbo och insug (Har för mig att nån har nämnt nånstans att dessa inte linjerar på samma ställe)

Kan ju sätta frontmonterat men det blir mycket mer jobb.

Om inte annars så får jag försöka hitta en st205 vattenkyld intercooler
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: K: Toppmatad intercooler till GT4 st185 med st205 motor

Inlägg av Glenn »

Det är väl allmänt ansett som att den toppmonterade luft/luft-interccolern på ST185 är helt värdelös, det finns dom som anser att bilen går bättre med ett rakt rör istället.

Man gick ju över till vattenkyld igen (ST165 har ju också vattenkyld) redan på CS, och sen en ännu större på ST205.

Jag skulle ha försökt använda en ST205-kyldel och sen satt nåt man kan få in i fronten nånstans.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
kribbe
Pay User
Inlägg: 554
Blev medlem: lör 14 nov 2009, 13:55:52
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 1993
PostOrt: hanaskog
Land (Country): Sverige
Ort: hanaskog

Re: K: Toppmatad intercooler till GT4 st185 med st205 motor

Inlägg av kribbe »

Glenn skrev: mån 01 okt 2018, 01:00:56 Det är väl allmänt ansett som att den toppmonterade luft/luft-interccolern på ST185 är helt värdelös, det finns dom som anser att bilen går bättre med ett rakt rör istället.

Man gick ju över till vattenkyld igen (ST165 har ju också vattenkyld) redan på CS, och sen en ännu större på ST205.

Jag skulle ha försökt använda en ST205-kyldel och sen satt nåt man kan få in i fronten nånstans.
Det visste jag faktiskt inte. Då är det nog bättre att sattsa på den vattenkylda.

Jag har ju igentligen redan en st205 intercooler men den använde jag till mr2an istället.
Dock så använde jag inte kylaren som är till så den har jag redan.
k-len
Inlägg: 198
Blev medlem: sön 08 mar 2009, 22:12:38
Bilmodell: gt4
Årsmodell: 1990
PostOrt: övik
Land (Country): Sverige
Ort: Ö-vik

Re: K: Toppmatad intercooler till GT4 st185 med st205 motor

Inlägg av k-len »

Har en toppmatad CS intercooler liggandes om de är nå intresse av en sån
kribbe
Pay User
Inlägg: 554
Blev medlem: lör 14 nov 2009, 13:55:52
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 1993
PostOrt: hanaskog
Land (Country): Sverige
Ort: hanaskog

Re: K: Toppmatad intercooler till GT4 st185 med st205 motor

Inlägg av kribbe »

k-len skrev: ons 07 nov 2018, 14:03:03 Har en toppmatad CS intercooler liggandes om de är nå intresse av en sån
Det kan det vara. Vad hade du tänkt för pris i så fall?
Skriv svar