Avgassystem ST205

Köp eller hyra av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange K: för köpes eller H: för Hyres.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
Kategoriregler
Köp eller hyra av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange K: för köpes eller H: för Hyres.
Alla diskussioner måste tillhöra annonsens ämne.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
OskarH
Inlägg: 35
Blev medlem: fre 16 okt 2009, 13:25:29
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Falun

Avgassystem ST205

Inlägg av OskarH »

Är på jakt efter ett 3" avgassystem med racekat till en ST205. Har ni något liggandes så hör gärna av er antingen i tråden, via pm eller via mail på ogge_hSNABELAbredbandPUNKTnet. Eventuellt kan annan typ av avgassystem (såsom originaldownpipe med eller utan catback) vara av intresse bara jag får på katalysator på bilen inför besiktningen. Har själv ingen möjlighet att svetsa i rostfria material så kan inte bygga något eget.

Tack på förhand!

Vänliga hälsningar

Oskar
Senast redigerad av OskarH den fre 27 jun 2014, 13:38:50, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4784
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Avgassystem ST205

Inlägg av Glenn »

Du kan ju alltid låta en kompetent avgasfirma svetsa in en katt åt dej, det var inte så förskräckligt dyrt när jag kolalde förut, fast det är lite trångt på ST205'an så man bör ha en såndär lång och smal katt, och dom var lite dyrare minns jag.

Dom jag kollade med (tror det var avgasroret.se ? osäker) kunde göra det med mycket kort förvarning, typ några dagar bara.

(Jag har dock fortfarande min originalkatt i DP'n, tyvärr, måste fixa vid tillfälle.)
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
OskarH
Inlägg: 35
Blev medlem: fre 16 okt 2009, 13:25:29
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Falun

Re: Avgassystem

Inlägg av OskarH »

Upp!

Ja det är ju också ett alternativ. Dock är väl originalrören 2 1/4" och de flesta eftermarknadskatalysatorer 2 1/2" eller 3" men det går väl säkert också att lösa. Ja precis, är ju inte jättemycket plats för en katalysator under bilen men en race/sportkat borde nog få plats.

Letar fortfarande efter ett avgassystem, kan tänka mig att köpa ett komplett 3" system från downpipe utan kat också.
Skriv svar