K: MIG-Svets

Köp eller hyra av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange K: för köpes eller H: för Hyres.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
Kategoriregler
Köp eller hyra av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange K: för köpes eller H: för Hyres.
Alla diskussioner måste tillhöra annonsens ämne.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4780
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: K: MIG-Svets

Inlägg av Glenn »

Toyspeed skrev:Nu har jag läst min egen text 5ggr.. =)
Var har jag skrivit att ja ska svetsa Aluminium???
Hehe, nä det är uppenbarligen bara jag som är förvirrad :)

Men ändå, om du även ska svetsa svartplåt så "måste" du ju ha annan gas, typ mison (co/ar) eller bara co, även om jag inte gillar det personligen, eller ska du BARA svetsa rostfritt ?

man kan f.ö svetsa rostfritt med MIG med mison också, fast det är väl inte så bra, tror man pressar in syre i svetsfogen så det rostar eller nåt sånt märkligt.

En märklig sak är ju att det inte verkar finnas nån form av blandare så man kan ha en CO och en argonflaska brevid varann typ och sen bara justera blandningsförhållandet.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4780
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: K: MIG-Svets

Inlägg av Glenn »

Johnny Blade skrev:Jag använder kolsyra till min svets.
Den är ju liksom till för det.(släckare måste man vända upp och ner).
Fast plockar du ur stigarröret innan du fyller så slipper du göra det, dessutom vill man väl oftast ha dit en kran också, använder man handtaget brukar dom tydligen slitas ut och börja läcka med tiden.
Vad menas med inbyggt regulator? Sitter klockan hop med flaskan? Det verkar isf väldigt dumt.
Tydligen, ser lite lustiga ut..

Bild
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Toyspeed
Inlägg: 852
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 11:05:39
Bilmodell: Toyota MR2 Turbo
Årsmodell: 91
PostOrt: Växjö
Land (Country): Sverige

Re: K: MIG-Svets

Inlägg av Toyspeed »

Va och köpte på mig svetsen igår, Och kom även över en ny flaska till kampanjpris.
Exakt den du länkar bilden på ovan Glenn.

Där sitter en regulator i flaskan, Och det är utbytessystem. Så när de är dags att fylla får du bara en ny flaska.
Skriv svar