18R-G

Köp eller hyra av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange K: för köpes eller H: för Hyres.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
Kategoriregler
Köp eller hyra av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange K: för köpes eller H: för Hyres.
Alla diskussioner måste tillhöra annonsens ämne.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
Kire_
Inlägg: 18
Blev medlem: mån 26 sep 2011, 22:09:11
Bilmodell: Celica ST
Årsmodell: 75

18R-G

Inlägg av Kire_ »

Hej,
Är det någon som har en 18R-G motor till salu?
Håller på att renovera en Celica TA23 (blankt papper från besiktningen) med 18R-C original. Skulle gärna byta till något lite roligare och förstår att 18R-G passar ganska rakt i?
Eller finns det andra alternativ som också är enkla att stoppa i?

MVH // Erik
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: 18R-G

Inlägg av cheetah1 »

18R-G har i princip bara en annan topp med dubbelkam, så den är lite vassare. Några andra rakt-in-alternativ känner jag inte till, men Hemiyoda heter yoda av en anledning, så han kommer nog och berättar för dig såsmåningom. :)
Kire_
Inlägg: 18
Blev medlem: mån 26 sep 2011, 22:09:11
Bilmodell: Celica ST
Årsmodell: 75

Re: 18R-G

Inlägg av Kire_ »

Ja, jag har också fattat att det framförallt är toppen som skiljer dessa motorer, men även insug och förgasare tror jag skiljer.
Hoppas någon som har bra koll kan reda ut hur det ligger till och kanske också har något kul liggandes i garaget!
Skriv svar