K: Strömställare diff Corolla 4WD 1997

Köp eller hyra av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange K: för köpes eller H: för Hyres.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
Kategoriregler
Köp eller hyra av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange K: för köpes eller H: för Hyres.
Alla diskussioner måste tillhöra annonsens ämne.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
Pipedreams
Sponsor
Inlägg: 837
Blev medlem: lör 07 mar 2009, 10:52:19
Bilmodell: Supra mkiv 6spd US-SPEC
Årsmodell: 97
PostOrt: Ludvika
Land (Country): Sverige
Företagsnamn: Pipedreams
Kontaktperson: Håkan
Ort: Ludvika

Re: K: Strömställare diff Corolla 4WD 1997

Inlägg av Pipedreams »

Men varför har du snöat in på knappen? Den fungerar ju uppenbarligen och diffen låser upp som den ska när du trycker in den iom att bilen blev körbar då trots att du inte hade någon mellanaxel.
Lexus IS300. Brukis
Supra MKIV TT 6spd US-SPEC
Celica st205 5s-gte BEAMS, BW EFR8374
walens
Inlägg: 14
Blev medlem: sön 20 okt 2013, 22:48:28
Bilmodell: Corolla 4wd
Årsmodell: 1997
PostOrt: Svartsjö

Re: K: Strömställare diff Corolla 4WD 1997

Inlägg av walens »

Jag har fått dille på att få bilen helt komplett och som det är nu är knappen limmad i inner läge och det betyder att diffen skall vara låst men Diff lock lyser inte och då tolkar jag det som att knappen inte fungerar som den skall eller? sen har det också nog blivit en liten sport att hitta knappen jag vet är väl sjuk men men :)
walens
Inlägg: 14
Blev medlem: sön 20 okt 2013, 22:48:28
Bilmodell: Corolla 4wd
Årsmodell: 1997
PostOrt: Svartsjö

Re: K: Strömställare diff Corolla 4WD 1997

Inlägg av walens »

Bilen är nu nybesiktad utan en enda anmärkning och de sa att jag skulle vara rädd om bilen länge sen de hade sett en sån fin corolla 4wd och tydligen är de väldigt ovanliga. Någon som vet hur många som tagits in till svedala?
Skriv svar