Såld: Jun 256 Kam (avgas) till 3SGTE

Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser

Moderator: cheetah1

Kategoriregler
Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Alla diskussioner måste tillhöra annonsens ämne.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
MrTwo
Inlägg: 95
Blev medlem: tis 07 apr 2009, 15:42:39
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 1991
PostOrt: Mora

Såld: Jun 256 Kam (avgas) till 3SGTE

Inlägg av MrTwo »

Såld
Senast redigerad av MrTwo den tis 07 jul 2009, 00:32:22, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
amby
Pay User
Inlägg: 832
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 10:12:39
Bilmodell: Celica GT4
Årsmodell: 1991
PostOrt: Jönköping
Land (Country): Sverige
Ort: Jönköping

Re: S: Jun 256 Kam (avgas) till 3SGTE

Inlägg av amby »

Vad skulle hända om man satte dom här på en gen 2 3sgte med standard ecu?
Användarens profilbild
Cyrix
Inlägg: 622
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 21:19:26
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 91
PostOrt: Göteborg
Land (Country): Sverige
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: S: Jun 256 Kam (avgas) till 3SGTE

Inlägg av Cyrix »

amby skrev:Vad skulle hända om man satte dom här på en gen 2 3sgte med standard ecu?
Den kommer inte gå något vidare, att byta kammar innan ECU är lite bakvänd ordning tror jag.
Carl Olsson
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org

sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
Användarens profilbild
amby
Pay User
Inlägg: 832
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 10:12:39
Bilmodell: Celica GT4
Årsmodell: 1991
PostOrt: Jönköping
Land (Country): Sverige
Ort: Jönköping

Re: S: Jun 256 Kam (avgas) till 3SGTE

Inlägg av amby »

Mm..det var det jag misstänkte
MrTwo
Inlägg: 95
Blev medlem: tis 07 apr 2009, 15:42:39
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 1991
PostOrt: Mora

Re: S: Jun 256 Kam (avgas) till 3SGTE

Inlägg av MrTwo »

Jag skulle säga att det går bara man har koll på lambdan/AFR
Eftersom 3sgten går ganska fett redan från start kan det bara vara bra att byta till något aggresivare kammar än org för att leana ut lite.
Däremot skulle jag nog rekommendera att byta insugskammen samtidigt som avgaskammen för att få ut ett bättre resultat. Finns mr2 folk i usa som kört med 272 kammar med original ecu, men då har dom också så klart justerat in dom med kamhjul, möjligen också justerat soppan med spridare eller justerbar bränsleregulator.

För en som kör en gen2 3sgte är ett billigt alternativ att köpa en gen3 insugskam då den är något vassar än gen2 och skulle förmodligen fungera rätt bra med denna jun avgaskam.
Bör ju finnas några överblivna gen3 insugskammar här och var??
mIkAeL
Inlägg: 258
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:36:02
Bilmodell: Celica GT-Four St205
Årsmodell: 1995
PostOrt: Karlstad
Land (Country): Sverige
Ort: Karlstad

Re: S: Jun 256 Kam (avgas) till 3SGTE

Inlägg av mIkAeL »

Jag har original gen3 insugskam.... Och avgaskam för den delen med...
Mikael Höglund
Kör en ST205
0762000444
Skriv svar