Banpreppad Celica GT4 st165 med rasad motor *Nytt pris!*

Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser

Moderator: cheetah1

Kategoriregler
Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Alla diskussioner måste tillhöra annonsens ämne.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
Wipe
Inlägg: 38
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 18:04:21
Bilmodell: Celica St165 & Starlet Rwd
Årsmodell: 88

Banpreppad Celica GT4 st165 med rasad motor *Nytt pris!*

Inlägg av Wipe »

Var länge sedan jag var här men vissa kommer kanske ihåg min renoveringstråd.
Varit besiktigad förut men motorn rasade förra sommaren så just nu är den obesiktigad.
Totalrenoverad kaross och chassi, för mycket att skriva. Allt står här:
http://toyotaklubben.se/viewtopic.php?t=31034 (kräver ej inlogg)

Det som inte står i länken ovan är att det nu även sitter större bromsskivor på fram. Dessa tillsammans med bra gjord bromskylning har gjort så att bromsarna funkar mycket bra!

Det som hände med motorn förra sommaren var att en vevstake flög genom blocket vid körning på gotlandring. Motorn är ej öppnad så jag vet inte vad som klarat sig men turbo och allt annat runt omkring borde inte vara nått fel på.
Nytt komplett block till dessa brukar inte vara så svåra att hitta begagnade. Själv har jag inte tid då jag flyttat från ön.

Följer med en uppsättning r-däck och en uppsättning gat-däck. Båda är minst 50% kvar på.

http://www.blocket.se/vi/27918920.htm

Står på gotland.

16000kr tycker jag inte är mycket med tanke på vad som som är gjort och följer med.