S: shortshift för MR2 MkIII , Celica Mk VII

Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser

Moderator: cheetah1

Kategoriregler
Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Alla diskussioner måste tillhöra annonsens ämne.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4784
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

S: shortshift för MR2 MkIII , Celica Mk VII

Inlägg av Glenn »

Jag har ett shortshift kit till MR2 Mk3 (MR-S), efterssom det var år och dar sen jag köpte
det så har jag ett vagt minne av att det även skulle passa celica gen7 också, osäker på det.

Så fort jag hittar kartongen ska jag ta lite bilder, lådan jag var så säker på att innehöll grejerna innehöll
istället photoshop 2.0 för mac i originalversion, lite bizarrt :)

Det är (enl killen jag köpte det av) bara provmonterat på en demobil, och sen avmonterat,
jag hade instruktioner på japanska, men dom har jag för mej försvann, man fattade iofs ändå inget av dom.
(om det nu ens var instruktioner, min japanska är lite dålig hehe..)

Pris: 500:- ?
Senast redigerad av Glenn den tis 18 maj 2010, 03:24:45, redigerad totalt 1 gånger.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4784
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: S: shortshift för MR2 MkIII, passar eventuellt även Celica

Inlägg av Glenn »

Hittade faktiskt ett mail från köpet, det står "MR2 Spider 00-03 Toyota Celica 00-01" och "40% shortened shift"

Kan också poängtera att jag aldrig har använt det själv, men det ser schysst ut.

..Om jag nu bara kunde hitta lådan också :/
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: S: shortshift för MR2 MkIII, passar eventuellt även Celica

Inlägg av Fnys »

Här har du bilder på hur olika shortshiftspakar ser ut till olika celicamodeller:
http://www.twmperformance.com/shortshif ... ifters.htm

Hoppas det kan vara till hjälp
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4784
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: S: shortshift för MR2 MkIII, passar eventuellt även Celica

Inlägg av Glenn »

Lådan hittad, ska ta nån bild också.

kitet innehåller en ny spak, fyra distanser och fyra skruvar, och lite brickor tror jag.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Skriv svar