S: Toyota Celica 89:a projekt

Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser

Moderator: cheetah1

Kategoriregler
Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Alla diskussioner måste tillhöra annonsens ämne.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
Falle
Inlägg: 2
Blev medlem: lör 18 jul 2009, 16:11:17
Bilmodell: Celica
Årsmodell: 0
PostOrt: Sundsvall

S: Toyota Celica 89:a projekt

Inlägg av Falle »

Jag måste nu sälja min projektbil pga ändrade planer, Det finns kvitton på närmare 40 000:- men det är utlagt ca 60 000:- på bilen.

Det som är gjort är: Nya stötdämpare och sänkfjädrar runtom, nya bromsskivor och belägg samt renoverad bromsok,
nyrenoverad och lite trimmad motor, hårdare koppling, 2,5" avgassystem, kjolpaket från realcar, integral a2 fälgar med bra däck, alla vätskor och filter är bytta men det är mycket mer som är gjort på bilen.

Bilen är som sagt ett projekt och således finns det lite kvar att göra på bilen innan den är klar, det som är kvar att göra på bilen är göra i ordning bilen för lackering, byta spridarkontakter, köpa nya lyktor och fixa ett tankrör annars så är bilen istort sett komplett

jag har även lite billjud som jag tänkte ha i bilen som kan säljas med till bilen, Det är två
rockford fosgate power T112D2, rf power T 152-S framsystem och ett gas silver
c1 monoblock.

Pris 13 000 utan ljudet och 18 000 med ljudet, bilder kan fås vid intresse
Bilen står i Sundsvall

MVH Falle
Rejj
Inlägg: 35
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:44:10
Bilmodell: Ingen
Årsmodell: 0
PostOrt: Fagervik
Land (Country): Sverige
Ort: Sundsvall-Area :)

Re: S: Toyota Celica 89:a projekt

Inlägg av Rejj »

Vad är det för Celica ?
ST162 ? ST165 ?
Trimmad motor, exakt vad är det som är trimmat ?
Hur är det med rost ?

Fan också...är de en fyrhjulskrafsare vilket jag antar kanske ja blir sugen.
Om jag bara hade något garage med plats, men det kanske går att fixxa :).

I stort sett komplett har jag hört förr, vad mer saknas ?

Bilder skulle inte skada.
Falle
Inlägg: 2
Blev medlem: lör 18 jul 2009, 16:11:17
Bilmodell: Celica
Årsmodell: 0
PostOrt: Sundsvall

Re: S: Toyota Celica 89:a projekt

Inlägg av Falle »

Det är en st162 så tyvärr inget fyrkrafs :cry: ang trimmet så ska jag kontakta den tidigare ägaren om det och försöka luska fram vad det är gjort med motorn ;) Någon rost finns det inte då den är seriöst rostlagad och har stått i garage dom senaste åren. Det som saknas är inredning till skuffen, tanklock, dörrhandtagen, backspeglarna, lyktor fram och bak
Bilder finns här falle89.pixbox.se
Skriv svar