Toyota Carina E CS -93

Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser

Moderator: cheetah1

Kategoriregler
Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Alla diskussioner måste tillhöra annonsens ämne.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
Woojen
Inlägg: 1
Blev medlem: ons 25 mar 2009, 09:50:14
Bilmodell: Toyota Carina E CS
Årsmodell: 93
PostOrt: Onsala
Land (Country): Sweden
Kontaktperson: Robin Lian

Toyota Carina E CS -93

Inlägg av Woojen »

Hej alla! Ska sälja min Toyota Carina E CS Väldigt ovanlig och betydligt dyrare än vad Vanliga Carinan var då dom var nya.

Denna bil ska tydligen vara ganska ovanlig endast 100st i norden.

Års: 93
Mätarställning: 142715
Fick bilen av min Morfar då han gick bort, han har skött den väldigt fint! Han jobbade för övrigt i en bil verkstad för toyota fram tills dagen då han gick bort.
Den kom även ut (igår) från toyota Center (mölndal) då de gjordes följande:

Ny bromsskiva Bak
Nya bromsklossar Runt om
Nytt batteri
Nya TGummin Fram och bak
uppsmörjning av det mesta
Ny olja + filter
Nya Handromsbackar,fjädrar,pinne och brickor.
Detta gick på CA 8000:-

Så gott som all utrustning är standard i E CS modellen men det skiljer sig en del från den vanliga Carinan.

5-dörrars halvkombi, 2.0 liters motor på 158hkr (ingen turbo). Bränslesnål trots hög effekt, manuell växellåda, servo.

Spoiler på baklucka, dimljus bak, ABS-Bromssystem med skivbromsar runt om. Rostfritt dubbelt avgassystem, farthållare, AC, Dragkrog osv...
Finns en massa mer saker att berätta egenligen.

Angående BIlder så kommer det komma idag eller imorgon då den just nu står inne i ett värmelager på Mitt Jobb.

Här är en 3 år gammal annons på en likadan bil
http://www.uppslaget.se/annonser/adDeta ... 09&omrade=
OBS!!! Ej min bil på annonsen utan en 3 år gammal men det är endast för bilden den ligger där.

PRIS: Hade tänkt mig 25-30000:- Annars BUD!
MVH Robin.