S : Intressekoll Verdi-stakar

Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser

Moderator: cheetah1

Kategoriregler
Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Alla diskussioner måste tillhöra annonsens ämne.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
Användarens profilbild
Jonex
Inlägg: 553
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:56:18
Bilmodell: Celica GT-Four st165
Årsmodell: 1988
PostOrt: Smedjebacken
Land (Country): Swe
Ort: Smb, Dalarna

S : Intressekoll Verdi-stakar

Inlägg av Jonex »

Jo, det är så att det är här hemma i Smedjebacken som AutoVerdi tillverkar sina vevstakar, jag känner Verdi och brukar träffa han ett par gånger i månaden.
Senast började vi diskutera stakar till Gt4 och han sa att dom gjort stakar till några 3S-GTE och även till 4-AGE..
Han sa också att det kunde vara intressant att få kunder från bilforumen på nätet, en marknad som han inte haft tid att bry sig i . Så , There you have it ;)

AutoVerdi säljer stakar till Amerikansk racing, Pro street, rally och gatbilar.. så grejerna håller, kan jämföras med Carillo.
Inte alls lika klumpiga som originalen. Ska inte ( på Verdis påpekan ) jämföras med Eagle som är ganska vanliga.

Stakar till alla gen. 3 S-GTE och 4-AGE ,tillverkade efter org parametrar, balanserade och klara = 9000 kr
Kan nog få fram stakar till Supra med.
Senast redigerad av Jonex den ons 25 mar 2009, 10:47:16, redigerad totalt 1 gånger.
Min St165, projektet går sakta vidare http://www.toyotaclubsweden.com/viewtopic.php?f=19&t=71
Zerocool
Inlägg: 336
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:28:17
Bilmodell: Celica st205
Årsmodell: 1995
PostOrt: Ronneby
Land (Country): Sweden

Re: S : Intressekoll Verdi-stakar

Inlägg av Zerocool »

Synd att de skulle vara så extremt dyra bara:(
Vad är vikten på dom?
st205,BPU++
402m@ 12,43s @ 187km/h (2010)
201m@ 8,02s @ 139km/h (2010)
Ss=1.23,63 (2011)
Användarens profilbild
Starlan1
Inlägg: 382
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:42:13
Bilmodell: Toyota Starlet
Årsmodell: 1981
PostOrt: Djurås
Land (Country): Sverige
Ort: Gagnef

Re: S : Intressekoll Verdi-stakar

Inlägg av Starlan1 »

Eftersom jag är kompis med dem ,både Stefan o Steen (som tillverkar Torrsumpspumparna och bearbetar kents volvo evo toppar) sen barnsben så kan jag säga att stakarna är värt priset! Bättre finns inte på marknaden,anser jag!.Återkommer med vikter!/Anders
Toyota Starlet S -81 Röd
Toyota Starlet S -81 Orange
Toyota Starlet 83
Toyota Starlet 80 kaross
Användarens profilbild
Jonex
Inlägg: 553
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:56:18
Bilmodell: Celica GT-Four st165
Årsmodell: 1988
PostOrt: Smedjebacken
Land (Country): Swe
Ort: Smb, Dalarna

Re: S : Intressekoll Verdi-stakar

Inlägg av Jonex »

Mycket lättare än originalstakarna är dom iaf enligt Verdi, ska försöka få fram vikterna.

Kan hända att vi får ned priset något om många är intresserade sen går det ju inte att komma ifrån att
folk är rädda om pengarna i dessa tider.. det här erbjudandet är öppet åtminstone till sommarn..
Min St165, projektet går sakta vidare http://www.toyotaclubsweden.com/viewtopic.php?f=19&t=71
Användarens profilbild
Cyrix
Inlägg: 622
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 21:19:26
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 91
PostOrt: Göteborg
Land (Country): Sverige
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: S : Intressekoll Verdi-stakar

Inlägg av Cyrix »

Jag tror att dom flesta väljer att köpa Eagle stakar som kostar runt 3-4000:- istället.
Carl Olsson
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org

sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
Användarens profilbild
Starlan1
Inlägg: 382
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:42:13
Bilmodell: Toyota Starlet
Årsmodell: 1981
PostOrt: Djurås
Land (Country): Sverige
Ort: Gagnef

Re: S : Intressekoll Verdi-stakar

Inlägg av Starlan1 »

Har kollat med Stefan nu!Han var lite osäker på exakt, men under 600gr iaf!Dvs lättare än eagle stakarna!Han sålde en uppsättning till en På Toyota i Borlänge i Julas sist sade han.
Mvh Anders
Toyota Starlet S -81 Röd
Toyota Starlet S -81 Orange
Toyota Starlet 83
Toyota Starlet 80 kaross
Användarens profilbild
Hornlund
Inlägg: 749
Blev medlem: fre 06 feb 2009, 18:15:05
Bilmodell: MR2 & IS200
Årsmodell: 8500
PostOrt: Örnsköldsvik
Land (Country): Sweden
Ort: Örnsköldsvik

Re: S : Intressekoll Verdi-stakar

Inlägg av Hornlund »

Hade varit väldigt trevligt, till en 7A-GE, då det är just stakarna som brukar kokna i dessa byggen.
Men något sådant projekt är som tur är / tyvärr, inte aktuellt!
/ Mikael, MR2x2 & IS200.
Skriv svar