S: Intressekoll Starlet -83 nerplockad

Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser

Moderator: cheetah1

Kategoriregler
Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Alla diskussioner måste tillhöra annonsens ämne.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
Användarens profilbild
Fabian
Inlägg: 143
Blev medlem: fre 16 jan 2009, 19:49:02
Bilmodell: MR2 AW11 -87
Årsmodell: 1987
PostOrt: Helsingborg
Land (Country): Sverige
Ort: Helsingborg

S: Intressekoll Starlet -83 nerplockad

Inlägg av Fabian »

eftersom jag har helt andra förutsättningar nu än när jag satte igång med projektet så är det med en tår i ögat jag inte har råd eller tid till min starlet. så nu står den bara och kostar pengar (betalar pengar för ett mekgarage jag inte använder). Jag prioriterar racingen nu när jag kommer igång med det nästa månad, då har jag ännu mindre pengar att lägga på starren.
Så jag tänkte se om någon är intresserad av att ta över projektet.
det är en Starlet -83 DX som är helt nerplockad. jag har kommit mer än halvvägs på att få bort underredsmassan i sökandet efter rost och lättning. ang rost så är den ganska befriad från det, är ett gigantiskt hål under tankluckan, lite där hjulhus möter tröskel och en fläck vid vindrutan, resten är inte så allvarligt.
Bilen har gått inom familjen de senaste 15 åren på Gotland, fram tills jag tog över den till fastlandet 2004.

Mitt mål med bygget är att bygga en clubräser, dvs en racebil med finnish som är lagom bekväm att köra till och från banor och jobb.
dvs, rensad kaross med plastrutor och en 4A-GE under huven som sedan skulle regbessas som ombyggt fordon. (det säljs en 20v här på forumet, den passar om man flyttar fördelaren)

Delar som hör till: 2st 4k-c i okänt skick, 2st T50växellådor varav en sprängkåpa som passar 4Amotorer, motorfästen (obs, ej kuddar!) som passar in en 4A till original K-fästen, En Gussbur där två stag fattas, dock olika så spegelvända kopior går att göra, lite däck och fälg, original kardan, samt en kardan till en Daihatsu Charmant (passar T50lådans splines) med mera.

Det som fattas är: stolar och baksäte, bakaxel, vindruta, har för mig att jag sålt K50lådan också.

Huven är i renoveringsbehov, om det går att rostlaga. min tanke var att gjuta av en hel huv i glasfiber. Dörrarna har lite rost i underkant.

Bilen står alltså som tom kaross utan hjulupphängningar, men kan lyftas av två medelstarka människor, tre rekommenderas ;)

Jag vill egentligen sälja, då jag tror att jag kan ta upp det igen om 2-3år, men det handlar om en garagekostnad på 20-30k kr tills dess, dem pengarna lägger jag hellre på racingkarriären.

här är projekttråden: http://www.toyotaklubben.se/viewtopic.php?t=26010

Pris: ge vettiga bud. får 3-4k för karossen av rallygrabbar, men vill inte att karossen ska gå ett sådant öde egentligen. det följer med en massa värdefulla delar också, så ge vettiga bud :)
MVH Fabian Hallbom
---------------------------
FF Aygo -07 VVTi 1KR-FE 1.49,70 i blöta SS SÅLD
MR MR2 -87 Bigport 4A-GE (rullande renovering)
FR Starlet -83 Bigport 4A-GE (evighetsprojektet) 1.43,00 i ett torrt SS (58hk 4k-c med blåst toppackning)
Användarens profilbild
Hornlund
Inlägg: 749
Blev medlem: fre 06 feb 2009, 18:15:05
Bilmodell: MR2 & IS200
Årsmodell: 8500
PostOrt: Örnsköldsvik
Land (Country): Sweden
Ort: Örnsköldsvik

Re: S: Intressekoll Starlet -83 nerplockad

Inlägg av Hornlund »

Va tusan, trist att höra, men racing låter spännande!
Lite inspiration, till dig eller ev. köpare: http://www.toyotaclubsweden.com/viewtop ... f=18&t=207.
/ Mikael, MR2x2 & IS200.
Användarens profilbild
Fabian
Inlägg: 143
Blev medlem: fre 16 jan 2009, 19:49:02
Bilmodell: MR2 AW11 -87
Årsmodell: 1987
PostOrt: Helsingborg
Land (Country): Sverige
Ort: Helsingborg

Re: S: Intressekoll Starlet -83 nerplockad

Inlägg av Fabian »

usch, nu vill jag ta bort annonsen!
ang starleten i youtubeklippet så är det en 20v som sitter i, läst lite om bygget på andra forum. finns ju en 20v till salu på forumet så verkligheten är inte långt bort ;) 20k för motorn, 10k för bakaxel och hjulupphängning, lplus ite övriga kostnader, så för en 40-50k så har man en skylinekiller ;)

ang racingen är vi 4st som gått ihopa till ett team för att köra 4h långlopp, första racet är den 26/4. jag måste dock handla FIAgodkända kläder, vilket innebär en utgift på 2500kr, och då lånar jag en overall... var tävling kostar teamet minst 8000kr så ungefär 2500kr i månaden måste gå direkt till racingen. så med en mekanikerlön så behöver jag minska mina andra utgifter, dvs får jag prioritera bort starleten.. (som fått namnet Gurli, det säger väl en del om hur mycket den betyder för mig? :roll: )
MVH Fabian Hallbom
---------------------------
FF Aygo -07 VVTi 1KR-FE 1.49,70 i blöta SS SÅLD
MR MR2 -87 Bigport 4A-GE (rullande renovering)
FR Starlet -83 Bigport 4A-GE (evighetsprojektet) 1.43,00 i ett torrt SS (58hk 4k-c med blåst toppackning)
Skriv svar