S: Celica -93, widebody, Malmö

Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser

Moderator: cheetah1

Kategoriregler
Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Alla diskussioner måste tillhöra annonsens ämne.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
Användarens profilbild
Joffeman
Inlägg: 18
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:37:26
Bilmodell: Celica
Årsmodell: 1993
PostOrt: Malmö
Land (Country): Sverige
Ort: Malmö
Kontakt:

S: Celica -93, widebody, Malmö

Inlägg av Joffeman »

Får ju snart ny bil, har precis servat och besiktigat min blåmetallic Celica 2.0 Widebody. AC, nya framdäck, ett år gamla bakdäck, vinterdäck (har inte kollat på på ett tag), ny ljuddämpare, nytt batteri, nya dämpare bak. Funderar på att kosta på den nya skyltar innan jag lägger upp den på Blocket, och eftersom jag ännu inte tvättat den har jag inga nya bilder. Inte mkt att jämföra med på Blocket så jag har ännu inte bestämt mitt lägsta pris, men jag tänkte iallafall ge klubben lite förtur. 21600 mil, inga moddningar förutom en farthållare som inte funkar och 9x6-or därbak. Söp bort fronten till stereon precis, kostar väl typ samma att fixa ny front som ny stereo så det gör jag nog inget åt innan jag säljer. En buckla med rost som jag skulle åtgärdat men min kille hade semester nu...

Lägger ut bilder och telefonnummer så småningom

Kanske sista svensksålda bilen med popups? Och widebody är snyggare.

/Josef
Användarens profilbild
Joffeman
Inlägg: 18
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:37:26
Bilmodell: Celica
Årsmodell: 1993
PostOrt: Malmö
Land (Country): Sverige
Ort: Malmö
Kontakt:

Re: S: Celica -93, widebody, Malmö

Inlägg av Joffeman »

Förutom att det nya fina avgasröret syns på min profilbild så finns en bild jag tog från mobilkameran här: http://badtastecambodia.blogspot.com/20 ... ocket.html strax efter tvätten igår. Har också beställt ny nummerplåt fram för helgens photoshoot med riktig kamera
Användarens profilbild
Joffeman
Inlägg: 18
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:37:26
Bilmodell: Celica
Årsmodell: 1993
PostOrt: Malmö
Land (Country): Sverige
Ort: Malmö
Kontakt:

Re: S: Celica -93, widebody, Malmö

Inlägg av Joffeman »

Förresten: På wikipedia står det att widebody bara såldes i Belgien/Holland - är min en import trots allt? Sen försöker jag hitta vad Toyota tyckte den gjorde 0-100 på när den kom, om nån vet
Ohjay
Inlägg: 25
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 11:37:33
Bilmodell: ST185
Årsmodell: 1990
PostOrt: Göteborg

Re: S: Celica -93, widebody, Malmö

Inlägg av Ohjay »

Joffeman skrev:Förresten: På wikipedia står det att widebody bara såldes i Belgien/Holland - är min en import trots allt? Sen försöker jag hitta vad Toyota tyckte den gjorde 0-100 på när den kom, om nån vet
Wikipedia går inte alltid att lita på.
Min första Celica GTI var från 1993 i en smått unik blå färg(fanns inte många i Sverige och det var originalfärgen), den hade också widebody som alla '93 har(om jag inte missminner mig helt), och min var definitivt ett svensksålt exemplar. Så nej, din behöver inte vara en import bara för att den har widebody.
Användarens profilbild
Joffeman
Inlägg: 18
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:37:26
Bilmodell: Celica
Årsmodell: 1993
PostOrt: Malmö
Land (Country): Sverige
Ort: Malmö
Kontakt:

Re: S: Celica -93, widebody, Malmö

Inlägg av Joffeman »

Ohjay skrev:en smått unik blå färg(fanns inte många i Sverige och det var originalfärgen)
Inte samma som min metallicblå alltså? (Profilbild eller länk ovan)
Användarens profilbild
Joffeman
Inlägg: 18
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:37:26
Bilmodell: Celica
Årsmodell: 1993
PostOrt: Malmö
Land (Country): Sverige
Ort: Malmö
Kontakt:

Re: S: Celica -93, widebody, Malmö

Inlägg av Joffeman »

Har hittat fronten! Men såklart målar dom om källaren så jag har inte hunnit smälla in hatthyllan. Imorgon blir det foto, ny nummerskylt och annons på blocket. Ge mig ett bud så håller vi den i klubben!
Användarens profilbild
Joffeman
Inlägg: 18
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:37:26
Bilmodell: Celica
Årsmodell: 1993
PostOrt: Malmö
Land (Country): Sverige
Ort: Malmö
Kontakt:

Re: S: Celica -93, widebody, Malmö

Inlägg av Joffeman »

Nu ligger den på blocket också: http://www.blocket.se/vi/23601960.htm
Skriv svar