S: svensksåld Celica GT ST202 '94

Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser

Moderator: cheetah1

Kategoriregler
Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Alla diskussioner måste tillhöra annonsens ämne.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4773
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

S: svensksåld Celica GT ST202 '94

Inlägg av Glenn »

Ja, det är lite sorgligt men jag måste nog göra mej av med ST202'an.

Det är en svensksåld silverfärgad GT från 1994, den har alltså superstrut, diffbroms, stolsvärme, lyktspolning och största sugmotorn (3S-GE). Den har gått precis över 30000mil, varav jag tror jag kört ca 8-9000 ?

Dåliga saker:

- Obesiktigad på grund utav..
- Trasigt flexrör mellan DP och katalysator
- överkänslig ABS höger bak, troligen dålig krans, gått igenom besiktningen ändå.
- buckla bakom vänster bakdörr efter att en gubbe 70+ oprovocerat sparkade på bilen (ganska mjuk dock, nån buckelkille trodde den skulle gå att återställa)
- Rost lite här och var.. mest bakre skärmkanter, vänster sidobalk, förardörren (borde passera en besiktning dock, inga problem sist)
- Skickar den på audifälgar, dom passar men är ganska tyskfula. (dom den står på nu medföljer ej, dom är till min ST205)
- AC fungerar ej.
- elantenn stelopererad
- knarrar i bakvagnen, det är frärmre lagren till länkarmarna som behöver bytas eller smörjas.

Bra saker:

- Motorn går underbart bra (speciellt med hål i avgasröret..)
- Växellådan funkar perfekt utan skrap
- Diffbroms
- I princip all el fungerar, till och med sätesvärmen
- Jag tror den har respittid på besiktningen om den ställs på (ska kolla)
- Höger dörr är rostfri (försök hitta en sån..) då den blivit utbytt mot en ny någon gång.
- Går snålt trots mej som förare, körde den på mellan 0.77 och 0.87, oftast ca 0.84

Finns en låååång tråd om den här: https://www.toyotaclubsweden.com/viewto ... =19&t=7077 som sträcker sej från när jag köpte den 2012 och i princip tar upp allt jag gjorde på den när den var min bruksbil mellan 2012 och 2016, sedan har den bara stått.

Det har varit en mycket rolig och relativt problemfri bil att bruksa till och från jobbet under denna tid, och det känsn sorgligt att sälja den.

Köp den helst för att fixa den och köra, men jag inser att drivlinan är det värdefullaste på bilen.

Bilen står i norrtäljetrakten.

Pris ? tja.. då jag tidigare blivit bjuden 10k från en person som bara behövde drivlinan så vill jag nog helst ha 12k. Dessa bilar börjar bli halvovanliga, speciellt svensksålda med 175hk 3S-GE och LSD.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4773
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: S: svensksåld Celica GT ST202 '94

Inlägg av Glenn »

Fortfarande till salu..

Eventuellt lägger jag nån dag på att svetsa ihop avgassystemet i sommar och försöker besiktiga..

Ett löst flexrör kostar inte många spänn och är lättsvetsat, men då måste ju systemet ner vilket jag inte orkat rodda med.

Får man tag i en racekat vore det ju en välgärning att få dit en sådan, då bilen går märkbart bättre med hål i avgasröret innan katten än vad det gör när röret är helt, det är verifierat både med rumpdyno och G-mätare.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4773
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: S: svensksåld Celica GT ST202 '94

Inlägg av Glenn »

Det ovan gäller fortfarande, jag säljer den gärna som den står, men annars gör jag kanske ett försök till lagning i sommar.

OBS: vid intresse, skicka helst email då jag troligen inte kommer att logga in här så ofta, eller inte alls i framtiden.

Det går bra att använda slask (at) surmule.se (ja den finns, och ersätt (at) med @ förstås..)
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4773
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: S: svensksåld Celica GT ST202 '94

Inlägg av Glenn »

Tänkte börja fixa till den lite idag och började med att starta den för att flytta den.. och konstaterar att generatorlampan lyser, det gör även oljenivålampan, trots att det är gott om olja i.

Efter lite meck konstaterade jag att generatorn faktiskt är död.. och rycker man sladden till generatorn så slutar även oljenivålampan att lysa ??

..Så är ststusen just nu, generatorn ligger brevid, jag har haft isär den och konstaterat avbrott i rotorlindningen.

Ska se om jag får tag i en generator billigt nånstans.

Bilen är ändå till salu som den står, går ej att köra om man inte monterar tillbaka generatorn (eller ja, minns inte vad generatorremmen driver mer, styrservo?)

Dessutom har jag rivit lite kåpor osvi bilen i min felsökning men dom är enklöa att sätta tillbaka.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Skriv svar