Sida 1 av 1

S: MR2 Turbo 1991

Postat: tor 27 apr 2017, 19:36:43
av barlar
Toyota MR2 1991 med motorn urplockad. Det var meningen att bygga en ny 3sgte-motor men det blev aldrig av. Har själv ägt bilen i 10 år och har använt den på bandagar samtidigt som jag haft den besiktigad för att kunna köra med på gatan. Jag kan även tänka mig att sälja delar från bilen separat.

Det man kan säga om bilen i övrigt är:

GR-2 stötdämpare
Sänkfjädrar
Slitsade/hålborrade skivor
93+ bromsar (större än 1991)
Stålomspunna slangar
Polyuretanbussningar komplett i både bak/framvagn
93+ Bakvagnsupphängning
Camberbultar monterat runt om
Nya krängningshämmarstag med uniball
Polyuretanmotorfästen
Bronsbussningar för växellänkage (original i gummi blir lite sladdriga)
Plastmotorhuv
3S-GTE växellåda med diffbroms
AEM EMS styrsystem med alla sensorer som behövs
Bredbandslambda/avgastempsmätning VEMS, inkl. båda sensorerna
Enkei fälgar med R-däck
E153 Växellåda med TRD diffbroms
3" avgassystem

Den främre lip spoilern sprack när jag tog in bilen i garaget. Går att plasta igen, men den kostar bara några hundralappar att köpa ny.

De extra delar som hör till chassiet/bilen är följande:

Spoiler av modell https://encrypted.google.com/url?sa=i&r ... 7814768557
Ny huvudbromscylinder till MR2 93+. Denna är större än original som sitter där. Jag trodde att jag skulle behöva byta även denna för att få rätt känsla i bromsen, men det behövdes aldrig.
Quick shift växelspak
Kolfiber luftintagsscoop, nya i kartong. http://smg.photobucket.com/user/Tha_Gau ... 2.jpg.html
Nya casterstag fram i kartong
Nya Carbotech xp8 belägg i kartong runt om med Motul Race-bromsvätska
Papper från Toyota på motorbyte från 3S-GE till 3S-GTE
Kan även slänga med en redigt laptop som jag använt som kalibrerdator i bilen.

Skulle man vilja montera ihop motorn igen så kan allting fås med för att göra det för 5000:-. Alla nya packningar/bussningar/remmar/vattenpump etc finns nytt i kartong). Det är en eftermarknads IC och en GT2871R turbo, 540cc spridare med center feed rail etc., allt som jag kört med innan. Då är det en motor som utan problem kan leverera 300-350 hk beroende på hur mkt du vill ladda. Motorn togs ur för att jag skulle bygga en ny motor. Motorn komptestades innan den togs ur bilen och fann inget fel på ngn cylinder. Den läckte olja någonstans, men som sagt så finns alla packningar/tätningar nya i kartong.

Re: S: MR2 Turbo 1991

Postat: tis 04 jul 2017, 23:31:08
av Hanzzon
Vad har du tänkt dig för pris på bilen då?

Mvh/Ola.

Re: S: MR2 Turbo 1991

Postat: ons 11 okt 2017, 22:19:30
av Faton
Finns motorn kvar?

Re: S: MR2 Turbo 1991

Postat: lör 14 okt 2017, 04:50:13
av MartZink
Faton skrev: ons 11 okt 2017, 22:19:30 Finns motorn kvar?
Nej jag köpte allt.

Re: S: MR2 Turbo 1991

Postat: lör 14 okt 2017, 22:09:54
av Faton
Om du vill sälja motorn säg till