Celica st165 gt4 -88

Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser

Moderator: cheetah1

Kategoriregler
Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Alla diskussioner måste tillhöra annonsens ämne.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
grusmacka
Inlägg: 168
Blev medlem: ons 18 aug 2010, 14:00:29
Bilmodell: Celica GT-Four

Celica st165 gt4 -88

Inlägg av grusmacka »

Bilen har pga småbarn blivit ståendes under ett par år och ska därför säljas.
Sist jag försökte så gick den igenom besiktningen utan anmärkning trots diverse modifikationer. Det bör den kunna göra igen ifall man är intresserad av det och kollar över bilen ett varv.
Jag har senaste veckorna lagat några soppaslangar som hade spruckit innan jag slutade använda bilen för ca 4 år sedan. Samt bytt bromsolja och köpt nytt batteri.
Testkörde den och den går jättefint i motor och växellåda. Laddar 1bar.
Kosmetiskt är den ett åbäke med hemmalackad karross och sprucken samt spacklad igensatt taklucka (spacklad och inte övermålad..) m.m.
Men inga direkta bucklor eller så vad jag vet. Det här är det som är så härligt med bilen.

Ingår en hel del delar. Två blå Recaro rallystolar i glasfiber. Två extra topplock. Isdäck på 16" fälg. Modifierade 15" alufälgar för att få plats med de större bromsarna som finns fram för att kunna köpa billiga R-däck. Sitter nu dåliga R-Däck på som jag inte skulle ta till en bana. m.m.m.m. (jag har inte inventerat garaget men det finns grejer för att fylla på nån annan stackares garage med).

Läs mer om bilen under projekttråden:
https://www.toyotaclubsweden.com/viewto ... =19&t=3988

Bilen in action (framspoilern plockades bort vid isåkningen för att inte åka bort av sig själv, så den finns..)
https://www.youtube.com/watch?v=CqvgTMvFC_Y

Kort och gott en rolig busbil som genomgått ordentlig renovering som man inte behöver vara speciellt rädd för att repa lacken på, för det gör den bara ännu charmigare ;)

Priset då? Kom och kolla och se vad du tycker den är värd. 10-20k tycker jag kan vara en lämplig måttstock iaf beroende på vad som ska ingå..

Är det ingen som nappar här så går jag vidare till blocket om nån vecka kanske.. :-|

Finns på Ekerö, Stockholm
nouky
Inlägg: 1
Blev medlem: sön 05 mar 2017, 09:17:30
Bilmodell: st162
Årsmodell: 87
PostOrt: berghem
Land (Country): sverige

Re: Celica st165 gt4 -88

Inlägg av nouky »

Hej, är bilen fortfarande till salu?
MVH
Skriv svar