Toyota Corolla 1985 - Intressekoll

Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser

Moderator: cheetah1

Kategoriregler
Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Alla diskussioner måste tillhöra annonsens ämne.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
Sorken
Inlägg: 1
Blev medlem: sön 14 feb 2016, 11:50:54
Bilmodell: Toyota Corolla
Årsmodell: 1985
PostOrt: Linköping

Toyota Corolla 1985 - Intressekoll

Inlägg av Sorken »

Hej!

Jag har en fin liten Corolla från 1985. Den är norrlandskörd förutom de sista 2 åren. Så ingen rost i princip. Den har bara gått 17000, och den tidigare, och enda, ägaren verkar ha tagit mycket väl hand om den. Har precis fixat den på verkstad: Nya bromsar bak, för 2 år sedan fixade jag nya bromsar fram. Har även bytt avgasrören och genomgått service nu sista vändan. Nya tändstift, olja, filter, luftfilter.+ alla lampor funkar nu. Går jättefint i motor och växellåda.

Så nu gick den igenom besiktningen och 2 år till nästa då den blivit veteran. De på besiktningen sa att det var en pärla och tyckte det var värt att fixa felen.

Däremot kan jag själv inte så mycket om bilar och vet inte om den får den vård den förtjänar av mig, har haft den i 2 år, kör försiktigt och bra, men kan inte meka. Så den kanske borde ha en ägare som är Toyota-entusiast och att den får fortsätta gå utan saltet osv.

Så tänkte bara kolla vad ni tror den är värd, och om det kan finnas entusiaster som vill ta sig ann den? Bifogar bild. Bilden är något år gammal. Finn lite ytlig början till rost på nedre kanterna men sånt smått kanske man kan gnugga bort? Regskylten bak ser trist ut men annars är det väl bara småsaker. Invändigt är den superfin.

Ja det var bara det, hoppas ni kan ge lite klarhet.

Bild
upload pic