Vänsterstyrd MR2 Turbo säljes!

Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser

Moderator: cheetah1

Kategoriregler
Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Alla diskussioner måste tillhöra annonsens ämne.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
KACE80
Inlägg: 878
Blev medlem: tis 18 aug 2009, 23:43:30
Bilmodell: MR2 TURBO
Årsmodell: 1991
PostOrt: Borås/GBG

Re: Vänsterstyrd MR2 Turbo säljes!

Inlägg av KACE80 »

Efter att ett par har visat intresse för min bil efter gårdagens bild jag la upp så beslutar jag att lägga upp ett gäng till.
Men fy f*n vad tungt det är att se sin fina bild på bilderna och veta att jag måste sälja den, det var inte kul alls att ladda upp dessa bilder :thumbdown:
Men framtiden kanske ser annorlunda ut och då lovar jag att det blir en MR2 igen :)

Edit: Min bil är bland annat utrustad med de populära low rise rev6 framlysena, inte många som har dem men jäkla mycket snyggare än de stora original lysena.
Ni ser dem på bilderna längst ned!

Anton

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
KACE80
Inlägg: 878
Blev medlem: tis 18 aug 2009, 23:43:30
Bilmodell: MR2 TURBO
Årsmodell: 1991
PostOrt: Borås/GBG

Re: Vänsterstyrd MR2 Turbo säljes!

Inlägg av KACE80 »

De två personer som visade intresse för min bil blev det plötsligt tyst ifrån :?
Sänker nu ytterligare, och då till en prisbild som minst sagt är prutat å klart!
60K

Anton
KACE80
Inlägg: 878
Blev medlem: tis 18 aug 2009, 23:43:30
Bilmodell: MR2 TURBO
Årsmodell: 1991
PostOrt: Borås/GBG

Re: Vänsterstyrd MR2 Turbo säljes!

Inlägg av KACE80 »

Bump!

Fel tid att sälja sin gamla sportbil på men måste ändå säga att jag är förvånad över hur tyst det är.
Ställer av bilen den sista September och har ingen visat intresse då så får bilen stå.

Priset bilen ligger på nu är ju raka motsatsen till ett ockerpris, även med diffproblem.
Priserna på MR2:or i Sverige tycks vara några av de lägsta i världen just nu :thumbdown:
Tyskland och USA ligger priserna betydligt högre i :?

Anton
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Vänsterstyrd MR2 Turbo säljes!

Inlägg av Glenn »

Det är alltid svårt att sälja bilar med fel, mest för att man skalar bort typ 90% av alla potentiella köpare och bara kan sälja till folk som har platsen och kunskapen att laga själva, elelr känner någon som kan göra det.. Och fixarnissarna vill förstås göra ett klipp om dom ska laga själva, annars köper dom ju bara en annan bil som inte behöver fixas.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
KACE80
Inlägg: 878
Blev medlem: tis 18 aug 2009, 23:43:30
Bilmodell: MR2 TURBO
Årsmodell: 1991
PostOrt: Borås/GBG

Re: Vänsterstyrd MR2 Turbo säljes!

Inlägg av KACE80 »

Jo men kolla mitt pris Glenn, jag tycker verkligen redan det ligger ett mycket bra klipp i detta pris!
Vi pratar ju om en mycket välvårdad vänsterstyrd MR2 turbo här...

Men hela situationen är ju bara heltråkig som den är.

Anton
Zoomorphic
Inlägg: 108
Blev medlem: fre 15 maj 2009, 19:19:40
PostOrt: Sverige

Re: Vänsterstyrd MR2 Turbo säljes!

Inlägg av Zoomorphic »

http://www.ebay.co.uk/itm/Toyota-Mr2-/3 ... 4640a5b73d

Jag stör mig inte att sitta på höger sida på en japanare, det handlar ju bara om en vanesak! Och man kan göra mycket med en bil för 50000 kr i mellan!
Finns bilar att köpa billigt överallt.
Bygger hellre än kör!
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Vänsterstyrd MR2 Turbo säljes!

Inlägg av Glenn »

KACE80 skrev:Jo men kolla mitt pris Glenn, jag tycker verkligen redan det ligger ett mycket bra klipp i detta pris!
Vi pratar ju om en mycket välvårdad vänsterstyrd MR2 turbo här...
Jag har inte tillräcklig koll på MR2-marknaden för att avgöra om priset är bra eller inte, men efterssom man begränsar antalet köpare så mycket så blir det ju alltid svårt att sälja, även om priset är bra, nu är det ju dessutom höst, sämsta möjliga tidpunkt ?

Men som du säger, alltid trist när man behöver sälja och inte hittar köpare.

@zoomorphic: Hur du än vänder och vrider på det kommer alltid en felstyrd bil vara värd betydligt mindre än en med ratten på vänster sida, och nej, det handlar inte bara om att vänja sig, det många nackdelar även om man bortser från vanan.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
KACE80
Inlägg: 878
Blev medlem: tis 18 aug 2009, 23:43:30
Bilmodell: MR2 TURBO
Årsmodell: 1991
PostOrt: Borås/GBG

Re: Vänsterstyrd MR2 Turbo säljes!

Inlägg av KACE80 »

Zoomorphic skrev:http://www.ebay.co.uk/itm/Toyota-Mr2-/3 ... 4640a5b73d

Jag stör mig inte att sitta på höger sida på en japanare, det handlar ju bara om en vanesak! Och man kan göra mycket med en bil för 50000 kr i mellan!
Finns bilar att köpa billigt överallt.


Hahahaha va fan jämför aldrig igen min turbo med en gti, och dessutom med ratten på motsatt sida!
Skiljer alltid oerhört i pris på turbon jämfört med gti:n!
Kändes som en stor jävla förolämpning faktiskt att du jämför den bilen du länkade till med min, det där var ju ett vrak dessutom och med 170 000 jäkla miles på mätaren :thumbdown:
Lägg dig inte i min säljtråd om du inte har någon vettigt att skriva!
Blir så jävla förbannad på dessa idiot inlägg :evil: !

Bara att kolla i Tyskland på priserna och rariteten på dessa vänsterstyrda MR2 TURBOS!
2 stycken ligger ute på jättesidan Mobile.de och den billigare av dem ligger på ungefär 100 000kr!
10 500 Euro, så kom inte igen att jämföra min MR2:a med en risig högerstyrd GTI!

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1

Anton
Senast redigerad av KACE80 den mån 07 sep 2015, 17:56:19, redigerad totalt 2 gång.
KACE80
Inlägg: 878
Blev medlem: tis 18 aug 2009, 23:43:30
Bilmodell: MR2 TURBO
Årsmodell: 1991
PostOrt: Borås/GBG

Re: Vänsterstyrd MR2 Turbo säljes!

Inlägg av KACE80 »

Glenn skrev:
KACE80 skrev:Jo men kolla mitt pris Glenn, jag tycker verkligen redan det ligger ett mycket bra klipp i detta pris!
Vi pratar ju om en mycket välvårdad vänsterstyrd MR2 turbo här...
Jag har inte tillräcklig koll på MR2-marknaden för att avgöra om priset är bra eller inte, men efterssom man begränsar antalet köpare så mycket så blir det ju alltid svårt att sälja, även om priset är bra, nu är det ju dessutom höst, sämsta möjliga tidpunkt ?

Men som du säger, alltid trist när man behöver sälja och inte hittar köpare.

@zoomorphic: Hur du än vänder och vrider på det kommer alltid en felstyrd bil vara värd betydligt mindre än en med ratten på vänster sida, och nej, det handlar inte bara om att vänja sig, det många nackdelar även om man bortser från vanan.

Lutar dock mer och mer till att jag på något sätt behåller bilen, har för mycket hjärta kvar för den.
Vi får se, September ut och sedan avställning.

Anton
KACE80
Inlägg: 878
Blev medlem: tis 18 aug 2009, 23:43:30
Bilmodell: MR2 TURBO
Årsmodell: 1991
PostOrt: Borås/GBG

Re: Vänsterstyrd MR2 Turbo säljes!

Inlägg av KACE80 »

Ett sista smärtsamt försök att sälja bilen.
Obs nu är bilen avställd!

Visas inget intresse för min bil nu så kommer jag behålla den.
I detta pris är det originalfälgarna ( 14" ) som följer med.

Anton
Senast redigerad av KACE80 den tor 02 jun 2016, 17:20:09, redigerad totalt 1 gånger.
Låst