Vänsterstyrd MR2 Turbo säljes!

Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser

Moderator: cheetah1

Kategoriregler
Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Alla diskussioner måste tillhöra annonsens ämne.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
KACE80
Inlägg: 878
Blev medlem: tis 18 aug 2009, 23:43:30
Bilmodell: MR2 TURBO
Årsmodell: 1991
PostOrt: Borås/GBG

Vänsterstyrd MR2 Turbo säljes!

Inlägg av KACE80 »

Hej!

Det är med stor sorg i hjärtat och olyckliga omständigheter som jag nu beslutar att sälja min gamla underbara MR2 som varit i min ägo hela vägen tillbaks sedan 2009 :(

Väldigt kortfattat så har jag haft detta i mina tankar länge då jag snart blir av med min garageplats.
Har lagt så oerhört mycket tid pengar och kärlek på denna bil men måste nu acceptera att jag inte längre har råd att ruinera mig med två bilar.
Dessutom blir jag ju snart av med min garageplats som är ett krav att ha i min försäkring ( Entusiastförsäkrad ).

Bilen står just nu ute hos en mekaniker i utkanten av Borås med defekt differential, dock lämnades bilen in för ett annat ingrepp som åtgärdades men när jag skulle hämta bilen så har differentialen i stort sett havererat :x !
Vill inte skriva öppet på forumet om detta då jag inte vill svartmåla någon och även just nu pågår ärendet om hur jag och denna mekaniker skall lösa detta som uppstått.

Så bilen går att provköra men det känns ju inte helt som den skall vara.

Hade tidigare i våras efter den rullat igenom besiktningen tänkt lägga ut den på annons på Blocket, och då fullt körbar för runt 90k.
Dock är det ju dessvärre nu ett fel på bilen som för den händiga kostar runt 5k att fixa, lämnas in så lägg på ytterligare kanske 10k till.

Uppskattar att PM skickas till mig då det finns så mycket att skriva om min gamla underbara bil och allt jag gjort med den under åren.
Bilder och all information och underlag tar vi via PM och då även möjligtvis via telefon om intresse finns.
Kan även säga att min MR2 rullat bara 108 000 miles ( 17 400 mil ) ungefär, och färgen är djupblå ( Nautical Blue Metallic ) en underbart blå färg.
Ja alla bilder och info tas ju via PM.

Jag måste säga att jag är knäckt över mitt beslut då jag verkligen aldrig fastnat för en bil som denna innan :cry:

Hälsningar en väldigt nere Anton!
KACE80
Inlägg: 878
Blev medlem: tis 18 aug 2009, 23:43:30
Bilmodell: MR2 TURBO
Årsmodell: 1991
PostOrt: Borås/GBG

Re: Vänsterstyrd MR2 Turbo säljes!

Inlägg av KACE80 »

Fick aldrig med riktigt vart jag lägger mig som riktpris.
Med tanke på felet nu så kommer jag att sätta ett pris på ungefär 20k under det jag tänkte annonserat ut min bil för i våras.

Så jag har ett riktpris på 70k för min MR2, hör av er vid intresse.

Anton
KACE80
Inlägg: 878
Blev medlem: tis 18 aug 2009, 23:43:30
Bilmodell: MR2 TURBO
Årsmodell: 1991
PostOrt: Borås/GBG

Re: Vänsterstyrd MR2 Turbo säljes!

Inlägg av KACE80 »

Bump på 65k nu!

Anton
KACE80
Inlägg: 878
Blev medlem: tis 18 aug 2009, 23:43:30
Bilmodell: MR2 TURBO
Årsmodell: 1991
PostOrt: Borås/GBG

Re: Vänsterstyrd MR2 Turbo säljes!

Inlägg av KACE80 »

Bilder kommer förhoppningsvis upp imorgon och korrigerar priset lite ner igen.
62k

Anton
KACE80
Inlägg: 878
Blev medlem: tis 18 aug 2009, 23:43:30
Bilmodell: MR2 TURBO
Årsmodell: 1991
PostOrt: Borås/GBG

Re: Vänsterstyrd MR2 Turbo säljes!

Inlägg av KACE80 »

Testar på nytt!
Lägger strax upp fler bilder om denna fungerar.

Så trist...

http://s17.postimg.org/ljc20crej/201404 ... 1440341833

Blev ju helt fenomenalt värdelöst, en miniatyrbild som lade sig som en länk :thumbdown:
KACE80
Inlägg: 878
Blev medlem: tis 18 aug 2009, 23:43:30
Bilmodell: MR2 TURBO
Årsmodell: 1991
PostOrt: Borås/GBG

Re: Vänsterstyrd MR2 Turbo säljes!

Inlägg av KACE80 »

Bild
KACE80
Inlägg: 878
Blev medlem: tis 18 aug 2009, 23:43:30
Bilmodell: MR2 TURBO
Årsmodell: 1991
PostOrt: Borås/GBG

Re: Vänsterstyrd MR2 Turbo säljes!

Inlägg av KACE80 »

Halleluja!

Går att klicka på bilden för att se stor bild.
Sådär fin är min gamle pärla :(

Lägger upp ytterligare bilder vid intresse, men nu får man ju ett hum om hur den ser ut ock skicket!

Anton
KACE80
Inlägg: 878
Blev medlem: tis 18 aug 2009, 23:43:30
Bilmodell: MR2 TURBO
Årsmodell: 1991
PostOrt: Borås/GBG

Re: Vänsterstyrd MR2 Turbo säljes!

Inlägg av KACE80 »

Gällande priset på 62k så är jag nog redan nere vid min smärtgräns, den är alltså nådd så blir svårt att ens tänka tanken på att sänka ännu mer.
KACE80
Inlägg: 878
Blev medlem: tis 18 aug 2009, 23:43:30
Bilmodell: MR2 TURBO
Årsmodell: 1991
PostOrt: Borås/GBG

Re: Vänsterstyrd MR2 Turbo säljes!

Inlägg av KACE80 »

Obs dessa feta fälgarna ingår inte i priset jag satt, var grisdyra och är i mycket fint skick så i denna prisbild ingår originalflägarna 14".

Anton
TOYOTABRE
Inlägg: 5
Blev medlem: tis 28 jul 2015, 16:26:45
Bilmodell: carina cs
Årsmodell: 2003
PostOrt: stockholm

Re: Vänsterstyrd MR2 Turbo säljes!

Inlägg av TOYOTABRE »

Tja inboxat dig!
Låst