S: 4AG 1600 "Gruppe A" 180HK V/7600RPM

Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser

Moderator: cheetah1

Kategoriregler
Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Alla diskussioner måste tillhöra annonsens ämne.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
ViggoMr2
Inlägg: 1
Blev medlem: lör 04 okt 2014, 11:18:01
Årsmodell: 0
PostOrt: 7029

S: 4AG 1600 "Gruppe A" 180HK V/7600RPM

Inlägg av ViggoMr2 »

Hei,
Da er tiden kommet for å selge motoren fra min kjære Toyota MR2 AW11 for å gi plass til et nytt prosjekt.
Denne motoren passer også AE82, AE86 eller AE92 Corolla Gti, eller andre som har samme motor.
Motoren har veldig få km siden ferdigbygd da bilen nesten ikke har vært i bruk de senere år.
Her får du "ærlige" hk uten pustehjelp og den går uanstrengt til 9000 rpm.
Det er utrolig mange timer og kroner som er gått med og jeg har kvittering/dokumentasjon på alt som er gjort.
En del av arbeidet er gjort hos TK økonomitrimming, Vidar Strand v/Ramstad Bil (nå VS motor), Trollspeed mm.
Maks effekt ligger på 7600 med nedjusterte kammer og 184 nm v 5500 rpm.
Smallport topp med 11,4 kompr. som ikke er portet, her er det mer og hente.
GEMS innsprøytning som er fullt programbar, dette er plug and play da innmat i original hjerne er byttet
ut så du bruker standard ledningsnett. Her er det ikke noe "klipp og lim" løsning.
Balansert veiv med RM Sport svinghjul og TRD clutch samt Supercharger råder og TRD/Mahle
gruppe A smidde stempel, TRD toppakning, Jenvey throttle bodies, alu luftboks med HKS filter, alle reimhjul i
aluminium, med TODA reg.reim, TRD pluggledninger, Denso iridium plugger, HKS twin power ignition,
Weber bensintrykksregulator, TRD kammer 7,5 mm løft, durasjon innsug 304 og eksos 288.
TRD justerbare kamdrev, Modifisert Oljepumpe...sikkert noen andre småting også men dette er vel det grovste.
Så er du på utkikk etter en "rå" 4AG NA som du kan putte i en bil uten å gjøre noe arbeid med verken motor
eller elektronikk så er dette riktig kjøp.
Uansett så svarer jeg på PM for flere spørsmål og svar. Hadde tenkt meg rundt Nkr. 25 000,- dvs. SEK 27 000
men bud tett opptil vil bli tatt seriøst.
For mer info eller flere bilder kontakt meg her eller e-mail: viggomr2@online.no
Bilagor
4AG5_doc.jpg
4AG5_doc.jpg (91.97 KiB) Visad 2347 gånger
4AG3_doc.jpg
4AG3_doc.jpg (93.71 KiB) Visad 2347 gånger
4AG1_doc.jpg
4AG1_doc.jpg (88.34 KiB) Visad 2347 gånger