S: Megan Racing Rear Trailing Arms MR2 SW20

Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser

Moderator: cheetah1

Kategoriregler
Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Alla diskussioner måste tillhöra annonsens ämne.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
Denza
Bilmodell: MR2 turbo
Årsmodell: 1991

S: Megan Racing Rear Trailing Arms MR2 SW20

Inlägg av Denza »

Har två hjulupphängningsstag till MR2 från Megan Racing som jag inte längre behöver. Köpte dessa nya och de har legat i garaget sedan dess. Se nedan för beskrivning.

Rear Trailing Arms for Toyota MR2 1989-1995 SW20

The MR-Platform is difficult to master due to the sensitivity of weight-transfer which can cause the car to seem unstable; because of this fact the alignment is absolutely CRUCIAL in this vehicle and can greatly effect the stability and handling.

Megan Racing Inc. has developed reinforced and adjustable control arms to accomidate the needs of the aggressive and performance oriented tuner. Being constructed of a Lightweight Steel-Alloy which is able to withstand the stresses of extreme competition, these arms are powdercoated with a 3-Stage process to ensure durability and protection against the elements.

These Traction rods allow for fine-tuned adjustments to the rear suspension geometry. By changing the length of the traction rod you change the position and pitch of which the suspension rotates upon and you change the amount of "Anti-Squat" of the rear. Although the adjustment is minimal, it can change the behavior or the vehicle during weight transfer.

- Constructed of Steel Alloy for Lightweight yet Durable performance.
- Teflon-Injeted Heim Joints for a more direct feel and driving experience.
- Easy to access turnbuckle-style adjustment.
- Can be adjusted without removing from the vehicle.

Pris: 1800kr för bägge. Kan givetvis skickas från Borås.

Senast redigerad av Denza den fre 21 nov 2014, 13:09:40, redigerad totalt 3 gång.
Användarens profilbild
todie
Bilmodell: Toyota MR2 Turbo
Årsmodell: 1993
PostOrt: Vänersborg
Land (Country): Sverige
Företagsnamn: Westcoast Motorsport
OrgNr: 821105-5515
Kontaktperson: Pontus Karlsson
Kontakt:

Re: S: Megan Racing Rear Trailing Arms MR2 SW20

Inlägg av todie »

så det är till W30 eller SW20 ? i annonsen står det mrs o i rubriken mr2 sw20 ..
Toyota MR2 Turbo -93 - http://www.westcoastmotorsport.se
Denza

Inlägg av Denza »

todie skrev:så det är till W30 eller SW20 ? i annonsen står det mrs o i rubriken mr2 sw20 ..
Hej, Har nog kopierat fel text bara, ber om ursäkt för detta. SW20 är rätt modell.

MVH
D
Denza

Inlägg av Denza »

Prisjustering, w00p w00p!
Skriv svar