S: 17" Alufälg med Toyo tävlingsdäck godkända även för gata.

Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser

Moderator: cheetah1

Kategoriregler
Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Alla diskussioner måste tillhöra annonsens ämne.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
Användarens profilbild
Hanzzon
Inlägg: 113
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:32:08
Bilmodell: MR2 Turbo+Prius 3-10
Årsmodell: 1990
PostOrt: EDSBYN
Land (Country): Sverige
Ort: EDSBYN

S: 17" Alufälg med Toyo tävlingsdäck godkända även för gata.

Inlägg av Hanzzon »

Har suttit på en MR2 Turbo -90, Alufälgarna "Alessio Rally" 17x7 har därmed bultcirkel 5x114,3.
Däcken som sitter på är Toyos japanska tävlingsdäck "R888" som blivit utsedda till bästa bandäcken av Teknikens värld. Dessa är även E-godkända och lagliga på gatan med bra livslängd till skillnad från de flesta andra liknande däck. Bakdäcken 235/40-17 är dock precis lagliga med ett snitt på ca 2mm medans framdäcken 205/40-17 är i bra skick på ca 3-4mm, OBSERVERA att dessa däck endast har ett mönsterdjup på drygt 4mm NYA och greppet för bankörning är mycket bra flera bankörningar till. W-klassade till 270km/h.
Eventuellt kan även fälg eller däck säljas löst.

Prisidé för 4st kompletta hjul med däck+fälgar: 4000kr eller bud. (Ordinarie nypriset på Toyo-däcken är drygt 9500kr+fälgar.)

Hjulen finns i Edsbyn.

Fälgarna sitter på bilen på min visningsbild annars är det bara googla första bästa bilder på "Alessio Rally".


Jag har även 2st riktiga spacers 20mm tillverkade av "Manton Racing" till MR2 SW20 för att få ut bakhjulen lite om intresse finns.

Skicka gärna PM så ser jag detta på mailen då jag sällan kollar in här.
Med vänlig hälsning//Hanzzon.