S: Vit Toyota MR2 Turbo Targa Samlarskick

Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser

Moderator: cheetah1

Kategoriregler
Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Alla diskussioner måste tillhöra annonsens ämne.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
michaelm2
Inlägg: 1
Blev medlem: tor 06 feb 2014, 13:57:01
Årsmodell: 0
PostOrt: Malmö

S: Vit Toyota MR2 Turbo Targa Samlarskick

Inlägg av michaelm2 »

Nu ska jag sälja min fina Mr2:a då jag köpt lägenhet.

Bilen såldes i USA 1992, importerades av förra ägarens släkting till luxemburg 1993-94.

Mellan 1994-1999 kördes bilen i Sverige på luxemburgiska skyltar och 1999 blev den svensk.

Endast 2 ägaren (förra ägaren och jag)

Bilen är i "nyskick" med tanke på sin ålder, endast brukad ett fåtal gånger om året och alltid förvarad i varmt garage. Verkstäder som haft bilen på service har frågot om bilen precis lämnat produktionsbandet för att den är i så fint skick.

under alla år har bilen gått igenom besiktningen utan problem med blanka papper.

Har besiktningspapper från alla år sparade samt kvitton från verkstäder

Kamrem är bytt av förra ägaren för några år sedan så det är inget man behöver bry sig om på några år/mil.

Info:
6500mil
2L 4-cylindrig motor på 205hk
Mittmonterad motor
Glastarga med tillhörande
påsar för förvaring i bilen
Elhissar och elspeglar
Farthållare
AC (100% fungerande)
Orginalfälgar med bra däck
OMP-filter i luftintag för ökat luftflöde (Original finns)
Blitz downpipe för ett bättre avgasflöde (Original finns)
Pioneer dubbel-din med USB och Bluetooth som stödjer iPhone (original stereo finns kvar och kan monteras)

Bilen fungerar felfritt i både motor och låda. Nyservad!

Det är den absolut finaste Toyota Mr2:an i hela Sverige och de kan jag säga med handen på hjärtat. Det är nog även svårt att hitta ett sådant fint exemplar i Europa/världen.

Letar du efter ett unikt exemplar i originalutförande så är detta bilen för dig.

Det finns mycket att berätta om bilen och dess skick så ring gärna för mer info!

PRIS: 70 000:-

Tele: 0704575789
Email: m2.michael@hotmail.com

MVH
Michael

Bild

Bild

Bild

Senast redigerad av cheetah1 den ons 12 feb 2014, 12:52:53, redigerad totalt 2 gång.
Anledning: Lade till ett S: i rubriken. Välkommen till forumet! Justerat storlek på sista bilden. /mod