Ännu en toyota i (stor)familjen..

Ämnen som inte passar in i annat forum läggs här. Var dock uppmärksam på forumreglerna, som givetvis även gäller offtopic.
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Ännu en toyota i (stor)familjen..

Inlägg av Glenn »

Min pappa är ju fiatmänniska in i märgen och har i princip bara kört fiat hela livet, dock så rasade ju fiats organisation för typ 10 år sen och när han skulle köpa bil för 7(?) år sen så var inte fiat längre nåt alternativ, och tillslut valde han (utan min påverkan) en ny toyota yaris.

Denna var han väl ganska nöjd med, så nu när han skulle byta igen så stod valet mellan en fiat punto eller en yaris, och det blev en yaris till.

Min mamma kör ju också fiat (vilket nog mest är av gammal vana efterssom hon var gift med farsan i massor av år) och nu börjar hennes brava ´00 rackla ihop lite, hon var på egen hand och tittade på bilar förra året och bestämde sej nästan för an peugeot, när hon ringde mej och frågade vad jag tyckte så sa jag att jag INTE rekommenderade en fransk bil, och att jag tror hon skulle ångra sej, då blev hon tveksam och frågade vad jag tyckte istället då, varvid jag sa att hon som vill ha en problemfri bil borde köpa en japansk bil, helst toyota eller honda..

Hon var och kollade på toyota också men tyckte dom var för dyra och yarisen var för liten, och lutade ändå åt en peugeot, jag sa vad jag tyckte igen, och hon la planerna på is.

Nu i sommar återupptogs planerna och denna gång tyckte hon bäst om nya yarisen, och till min stora förvåning bestämde hon sej snabbt och har nu över en natt beställt en röd yaris :)

Så nu kör snart båda mina föräldrar yaris, och jag kör två stycken celicor :)

Tittade på farsans nya yaris som han nyss fick, och den är ju enormt mycket finare än den gamla, nu är det ju riktigt bra plats i baksätet jämfört med innan, och den var snygagre och kändes mycket mer modern.. har inte provkört dock.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se