Högskoleprovet

Ämnen som inte passar in i annat forum läggs här. Var dock uppmärksam på forumreglerna, som givetvis även gäller offtopic.
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Högskoleprovet

Inlägg av cheetah1 »

Fler än jag som gjort högskoleprovet idag? Om jag har räknat rätt fick jag 119 av 160 möjliga. Inget rekord precis, men med tanke på att jag inte har pluggat såna ämnen på fem år är jag rätt nöjd.

Betyget får man ju inte förrän om fyra veckor, så vad det blir då får vi se..
Jobbigt var det iallafall. Inte riktigt van vid att sitta i skolbänken en hel dag..
Användarens profilbild
YarisMek
Inlägg: 186
Blev medlem: fre 14 okt 2011, 19:00:56
Bilmodell: Yaris
Årsmodell: 2010
Land (Country): Sverige

Re: Högskoleprovet

Inlägg av YarisMek »

Gött, della bra komma ihåg något från skolan. Pluggade mye för provet?


Jag tog inte högskoleprovet när jag gick i skolan o inte efter heller... tycker de va för mye jobb o plugga till sånt. O under den tiden man skulle ha laggt för plugga något om tar jag o lär mig nått nytt istället.
Som; - Först hade jorden 1 måne. 1997 hade jorden 2 månen, då de upptäckte en ny måne Cruithne. Senare upptäcktes 5 till månen. Men 2010 tror jag de var när dom andra månen klassades ur jordens månen var för deras omloppsbana var ej bara runt jorden. Som Cruithne årker runt solen också...

0,01°C vattens trippelpunkt, var den kan vara 3 olika former (fast, vätska, gas). exakt.

osv. saker jag skulle aldrig lärt mig i gymnasiet eller liknande. :D
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Högskoleprovet

Inlägg av cheetah1 »

Pluggade ingenting faktiskt, bläddrade lite i ett gammalt prov jag hittade på nätet igårkväll. Tar det inte så fasligt seriöst eftersom jag inte har tänk söka nån utbildning just nu. Tänkte mest det kunde vara bra att ha gjort.
Skriv svar