Vad sägs om en 2jz st205?
https://www.blocket.se/dalarna/Toyota_c ... ?ca=18&w=3
Toyota celica 2jz vvti
Tänkt för drifting men inspirationen rann ut...
Ic, xspower 100x600mm 3" anslutningar.
3" ic rör,
PPF 65mm dump.
Turbobanditen 85mm spjällhus.
Hel svetsat insug match portat.
Två st setrab olje kylare, En för motorn en för servot.
Griffin kylare 800x500mm, rostfria rör.
Spal fläkt 400mm.
1260cc spridare från precision.
Nuke fuelrail.
Vag tändspolar.
Dahlbäck racing platsbyggt, grenrör, byggt för snabb spolupp.
Precision 46 mm Wg.
Precision 6266 turbo v-band in och ut.
Innovate bredband lambda.
3.5 " Simons rostfritt avgas med en Simons dämpare.
BMW styrväxel.
Hem gjorda bärarmar breddar 75mm vid hjulen, 55mm vid topplagring.
Har original bärarmare kvar.
D2 coilovers.
Celica st205 4kolvs ok fram med yellowstuff belägg.
25mm spacers fram.
Toyota Supra v160 låda med dålig synkring på 3an.
Aluminium svänghjul .
6 pucks ny lamell.
Supra tryckplatta.
Hydraulisk handbroms med fördelningsventil.
Supra och BMW kardan.
BMW 7 eller 8 serie klump lamelldiffad.
PPF e30 sviktsståls axlar (vrider sig 3.5 varv innan dom går av) med PPF m5 knutar.
Hem gjorde hubbar i Toyota st205 spindlar.
50mm spacers bak.
Toyota st205 två kolvs ok bak med yellowstuff belägg.
Optima gel batteri.
Aeromotive eliminator bränslepump på ledningen.
Deatsh werks pump i tanken.
Aluminium 45 l tank.
Aluminium catch tank.
Haltech e11v2 styrsystem.
Mappad och bänkad av dahlbäckracing.
590-600hk och 730-740nm på bakhjulen. Laddar 1.6bar.
Fullbur men felar dörr strävor.
Alla slangar i bilen utom en som går till servot är kevlar stålomspunna slangar.
Har extra framskämar till bilen lysen kofångare bak rutor.
Säkert glömt massor.
Startar och men aldrig provad.
Bilen har registrerings papper och finns i register.
Karossen är rost fri.
Allting runt motor är nytt endast gått två gånger i broms bänk.
Säljes eller bytes maila förslag.
Annan bil eller grävmaskin.