MC-försäkringar

Ämnen som inte passar in i annat forum läggs här. Var dock uppmärksam på forumreglerna, som givetvis även gäller offtopic.
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: MC-försäkringar

Inlägg av Glenn »

Det varierar våldsamt mycket mellan olika bolag och olika hojar, ibland kan det skilja enorma summor på samma hoj mellan två årsmodeller när det skedde ett generationsskift, jag har för mej honda VFR är ett sånt exempel då hojen kostar det dubbla att försäkra om man köper en som är ett år nyare.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: MC-försäkringar

Inlägg av cheetah1 »

Nu har jag fått en kandidat till, If har märkesförsäkring för Triumph, så deras nya Tiger 1200 Explorer ska dom inte ha mer än drygt 8500 om året för. Samma klass och storlek som Yamaha Super Ténéré, som samma företag ville ha 81000 för. Trygghansa som inte har nåt avtal med Triumph vill ha 35000 för Explorern. Där ser man vad ett märkesavtal kan göra.. :D

Så nu väljer jag mellan Honda Varadero och Triumph Tiger Explorer.

Kan körkortstillståndet komma i snart eller?!
Skriv svar