Toyota Celica GT-FOUR samlarbil/leksaksbil

Ämnen som inte passar in i annat forum läggs här. Var dock uppmärksam på forumreglerna, som givetvis även gäller offtopic.
doofy
Inlägg: 4
Blev medlem: sön 09 maj 2010, 14:56:04
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1990
PostOrt: Vallentuna
Land (Country): Sverige

Toyota Celica GT-FOUR samlarbil/leksaksbil

Inlägg av doofy »

Hejsan, jag har nu letat ihjäl mig runt om utan resultat. Vet någon om en bra sida där man kan köpa leksaks/modell bilar på en Celica GT-FOUR?

Tack på förhand
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4784
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Toyota Celica GT-FOUR samlarbil/leksaksbil

Inlägg av Glenn »

Fanns en förr i tiden, fast dom var snordyra.. tror inte den är kvar längre dock.

Såvitt jag vet så är det typ ebay som gäller idag, jag har några stcyken jag köpt på ebay och tradera, enklast
att hitta är ju ST205, antagligen för den är nyast.

Vill man bygga själv rekommenderar jag tamiyas modeller, dom tillverkas inte längre men brukar gå att hitta,
dom är RUSKIGT fina och detaljerade.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
Freddan
Inlägg: 183
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 21:22:10
Bilmodell: Celica GT-4 ST205
Årsmodell: 1995

Re: Toyota Celica GT-FOUR samlarbil/leksaksbil

Inlägg av Freddan »

Jag har ofta sett sådana på Tradera.se.
Som Glenn säger så är det mest ST205.



Mvh Freddan
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4784
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Toyota Celica GT-FOUR samlarbil/leksaksbil

Inlägg av Glenn »

ST165 är absolut svårast att hitta, jag har sett några till salu men dom har gått så dyrt att jag inte köpt dom, däremot har jag en ST205 och en ST185 i skala 1:43 från delprado med socklar och allt, och en ST205 i mindre skala.. (typ samma skala som dom små bilarna man hade när man var liten) från maisto

Delprado-bilarna är väldigt fina och välgjorda, maiston är okej men inte lika detaljerade.

Jag har även några supror och några äldre celicamodeller.

Håller även på att bygga en plastmodell i skala 1:24 men efterssom jag har lite ont om plats så ligger den på is f.n
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Skriv svar