Inlåst nyckel!

Ämnen som inte passar in i annat forum läggs här. Var dock uppmärksam på forumreglerna, som givetvis även gäller offtopic.
Erkan
Inlägg: 545
Blev medlem: lör 07 mar 2009, 17:24:41
Bilmodell: Celica GT
Årsmodell: 1994
PostOrt: Vännäsby
Land (Country): Sverige
Ort: Umeå

Inlåst nyckel!

Inlägg av Erkan »

Idag när jag kom hem från praktiken möter pappa mig i dörren och säger: jag ska slå sönder rutan på audin!
Jag fråga om han var dum i huvudet?!?!?
Då säger gubben att han har låst in nyckeln i bilen+ att hundarna är inlåsta! typiskt nog så har ju min familj tappat bort den andra nyckeln....
Han hade tydligen pratat med audi och en glasmästare och dom sa att det ända som går att göra är att slå in rutan....
pappa fattar hammaren och slår 4-6 ggr innan rutan ger efter, larmet går och pappa kravlar sig in i bilen och tar fram nyckeln från bagaget.

1500:- + plus att göra en ny nyckel!
Tips lås inte in nyckeln!
Martin J
Inlägg: 54
Blev medlem: fre 22 jan 2010, 17:13:42
PostOrt: Örebro
Land (Country): Sverige

Re: Inlåst nyckel!

Inlägg av Martin J »

Vad var det för Audi? Jag jobbar som bilskadereparatör på Audiverkstad och dom lite äldre bilarna går det att ta sig in i utan att knacka några rutor, men det krävs lite grejer. Kanske inget som man har ligger hemma, och jag förstår att ni knackade rutorna med tanke på hundarna som satt i :) Jobbigt bara att sanera allt jävla glassplitter som har en förmåga att lägga sig precis överallt!

Får man fråga, varför göra ny nyckel?

Trist i alla fall. Jag lyckades låsa in nycklarna i min Audi 200 -88 ett par gånger. När batteriet började bli urladdat(hade lyset på) hade bilen en konstig förmåga att låsa bilen, men det gick att låsa upp :)

MVH Martin
MVH
Martin Jönsson, Örebro
Bilskadereparatör på Möller Bil i Örebro, VAG-koncernen.
Andreasvb
Inlägg: 7
Blev medlem: tor 10 dec 2009, 00:40:54
Årsmodell: 0
Land (Country): Sverige

Re: Inlåst nyckel!

Inlägg av Andreasvb »

De som bryter sig in brukar göra det under minuten, bara för att Audi säger att det inte går behöver det inte vara så.
Tråkigt oavsett.

Men, han är inte den enda: http://www.fmylife.com/love/777773
Användarens profilbild
Elof_power
Inlägg: 242
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 13:20:59
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1990
PostOrt: kumla
Land (Country): Sverige
Ort: Kumla

Re: Inlåst nyckel!

Inlägg av Elof_power »

Hett tips innan man knackar rutan nästa gång. TEJPA, bara att ta vanlig vävtejp(Silvertjep) om man har lite tur så lyckas man binda större delen av allt glas splitter.. Har själv trashat några rutor... och allt som oftast binder man nästan allt splitter..
Erkan
Inlägg: 545
Blev medlem: lör 07 mar 2009, 17:24:41
Bilmodell: Celica GT
Årsmodell: 1994
PostOrt: Vännäsby
Land (Country): Sverige
Ort: Umeå

Re: Inlåst nyckel!

Inlägg av Erkan »

det vart lite panik därför vi hade 2 hundar i bilen, det är en audi a4 2.0 tdi -07 farsan hade pratat med audi dom sa att det var helt omöjligt utan nyckel.. det komiska var att efter farsan ahde slagit sönder rutan så kom syrran och sa att vi skulle ha tejpat den!! :D :D så nu blir det att fixa en extra nyckel!
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Inlåst nyckel!

Inlägg av Fnys »

Jäkla klantigt att låsa in sin nyckel i bilen! *vissel* *vissel* :roll:
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
Erkan
Inlägg: 545
Blev medlem: lör 07 mar 2009, 17:24:41
Bilmodell: Celica GT
Årsmodell: 1994
PostOrt: Vännäsby
Land (Country): Sverige
Ort: Umeå

Re: Inlåst nyckel!

Inlägg av Erkan »

Hahaha jodu! Men tacka fan för försäkring! :D
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Inlåst nyckel!

Inlägg av Fnys »

Erkan skrev:Hahaha jodu! Men tacka fan för försäkring! :D
syftade mera på vad jag lyckades med på mantorp när vi var där ;)
tanken som kommer när man precis märkt (i spöregn) att man låst in nycklarna i skuffen är lagom trevlig!
Bild
Bild
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
Erkan
Inlägg: 545
Blev medlem: lör 07 mar 2009, 17:24:41
Bilmodell: Celica GT
Årsmodell: 1994
PostOrt: Vännäsby
Land (Country): Sverige
Ort: Umeå

Re: Inlåst nyckel!

Inlägg av Erkan »

Ojojo det lät inte roligt!
mortil
Inlägg: 506
Blev medlem: mån 13 apr 2009, 12:25:56
Bilmodell: Aygo
Årsmodell: 2007
PostOrt: Bankeryd
Land (Country): Sverige

Re: Inlåst nyckel!

Inlägg av mortil »

hett tips och ha hemma är iaf ett sånt T som alltis satt på gamla skink-konserver som man vevade upp plåtlocket med. .. med enbart ett sånt har jag precis som en vanlig nyckel lyckats låsa upp volvo, saab, audi, toyota, opel, mercedes, bmw av varierande årsmodeller. man stoppar in T-nyckeln och juxar lite i låset. klick så låser de upp . :) helt suveräna o ha.

annars tejpa rutan slå till med något vasst (en syl eller spetsig mejsel) härdat glas är lättare slå sönder med spetsiga föremål då dom "släpper" spänningen i glaset som blir av härdningen fruktansvärt fort.


iaf tragiskt att låsa in nycklarna . speciellt med hundarna i bilen. och som sagt . försäkring är bra :D
Skriv svar