Vintern brukar jag älska....

Ämnen som inte passar in i annat forum läggs här. Var dock uppmärksam på forumreglerna, som givetvis även gäller offtopic.
KACE80
Inlägg: 878
Blev medlem: tis 18 aug 2009, 23:43:30
Bilmodell: MR2 TURBO
Årsmodell: 1991
PostOrt: Borås/GBG

Vintern brukar jag älska....

Inlägg av KACE80 »

Jag som älskar snön ( lite konstigt tycker nog många ) har nu faktiskt tröttnat på denna vinter och detta
just för att jag jobbar in på natten....
Inte nog med att jag pendlar VÄLDIGT långa sträckor varje dag, det blir mycket körande i denna snö nu!
Jo till själva grejer å den är att tack vare mina dumma arbetstider så skottas det ej någon så i den område som jag
bor i då de har slutat för dagen....
Skottningen sker ju bara på "större" vägar..
Igår natt när jag kom hem så var området katastrofalt helt enkelt, jag fastnade på ett flertal ställen och allt som allt
så tog det mig hela 60min bara för att leta efter nåt ställe där jag kunde parkera min bil..
Ja just det jag kunde inte ställa mig på min p-plats då min bil inte kunde ta sig upp för de lilla lilla 0,5%iga lutningen :evil: !
Jag har ej gått ner till bilen än men där väntar nog en bot tyvärr då jag helt enkelt i panik var tvungen att bara parkera någonstans...

Min och många med mig har säkert upplevt att era bilar tagit otroligt mycket stryk denna vinter....
Nu längtar till och med vinter-Anton efter våren SUCK :| !
Vet faktiskt inte hur jag kommer hem inatt efter jobbet då det skulle komma ännu mera snö i GBG-Borås området...
Har faktiskt aldrig i mitt liv sett så mycket snö som det just nu ligger här i Borås..
Ante.
Användarens profilbild
Roger
Pay User
Inlägg: 170
Blev medlem: tis 03 mar 2009, 17:53:38
Bilmodell: MR2 och Corolla 4wd
Årsmodell: 93
PostOrt: Johanneshov
Land (Country): Sverige
Ort: sthlm

Re: Vintern brukar jag älska....

Inlägg av Roger »

Blir lite full i skratt när jag läser din post. Det du beskriver är min vardag varje natt när det snöar. Jag jobbar alltså som tidningsbud och kör 7 nätter i veckan på de minsta gatorna och de små grusvägarna ute i "skogen". Naturligtvis är det dessa vägar som plogas sist av alla. Att man sen inte ens orkar ut och ploga de stora vägarna mitt i natten är ytterligare ett irritationsmoment. Men i december tröttnade jag på att åka fast var och varannan natt, så jag köpte mig en fyrhjulsdriven Corolla. Det har ju underlättat en hel del men vissa nätter räcker inte ens det och man fastnar iallafall då bilen inte har tillräcklig markfrigång.

Jag skriver under ditt upprop på att få ett slut på den här snön snarast :) Men den där hemska växthuseffekten verkar vänta på att visa sig?
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Vintern brukar jag älska....

Inlägg av cheetah1 »

Ja, jag tycker att miljöaktivisterna kan komma till skåne och förklara varför vi har en halvmeter snö, om vi nu har så otroligt varmt och gott som dom påstår..
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Inlägg: 3709
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: Vintern brukar jag älska....

Inlägg av Dale »

cheetah1 skrev:Ja, jag tycker att miljöaktivisterna kan komma till skåne och förklara varför vi har en halvmeter snö, om vi nu har så otroligt varmt och gott som dom påstår..
Men att skåningarna har massa snö och snö som driver igen vägarna vet vi ju. De e ju dom bönderna själva som sågat ner pilträd som stog i rad på vallar av jord som lades upp mellan åkrar och ängar eller längs vägar och ägogränser. Dessa för var till för att hindra blåsten från att driva igen vägar bland annat. Bönderna behövde mer markyta å sket i att säden samt flyghavren drar runt. Detta finns dokumenterat hos länsstyrelsen. Bara å googla. ;-)
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Vintern brukar jag älska....

Inlägg av cheetah1 »

Fast nu bor jag mitt inne i ett villaområde...
Skriv svar