Sveriges Värsta Bilförare

Ämnen som inte passar in i annat forum läggs här. Var dock uppmärksam på forumreglerna, som givetvis även gäller offtopic.
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:

Sveriges Värsta Bilförare

Inlägg av Fnys »

...mer och mer ledsnar jag på många svenskars körsätt och idioti ute i trafiken.
Ibland känner jag att jag måste få skriva av mig lite och tänkte göra det i den här tråden ihop med många andra hoppas jag :)
Självklart kan man göra misstag ute i trafiken pga. stress, osäkerhet eller att man inte hittar och sånt bryr jag mig inte om, det är dom andra som gör saker medvetet och ställer till problem ute på vägarna för andra. :evil:

Bild

Här ska vi samla allting från Beteenden och Körstilar till Historier och Galna lösningar.
Skriv av er! (självklart inom forumets regler ;))
Hagan
Pay User
Inlägg: 57
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:43:27
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 1991
PostOrt: Grevie
Land (Country): Sverige
Ort: Grevie

Re: Sveriges Värsta Bilförare

Inlägg av Hagan »

En sak jag tycker är konstig är att många BMW saknar blinkers , finns kanske som tillval :?: :D

//Håkan
Användarens profilbild
Jonex
Inlägg: 553
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:56:18
Bilmodell: Celica GT-Four st165
Årsmodell: 1988
PostOrt: Smedjebacken
Land (Country): Swe
Ort: Smb, Dalarna

Re: Sveriges Värsta Bilförare

Inlägg av Jonex »

hagan skrev:En sak jag tycker är konstig är att många BMW saknar blinkers , finns kanske som tillval :?: :D

//Håkan
Hehe ja, något som är värre är dom jvlarna som blinkar med helljusen vid en omkörning istället för att använda blinkers som man ska göra.
Det bländar så in i ******* när det är mörkt. Men eftersom jag har tröttnat så bländar jag rätt i bakspegeln på dom när
dom kört om. Xenon extraljus blixtrar bra nog. Man kan ju hoppas att dom inser hur MYCKET dom bländar en när dom får smaka på sin egen medicin.

Ang tv-serien så blir det alltid minst ett gapskratt varje program. :D
Min St165, projektet går sakta vidare http://www.toyotaclubsweden.com/viewtopic.php?f=19&t=71
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Inlägg: 1874
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 11:15:02
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Ort: Borgstena

Re: Sveriges Värsta Bilförare

Inlägg av PierreW »

Jonex skrev:
hagan skrev:En sak jag tycker är konstig är att många BMW saknar blinkers , finns kanske som tillval :?: :D

//Håkan
Hehe ja, något som är värre är dom jvlarna som blinkar med helljusen vid en omkörning istället för att använda blinkers som man ska göra.
Det bländar så in i ******* när det är mörkt. Men eftersom jag har tröttnat så bländar jag rätt i bakspegeln på dom när
dom kört om. Xenon extraljus blixtrar bra nog. Man kan ju hoppas att dom inser hur MYCKET dom bländar en när dom får smaka på sin egen medicin.

Ang tv-serien så blir det alltid minst ett gapskratt varje program. :D
Ja och det är ju säkert mindre bländande i deras backspeglar :shock:

Håller just nu på att fylla på bokstäverna på körkortet och repeterar även därigenom teorin för B-kort. "Vid omkörning gör gärna en så kallad ljustut strax före du blinkar vänster för att uppmärksamma fordonet framför att du är på väg om"
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
Användarens profilbild
Jonex
Inlägg: 553
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:56:18
Bilmodell: Celica GT-Four st165
Årsmodell: 1988
PostOrt: Smedjebacken
Land (Country): Swe
Ort: Smb, Dalarna

Re: Sveriges Värsta Bilförare

Inlägg av Jonex »

Det var som f-n, det står inte i min bok som är 2 år gammal, det borde ju stå att det INTE ska tillämpas i totalt mörker.
Och en annan sak , dom som kör om ligger alltid i häcken på en vilket gör det värre, höll dom avståndet vore det en annan sak.
Och Ja, min blinkning bländar troligen mer och det är för att jag vill ha ett slut på vansinnet, blinkers syns bra nog i mörker.
Min St165, projektet går sakta vidare http://www.toyotaclubsweden.com/viewtopic.php?f=19&t=71
Användarens profilbild
fredrik mkIII
Inlägg: 473
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 14:11:40
Bilmodell: Yaris 1.8 ts
Årsmodell: 7
PostOrt: Lur
Land (Country): sverige
Ort: Lur

Re: Sveriges Värsta Bilförare

Inlägg av fredrik mkIII »

jag har haft körkort i 4 år nu och jag lärde mig ljusblinkningen efter boken, men använder den inte då jag tycker att den är mycket överflödig.

mvh fredrik
Fredrick Johansson

corolla ke70 nya ögonstenen
corolla ee10
Corolla ae82
+ nissan Cherry
+ suzuki cappuccino
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Sveriges Värsta Bilförare

Inlägg av Fnys »

håller med om att den s.k. "ljustuten" är bara irriterande än hjälpsam.

men det finns en kategori som jag stört mig på länge nu och som jag nästan tror är den värsta:
vet inte om man ska kalla dom "bussförare" eller "rallyförare" men dom här personerna som ska göra en vanlig högersväng och går ut till vänster för att... ja, ta ut kurvan kanske blir jag vansinnig på!!! :evil:
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
Användarens profilbild
Dalju
Inlägg: 40
Blev medlem: lör 14 mar 2009, 11:19:06
Bilmodell: Corolla
Årsmodell: 2004
PostOrt: Kristianstad
Land (Country): Sverige
Ort: Kristianstad

Re: Sveriges Värsta Bilförare

Inlägg av Dalju »

Användning av blinkers innan och i rondeller. Eller rättare sagt saknaden av den.
Än värre blir det om man kör tung lastbil och gärna vill undvika onödiga stopp.
Sen är det många som tvunget ska sniffa en upp i häcken. Har aldrig förstått nyttan
med det.
/David Ljungkvist
Corolla 1,6 - Inte snabb, men snygg
Användarens profilbild
Engen
Inlägg: 72
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 18:48:50
Bilmodell: Toyota Avensis
Årsmodell: 2003
PostOrt: Uppsala
Land (Country): Sverige
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Sveriges Värsta Bilförare

Inlägg av Engen »

Folk som sitter i små person bilar som tror att dom kör lastbil retar mig en hel del.. men samtidigt folk som fan inte lär sig köra och för den delen blinka i rondeller, som genar mellan filerna och kör rakt framm i vänster fil fast utgången ur rondellen bara är en filig.... .. Uppsala har ju nu mera blivit rondellernas stad från att ha varit rödljusens stad och omställningen går mycket sakta och vill jag bli av med golfen jag har nu, så vilken dag som hellst i en rondell.. inga problem.. MVH/ adde
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Sveriges Värsta Bilförare

Inlägg av Fnys »

detta är också en sak som (om man börjat bry sig) stör mig mera och mera:
om en bilist står vid ett rödljus i en fil som går både rakt fram och svänger åt något håll slår på sin blinkers FÖRST när det är grönt och han/hon precis svänger... eller svänger utan att ens blinka.
det kanske låter dumt och jag kan inte ge några exempel då detta just är irriterande men försöker du planera din egen körning och göra det lättare för andra så är sånna här bilister ett problem! :evil:
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
Skriv svar