Mycket har hänt på 12 år när det gäller utrustning

Ämnen som inte passar in i annat forum läggs här. Var dock uppmärksam på forumreglerna, som givetvis även gäller offtopic.
riclin
Inlägg: 232
Blev medlem: fre 17 maj 2013, 08:40:44
Bilmodell: Prius
PostOrt: Stockholm
Land (Country): SWEDEN

Re: Mycket har hänt på 12 år när det gäller utrustning

Inlägg av riclin »

Min fråga om vilken utrustning din bil har? Som inte en Auris från 2008 har? Den svarar du inte på! Ena sekunden pratar du om basutrustade bilar. För att i nästa skriva att din har "något pluspaket"! Sen blir du hånfull mot Toyotas produktblad. Om du tittar i din Peugeots produktblad, så kommer du också se att det står med saker som fanns för väldigt länge sedan. Med dagens mått mätt, så är Auris -2008as produktblad ändå ganska sparsmakat. Titta i ett produktblad från valfri tillverkare 2018, där står nästan allt som finns på bilen! Oavsett om det fanns på vissa bilar, redan 1930!

Du tycker, Citat från dig: "Men utrustningslistan/broschyren i länken blir bara patetisk om man tycker att reglerbar instrumentbelysning och eluppvärmd bakruta är nåt att poängtera, jeeez, det hade jag på min Opel från -69...."

Att Aurisens utrustningslista är patetisk? Men själv skriver du "Amazing", om din egen utrustning. Efter att bla berättat, att din bil har, citat: Servostyrning, startspärr (lag på sen -98), nivåreglering på strålkastare (lag på det, manuell för halogen. Automatisk för Xenon och LED), Airbag, nackstöd och 3 punktsbälte på alla 5 platser, stolvärme, Metalliclack! :D Det är väl på samma nivå ungefär som eluppvärmd bakruta, och reglerbar instrumentbelysning på Auris. Som på den är patetiskt att skriva det?

Var nu lite konsekvent, och svara på frågan istället för massa svammel. Eller är du politiker?

Vilken utrustning har din bil, som inte fanns till Auris 2008? Och har Auris kanske någon utrustning, som inte du har? Eftersom du skrev att Auris har, Citat: "fortfarande inte lika mycket prylar som standard som jag räknat upp"!??
Användarens profilbild
Johnny Blade
Pay User
Inlägg: 1714
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 09:37:57
Bilmodell: Crown
Årsmodell: 1984
PostOrt: Avesta
Land (Country): Sverige
Ort: Aghastadhum
Kontakt:

Re: Mycket har hänt på 12 år när det gäller utrustning

Inlägg av Johnny Blade »

Min Crown från 84 var ju rätt utrustad om man jämför med andra Toyotor från samma år.
Styrservo
Elhissar
Centrallås
AC med kylskåp
ABS
Så...
MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
Användarens profilbild
Nizzehult
Inlägg: 456
Blev medlem: fre 15 maj 2009, 17:41:52
Bilmodell: Yaris 1.3 -00
Årsmodell: 2000
PostOrt: -
Ort: Ume'

Re: Mycket har hänt på 12 år när det gäller utrustning

Inlägg av Nizzehult »

riclin skrev: mån 02 jul 2018, 14:24:40 Min fråga om vilken utrustning din bil har? Som inte en Auris från 2008 har? Den svarar du inte på! Ena sekunden pratar du om basutrustade bilar. För att i nästa skriva att din har "något pluspaket"! Sen blir du hånfull mot Toyotas produktblad. Om du tittar i din Peugeots produktblad, så kommer du också se att det står med saker som fanns för väldigt länge sedan. Med dagens mått mätt, så är Auris -2008as produktblad ändå ganska sparsmakat. Titta i ett produktblad från valfri tillverkare 2018, där står nästan allt som finns på bilen! Oavsett om det fanns på vissa bilar, redan 1930!

Du tycker, Citat från dig: "Men utrustningslistan/broschyren i länken blir bara patetisk om man tycker att reglerbar instrumentbelysning och eluppvärmd bakruta är nåt att poängtera, jeeez, det hade jag på min Opel från -69...."

Att Aurisens utrustningslista är patetisk? Men själv skriver du "Amazing", om din egen utrustning. Efter att bla berättat, att din bil har, citat: Servostyrning, startspärr (lag på sen -98), nivåreglering på strålkastare (lag på det, manuell för halogen. Automatisk för Xenon och LED), Airbag, nackstöd och 3 punktsbälte på alla 5 platser, stolvärme, Metalliclack! :D Det är väl på samma nivå ungefär som eluppvärmd bakruta, och reglerbar instrumentbelysning på Auris. Som på den är patetiskt att skriva det?

Var nu lite konsekvent, och svara på frågan istället för massa svammel. Eller är du politiker?

Vilken utrustning har din bil, som inte fanns till Auris 2008? Och har Auris kanske någon utrustning, som inte du har? Eftersom du skrev att Auris har, Citat: "fortfarande inte lika mycket prylar som standard som jag räknat upp"!??
Nu jäklar i min lilla låda restes det ragg här! Någon som tenderar att kritisera märket! Upp på barrikaderna nu!

Ja, broschyren är patetisk men jag pekar inte ut Toyota explicit utan såna här floskler hittar man i samtliga biltillverkares broschyrer och produktblad.
Jag blir mest irriterad att man påtalar självklarheter - speciellt om dom är lagstadgade. SAAB gjorde stora rubriker i sina broschyrer att nu var minsann intervalltorkare standard! Men det var 1972, finns det 45 år senare någon som helst anledning att nämna sånt som alla bilar har haft i minst 30 år?

Det står i min första post exakt vad den har för utrusning. Vilket var mest ett förvånat konstaterande när jag jämförde med min Corollas toppmodell från -96. Vad sen som finns/inte finns på Aurisen orkar jag inte ens ta reda på och det blir också rätt ointressant om den är 25-30% dyrare som ny och tre gånger så dyr som begagnad.
"Told you so"
Sincerely,
Your Intuition
riclin
Inlägg: 232
Blev medlem: fre 17 maj 2013, 08:40:44
Bilmodell: Prius
PostOrt: Stockholm
Land (Country): SWEDEN

Re: Mycket har hänt på 12 år när det gäller utrustning

Inlägg av riclin »

Så det var alltså helt taget ur luften då? när du skrev att din bil hade mer utrustning, än en Auris från 2008?? För nu har du ingen aning, och orkar inte kolla!! :thumbup:
Användarens profilbild
Nizzehult
Inlägg: 456
Blev medlem: fre 15 maj 2009, 17:41:52
Bilmodell: Yaris 1.3 -00
Årsmodell: 2000
PostOrt: -
Ort: Ume'

Re: Mycket har hänt på 12 år när det gäller utrustning

Inlägg av Nizzehult »

Äpplen och päron.
En bil som är betydligt dyrare som ny (och ännu större skillnad som begagnad) är inte relevant att jämföra utrustningsnivån med.
Därför orkar jag inte.

Sen säger rubriken: Mycket har hänt på 12 år när det gäller utrustning
Inte: Toyotas bilar var dåligt utrustade jämfört med andra tillverkare.
"Told you so"
Sincerely,
Your Intuition
riclin
Inlägg: 232
Blev medlem: fre 17 maj 2013, 08:40:44
Bilmodell: Prius
PostOrt: Stockholm
Land (Country): SWEDEN

Re: Mycket har hänt på 12 år när det gäller utrustning

Inlägg av riclin »

Nizzehult skrev: tis 03 jul 2018, 09:54:40 .
Senast redigerad av riclin den ons 04 jul 2018, 07:20:48, redigerad totalt 1 gånger.
riclin
Inlägg: 232
Blev medlem: fre 17 maj 2013, 08:40:44
Bilmodell: Prius
PostOrt: Stockholm
Land (Country): SWEDEN

Re: Mycket har hänt på 12 år när det gäller utrustning

Inlägg av riclin »

Nizzehult skrev: tis 03 jul 2018, 09:54:40 Äpplen och päron.
En bil som är betydligt dyrare som ny (och ännu större skillnad som begagnad) är inte relevant att jämföra utrustningsnivån med.
Därför orkar jag inte.

Sen säger rubriken: Mycket har hänt på 12 år när det gäller utrustning
Inte: Toyotas bilar var dåligt utrustade jämfört med andra tillverkare.
Priset är du den enda som har pratat om!! Jag reagerade endast på att du skrev att din bil hade mer utrustning än en Auris från 2008. Sen helt plötsligt har du ingen aning om det är så, och orkar inte kolla. Kallar det äpplen, och päron osv. Men nu råkade det ju vara du som skrev om äpplen, och päron! Redan i din första post!! När du sa att din bil var mer välutrustad, och jag bara undrade vad det var för utrustning du hade. Som inte fanns till Auris?

Antingen är du en man!! Och som sådan, står för det du skrivit. Och erkänner att du i glädjeyran av den nya bilen, bara drog till med det. Men att det var fel, när verkligheten ringde på dörren!

Eller så fortsätter du att bete dig som ett litet barn (eller politiker), genom att prata runt frågan, och försöka leda in den på andra spår. Att jag reser ragg, eller att priset osv, etc, etc. Som ingen går på ändå!
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Inlägg: 3709
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: Mycket har hänt på 12 år när det gäller utrustning

Inlägg av Dale »

Saknar iaf varningslampan för spolarvätskan. Lika så belysningen till knapparna för elbackspeglarna.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
Skriv svar