Prisbild på 4a-ge motor (corolla gti)

Ämnen som inte passar in i annat forum läggs här. Var dock uppmärksam på forumreglerna, som givetvis även gäller offtopic.
Wik
Inlägg: 3
Blev medlem: tor 22 mar 2018, 20:33:50
Årsmodell: 0
PostOrt: Lycksele

Prisbild på 4a-ge motor (corolla gti)

Inlägg av Wik »

Hej hallå!

Första inlägget på detta forat! Står egentligen med fötterna djupt i opelträsket men har haft några stickspår mot toyota, 90tals bilarna har sin charm.

Håller på med en garagestädning och snubblade över en gammal motor från en corolla gti. Bilen är skrotad sedan länge och jag minns ej årsmodell men efter en del googlande så tror jag att det är gen 2 av denna motor.

Den drabbades tyvärr av ett trasigt vevlager och blev därmed lagd åt sidan.

Förstår att repobjekt inte är värda några stora summor, men å andra sidan är detta ingen dussinmotor heller om jag förstått allt rätt.

Med premisserna att veven behöver slipas/bytas samt en allmän genomgång är nödvändig, pratar vi enstaka hundralappar i värde eller är det värt besväret att annonsera ut och krångla med försäljning?

Mvh
Wiktor
Användarens profilbild
Neblade
Ordförande
Inlägg: 1617
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 23:01:25
Bilmodell: Celica GT
Årsmodell: 1974
PostOrt: Linghem
Land (Country): Sweden
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Prisbild på 4a-ge motor (corolla gti)

Inlägg av Neblade »

Först och främst, klart det är värt en annonsering. Det är ju ingen uppsjö av dem längre och det är roliga motorer så det vore tråkigt om den hamnade på skroten.
Däremot kan jag inte avgöra hur mycket den är värd, inga jättebelopp men antagligen värt tiden att annonsera, men du bor kanske lite avsides så det är om du orkar skicka eller har turen att hitta någon i närheten eller som vill ut o åka. :thumbup:

Du kan ju börja med att annonser här på forumet under Köp&Sälj.
Mattias Johansson
Skicka PM,

Ordförande för Toyota Club Sweden

Toyota Avensis -08
Toyota Corolla -05
Toyota Corolla -98
Toyota MR2 GT-S/Turbo -94
Toyota Celica GT -74 Evighetsprojektet

1xCorolla T-sport -02
2xStarlet KP61 -84
2xCelica ST162 -88
Wik
Inlägg: 3
Blev medlem: tor 22 mar 2018, 20:33:50
Årsmodell: 0
PostOrt: Lycksele

Re: Prisbild på 4a-ge motor (corolla gti)

Inlägg av Wik »

Slänger ut en intressekoll under säljes!

Tack för svar
Skriv svar