Marknadsundersökning

Ämnen som inte passar in i annat forum läggs här. Var dock uppmärksam på forumreglerna, som givetvis även gäller offtopic.
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Marknadsundersökning

Inlägg av cheetah1 »

Hej på er!
Eftersom det går trögt med jobbsökandet vill jag att alla mina vänner och alla som jag känner gör den här marknadsundersökningen, så jag kan skissa på om min företagsidé kan vara lönsam.

Undersökningen är bara 2 sidor och 10 flervalsfrågor, så det bör inte ta mer än någon minut eller två att fylla i.

Behöver ett ganska stort statistiskt urval, och det är viktigare att jag får flera olika persontyper än att det blir begränsat till ett visst område, så det spelar ingen roll var i landet ni bor, jag vill ha era svar ändå.
När ni har gjort den ser jag gärna att ni delar den vidare så att så många som möjligt kan göra den.

Tack på förhand!

https://sv.surveymonkey.com/r/2BVDSZQ
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Marknadsundersökning

Inlägg av Glenn »

Varför finns inte "luft/luft värmepump" med som primär värmekälla ? den finns ju som sekundär.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Marknadsundersökning

Inlägg av cheetah1 »

Jag anser inte att en luft-/luftvärmepump kan anses som en primär värmekälla, även om den används som en sådan, annat än möjligen i ett passivhus. Det är en, förvisso ganska välfungerande, men ändå, nödlösning för att få ner värmekostnaderna i ett hus med direktverkande eller vattenburen el, alternativt ett tillskott till andra värmekällor för att minska drifttiden på dessa, i klass med en vedkamin eller liknande.
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Marknadsundersökning

Inlägg av Glenn »

Jag bor i ett hus från 70talet, och det är absolut den primära värmekällan här, sen är el-elementen på i vissa rum som lite extravärme när detär kallare, och vi eldar i kamin när det är som kallast, men primärt värms hela huset med luftvärmepumpen.

Hjälper ju med öppen planlösning dock, de rummen som kan behöva extravärme är just rum som ligger lite "avsides".
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
MagnusS
Inlägg: 400
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:42:49
Bilmodell: AW11
Årsmodell: 1985
PostOrt: Nybro
Land (Country): Sverige
Ort: Svalehult
Kontakt:

Re: Marknadsundersökning

Inlägg av MagnusS »

Jag bor i ett 60-tals hus med vattenburen värme, kombipanna i källaren, kör en luft/luft som primär värmekälla o eldar med ved när det är snorkallt.
Kan inte normalt iofs men så gör jag.
AW11´85
Vectra GTS 3.2
MF 35´60;)
Skriv svar