Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Ja detta med den variabla delen av turbon. Turbon är alltså reglerbar för att kunna ha så brett register som möjligt. Har läst någonstans att fullt laddtryck vid 1000 varv inte ska vara omöjligt. Vet inte om det stämmer men en kul teori iaf .
Turbon regleras via vakum som styrs av vakumventil som i sin tur styrs av styrenheten original. Litet vakum ger lågt varvtal och mycket vakum högt om jag fattat det rätt. Den bästa lösningen på detta är ju såklart att reglera "spjället" med en elektrisk motor eller liknande som man då kan styra själv som man vill. Men jag tänkte äventyra och försöka köra den mekaniskt. Jag får se om jag lyckas. I värsta fall får jag väl skaffa en vanlig turbo istället. Jag har fått denna turbon gratis. Det är endast pga det som jag vill laborera med den.
fredrik mkIII skrev:Låda från g6r passar på 1,6 motorerna ja. Inga problem där vad jag vet. Antar att det stämmer med länkage också. Men är inte lika säker på det tyvärr. Din rolla var förresten bra mycket finare än min
Med vänlig hälsning, fredrick
Vad jag har förstått så måste man göra om bakre växellådsfäste och växelwirefäste.Dessutom är det väl ingen hastighetsmätarwire på G6R (tror jag).
Jag jag ha kvar min ska ska jag forska mer i det där.Jag har precis bytt skärmkanterna på min.När den lokale bildelssäljaren har sånt hemma,då vet man att man har köpt en Svenssonbil.
Det är de vänstra växellådsfästet som måste byggas om och växelvajerfästet. Ditt mekaniska
hastighetsmätardrev är bara att flytta över.
Har en g6r låda liggandes tror till och med de ombyggda fästet finns, iofs till ae92 men om jag inte mins fel
så är det samma motorkudde på ae101an.
fredrik mkIII skrev:Låda från g6r passar på 1,6 motorerna ja. Inga problem där vad jag vet. Antar att det stämmer med länkage också. Men är inte lika säker på det tyvärr. Din rolla var förresten bra mycket finare än min
Med vänlig hälsning, fredrick
Vad jag har förstått så måste man göra om bakre växellådsfäste och växelwirefäste.Dessutom är det väl ingen hastighetsmätarwire på G6R (tror jag).
Jag jag ha kvar min ska ska jag forska mer i det där.Jag har precis bytt skärmkanterna på min.När den lokale bildelssäljaren har sånt hemma,då vet man att man har köpt en Svenssonbil.
Det är de vänstra växellådsfästet som måste byggas om och växelvajerfästet. Ditt mekaniska
hastighetsmätardrev är bara att flytta över.
Har en g6r låda liggandes tror till och med de ombyggda fästet finns, iofs till ae92 men om jag inte mins fel
så är det samma motorkudde på ae101an.
Johnny Blade skrev:
Vad jag har förstått så måste man göra om bakre växellådsfäste och växelwirefäste.Dessutom är det väl ingen hastighetsmätarwire på G6R (tror jag).
Jag jag ha kvar min ska ska jag forska mer i det där.Jag har precis bytt skärmkanterna på min.När den lokale bildelssäljaren har sånt hemma,då vet man att man har köpt en Svenssonbil.
Det är de vänstra växellådsfästet som måste byggas om och växelvajerfästet. Ditt mekaniska
hastighetsmätardrev är bara att flytta över.
Har en g6r låda liggandes tror till och med de ombyggda fästet finns, iofs till ae92 men om jag inte mins fel
så är det samma motorkudde på ae101an.
Trevligt.Sälja alltså?
Jo den ligger bara nu sen det blev en quaife sek istället