Sida 24 av 29

Re: Larco: Celica GT-four ST165

Postat: mån 02 okt 2017, 12:15:44
av Larco
Bempa skrev: mån 02 okt 2017, 08:39:14 Top notch med hemmabyggd utrustning :)

Hur vart det med bultarna till krockbalken?
Justja, ja de vill jag gärna ha 😊
Hade glömt dem lite halvt nu när man jagar misständningar

Re: Larco: Celica GT-four ST165

Postat: mån 02 okt 2017, 22:33:17
av Larco
Skruvade bort spridarna ifrån motorn efter jobbet idag. Ska testa dem imorgon för att se hur de mår.

Re: Larco: Celica GT-four ST165

Postat: tis 03 okt 2017, 17:54:30
av Larco
Testade spridarna idag och alla verkade funka som de ska. Kunde bara se små variationer på sprutbilden men alla duschade lika mycket och med hyfsad sprutbild. Inget som stack ut allt förmycket så att det borde orsaka misständningar.
IMG_1818.JPG
IMG_1818.JPG (778.76 KiB) Visad 3933 gånger
IMG_1815.JPG
IMG_1815.JPG (849.52 KiB) Visad 3933 gånger

Re: Larco: Celica GT-four ST165

Postat: tis 03 okt 2017, 19:59:16
av Bempa
Larco skrev: mån 02 okt 2017, 12:15:44
Bempa skrev: mån 02 okt 2017, 08:39:14 Top notch med hemmabyggd utrustning :)

Hur vart det med bultarna till krockbalken?
Justja, ja de vill jag gärna ha 😊
Hade glömt dem lite halvt nu när man jagar misständningar
Ja dom är dina om du hämtar dom :thumbup:

Re: Larco: Celica GT-four ST165

Postat: lör 07 okt 2017, 10:44:16
av Larco
Verkar vara något knas med Kablaget till spjällägesgivaren.
När jag mäter direkt på givaren får jag:
0.46 ohm - 3,36 ohm från stängt till öppet spjäll.
Mäter jag på kontakten till ECUn får jag
0,46 ohm - 1,3 ohm - 1,1 ohm stängt till ca30% till öppet.
Tycker det borde ge samma resistans med o utan kablaget...

Har tagit kompprov också vilket var perfekt.

Re: Larco: Celica GT-four ST165

Postat: lör 14 okt 2017, 10:59:17
av Larco
Kom över en cool grej som skulle slängas på jobbet. Skulle nog passa bra i celican.
IMG_1879.JPG
IMG_1879.JPG (656.94 KiB) Visad 3876 gånger
En rapp liten 12v dator med pekskärm, comportar, USB, vga, lan, ljudutgång för fordonsmontage.

Den med tunerstudio på, mätare osv på skärmen. 😊

Re: Larco: Celica GT-four ST165

Postat: sön 15 okt 2017, 01:30:27
av Glenn
Kör den WinCE ? ..det är ju helt jävla hemskt, men det kanske går att installera nåt annat isåfall..

Re: Larco: Celica GT-four ST165

Postat: sön 15 okt 2017, 10:31:15
av Larco
Windows XP Embedded
Verkar funka helt ok 😊
IMG_1880.JPG
IMG_1880.JPG (905.68 KiB) Visad 3854 gånger

Re: Larco: Celica GT-four ST165

Postat: sön 15 okt 2017, 11:33:10
av cheetah1
Dom nya pågatågen, iallafall när vi fick dom, kan ha ändrats nu, har inte kört dom på 6 år, körde XP embedded på skärmarna i hytterna. Hade aldrig några problem där, däremot var det problem med själva mjukvaran som kördes. Nån smarting hos tillverkaren tyckte att det var vettigt att gå in med ett standbyläge efter en timme som stängde av blandannat värmen, på ett tåg som såldes till ett land där det kan bli -20 på nätterna på vintern. Tåg har toaletter. Med vatten. Genier...

Hursomhelst, första gången jag satte mig i ett och vred om nyckeln och bootskärmen från Windows XP dök upp på skärmarna vart jag lite fundersam.. :P

Re: Larco: Celica GT-four ST165

Postat: sön 26 nov 2017, 11:40:42
av Larco
Börjar bli tokig på dessa misständningar.
Bilen misständer bara när den är varm och går i closed loop, alltså lyssnar på Lambda sensorn. Alltså runt Lambda 1
Jag har provat med flera olika Lambda sonder och just nu sitter bredbandslambdan där vilken borde ge fin signal.
Jag har tagit komptest, leakdown test. Bytt tändstift, tändkablar, fördelarlock o rotor, tändspole, tändsteg, testat spridarna, kollat bränsletryck, justerat spjällägesgivaren och dragit nya kablar till denna. Bytt vattentempgivaren Mätt LMM, läcktestat tryckrör, ic, insug o allt.

Tyckte att jag hade liknande problem med megasquirtet också men då fick motorn gå aningen fetare. Den ville inte gärna gå snålare än 13,5-14 afr. Är det kammarna som gör det?
Dåligt med ström till tändspolen?

Jag tyckte inte heller att den misstände såhär ibörjan när jag satte i originalsprutet.