Larco: Celica GT-four ST165

Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Användarens profilbild
Larco
Inlägg: 1044
Blev medlem: sön 22 feb 2009, 17:49:45
Bilmodell: Supra mk3 Celica GT-Four ST165
Årsmodell: 1988
PostOrt: Upplands Väsby
Land (Country): Sverige
Ort: Upplands Väsby

Re: Larco: Celica GT-four ST165

Inlägg av Larco »

Bempa skrev: mån 02 okt 2017, 08:39:14 Top notch med hemmabyggd utrustning :)

Hur vart det med bultarna till krockbalken?
Justja, ja de vill jag gärna ha 😊
Hade glömt dem lite halvt nu när man jagar misständningar
Vänliga hälsningar
Andreas
---------------------
Supra MK3 1JZ-GTE '88
Celica GT-Four ST165 '89 | Projekttråd
Corolla G6R AE111 '99 SÅLD | Projekttråd
Användarens profilbild
Larco
Inlägg: 1044
Blev medlem: sön 22 feb 2009, 17:49:45
Bilmodell: Supra mk3 Celica GT-Four ST165
Årsmodell: 1988
PostOrt: Upplands Väsby
Land (Country): Sverige
Ort: Upplands Väsby

Re: Larco: Celica GT-four ST165

Inlägg av Larco »

Skruvade bort spridarna ifrån motorn efter jobbet idag. Ska testa dem imorgon för att se hur de mår.
Vänliga hälsningar
Andreas
---------------------
Supra MK3 1JZ-GTE '88
Celica GT-Four ST165 '89 | Projekttråd
Corolla G6R AE111 '99 SÅLD | Projekttråd
Användarens profilbild
Larco
Inlägg: 1044
Blev medlem: sön 22 feb 2009, 17:49:45
Bilmodell: Supra mk3 Celica GT-Four ST165
Årsmodell: 1988
PostOrt: Upplands Väsby
Land (Country): Sverige
Ort: Upplands Väsby

Re: Larco: Celica GT-four ST165

Inlägg av Larco »

Testade spridarna idag och alla verkade funka som de ska. Kunde bara se små variationer på sprutbilden men alla duschade lika mycket och med hyfsad sprutbild. Inget som stack ut allt förmycket så att det borde orsaka misständningar.
IMG_1818.JPG
IMG_1818.JPG (778.76 KiB) Visad 3778 gånger
IMG_1815.JPG
IMG_1815.JPG (849.52 KiB) Visad 3778 gånger
Vänliga hälsningar
Andreas
---------------------
Supra MK3 1JZ-GTE '88
Celica GT-Four ST165 '89 | Projekttråd
Corolla G6R AE111 '99 SÅLD | Projekttråd
Användarens profilbild
Bempa
Moderator
Inlägg: 1017
Blev medlem: sön 24 maj 2009, 00:03:46
Bilmodell: Ae92 gti + Ke70
Årsmodell: 88
PostOrt: By Kyrkby
Land (Country): Sverige
Ort: Avesta

Re: Larco: Celica GT-four ST165

Inlägg av Bempa »

Larco skrev: mån 02 okt 2017, 12:15:44
Bempa skrev: mån 02 okt 2017, 08:39:14 Top notch med hemmabyggd utrustning :)

Hur vart det med bultarna till krockbalken?
Justja, ja de vill jag gärna ha 😊
Hade glömt dem lite halvt nu när man jagar misständningar
Ja dom är dina om du hämtar dom :thumbup:
Benny Gustavson

AE92 4age 20v motorrenovering pågår
KE70 4age 16v In progress
ADT251 2ad-fhv Familjeräser
ACM20 1az-fe Familjeräser
GXE10 1g-fe jaha, ännu ett projekt
Instagram Benny_Gustavson
Användarens profilbild
Larco
Inlägg: 1044
Blev medlem: sön 22 feb 2009, 17:49:45
Bilmodell: Supra mk3 Celica GT-Four ST165
Årsmodell: 1988
PostOrt: Upplands Väsby
Land (Country): Sverige
Ort: Upplands Väsby

Re: Larco: Celica GT-four ST165

Inlägg av Larco »

Verkar vara något knas med Kablaget till spjällägesgivaren.
När jag mäter direkt på givaren får jag:
0.46 ohm - 3,36 ohm från stängt till öppet spjäll.
Mäter jag på kontakten till ECUn får jag
0,46 ohm - 1,3 ohm - 1,1 ohm stängt till ca30% till öppet.
Tycker det borde ge samma resistans med o utan kablaget...

Har tagit kompprov också vilket var perfekt.
Vänliga hälsningar
Andreas
---------------------
Supra MK3 1JZ-GTE '88
Celica GT-Four ST165 '89 | Projekttråd
Corolla G6R AE111 '99 SÅLD | Projekttråd
Användarens profilbild
Larco
Inlägg: 1044
Blev medlem: sön 22 feb 2009, 17:49:45
Bilmodell: Supra mk3 Celica GT-Four ST165
Årsmodell: 1988
PostOrt: Upplands Väsby
Land (Country): Sverige
Ort: Upplands Väsby

Re: Larco: Celica GT-four ST165

Inlägg av Larco »

Kom över en cool grej som skulle slängas på jobbet. Skulle nog passa bra i celican.
IMG_1879.JPG
IMG_1879.JPG (656.94 KiB) Visad 3721 gånger
En rapp liten 12v dator med pekskärm, comportar, USB, vga, lan, ljudutgång för fordonsmontage.

Den med tunerstudio på, mätare osv på skärmen. 😊
Vänliga hälsningar
Andreas
---------------------
Supra MK3 1JZ-GTE '88
Celica GT-Four ST165 '89 | Projekttråd
Corolla G6R AE111 '99 SÅLD | Projekttråd
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4773
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Larco: Celica GT-four ST165

Inlägg av Glenn »

Kör den WinCE ? ..det är ju helt jävla hemskt, men det kanske går att installera nåt annat isåfall..
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
Larco
Inlägg: 1044
Blev medlem: sön 22 feb 2009, 17:49:45
Bilmodell: Supra mk3 Celica GT-Four ST165
Årsmodell: 1988
PostOrt: Upplands Väsby
Land (Country): Sverige
Ort: Upplands Väsby

Re: Larco: Celica GT-four ST165

Inlägg av Larco »

Windows XP Embedded
Verkar funka helt ok 😊
IMG_1880.JPG
IMG_1880.JPG (905.68 KiB) Visad 3699 gånger
Vänliga hälsningar
Andreas
---------------------
Supra MK3 1JZ-GTE '88
Celica GT-Four ST165 '89 | Projekttråd
Corolla G6R AE111 '99 SÅLD | Projekttråd
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Larco: Celica GT-four ST165

Inlägg av cheetah1 »

Dom nya pågatågen, iallafall när vi fick dom, kan ha ändrats nu, har inte kört dom på 6 år, körde XP embedded på skärmarna i hytterna. Hade aldrig några problem där, däremot var det problem med själva mjukvaran som kördes. Nån smarting hos tillverkaren tyckte att det var vettigt att gå in med ett standbyläge efter en timme som stängde av blandannat värmen, på ett tåg som såldes till ett land där det kan bli -20 på nätterna på vintern. Tåg har toaletter. Med vatten. Genier...

Hursomhelst, första gången jag satte mig i ett och vred om nyckeln och bootskärmen från Windows XP dök upp på skärmarna vart jag lite fundersam.. :P
Användarens profilbild
Larco
Inlägg: 1044
Blev medlem: sön 22 feb 2009, 17:49:45
Bilmodell: Supra mk3 Celica GT-Four ST165
Årsmodell: 1988
PostOrt: Upplands Väsby
Land (Country): Sverige
Ort: Upplands Väsby

Re: Larco: Celica GT-four ST165

Inlägg av Larco »

Börjar bli tokig på dessa misständningar.
Bilen misständer bara när den är varm och går i closed loop, alltså lyssnar på Lambda sensorn. Alltså runt Lambda 1
Jag har provat med flera olika Lambda sonder och just nu sitter bredbandslambdan där vilken borde ge fin signal.
Jag har tagit komptest, leakdown test. Bytt tändstift, tändkablar, fördelarlock o rotor, tändspole, tändsteg, testat spridarna, kollat bränsletryck, justerat spjällägesgivaren och dragit nya kablar till denna. Bytt vattentempgivaren Mätt LMM, läcktestat tryckrör, ic, insug o allt.

Tyckte att jag hade liknande problem med megasquirtet också men då fick motorn gå aningen fetare. Den ville inte gärna gå snålare än 13,5-14 afr. Är det kammarna som gör det?
Dåligt med ström till tändspolen?

Jag tyckte inte heller att den misstände såhär ibörjan när jag satte i originalsprutet.
Vänliga hälsningar
Andreas
---------------------
Supra MK3 1JZ-GTE '88
Celica GT-Four ST165 '89 | Projekttråd
Corolla G6R AE111 '99 SÅLD | Projekttråd
Skriv svar