Celica GT 1994 (ST202) - daily driver

Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Användarens profilbild
Johnny Blade
Pay User
Inlägg: 1715
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 09:37:57
Bilmodell: Crown
Årsmodell: 1984
PostOrt: Avesta
Land (Country): Sverige
Ort: Aghastadhum
Kontakt:

Re: Celica GT 1994 (ST202) - daily driver

Inlägg av Johnny Blade »

Jag gillar biltema. :)
MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4784
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Celica GT 1994 (ST202) - daily driver

Inlägg av Glenn »

Hehe, dom har väl både mindre bra och bättre grejer, jag har haft nån rostlösare från biltema förut som var ganska kass, denna verkar dock göra jobbet bra, ska försöka hissa bilen nu på löedigheten och dränka in lederna som knarrar..

Nu har jag även inrett garaget med biltema skenor och konsoler.. nästan 2 papp, och då byggde jag ändå hyllorna av gamla brädor som förra ägaren lämnade kvar på vinden..
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
MagLight
Inlägg: 293
Blev medlem: sön 10 okt 2010, 18:40:33
Bilmodell: Celica ST165
Årsmodell: 1988
PostOrt: Åkers Styckebruk
Land (Country): Sverige
Ort: Strängnäs

Re: Celica GT 1994 (ST202) - daily driver

Inlägg av MagLight »

Glenn skrev:Idag tankade jag, 1.04!! sämst hitills.

Dock kanske man inte ska dra för stora växlar på det, då det var 3/4 tank kvar som stårr i ett halvår..

Jag inbillar mej att bilen går bättre efter tankningen iaf.

Blir intressant att se vad nästa förbrukning blir.
1,05 är vad jag kör min 165'a på... iofs med dåliga lager i motorn och tung högerfot... ska bli intressant vad förbrukningen blir till sommaren med nya motorn.
"There's always a new way to be better. Always aim to be the best, but never belive you are" - Lewis Hamilton

PROJEKTET -> http://www.toyotaclubsweden.com/viewtop ... =19&t=6667

http://www.gtfours.co.uk/
http://gt4-racing.eu/
http://www.fensport.co.uk/
http://www.streetperformance.se/
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4784
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Celica GT 1994 (ST202) - daily driver

Inlägg av Glenn »

Min ST165 körde jag på 1.4 i snitt :( ..iofs ganska tung högerfot men ändå.

Det var rätt irriterande, innan ST165'an hade jag en Honda CRX som drog 0.7.. plötsligt var bensinräkningarna dubbelt så dyra..
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
MagnusS
Inlägg: 400
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:42:49
Bilmodell: AW11
Årsmodell: 1985
PostOrt: Nybro
Land (Country): Sverige
Ort: Svalehult
Kontakt:

Re: Celica GT 1994 (ST202) - daily driver

Inlägg av MagnusS »

Ni borde åka MR2 Mk1, Kommer bara över litern när jag åker bana, Är totalt omöjligt att lyckas med det på gatan :D
AW11´85
Vectra GTS 3.2
MF 35´60;)
Användarens profilbild
Hornlund
Inlägg: 749
Blev medlem: fre 06 feb 2009, 18:15:05
Bilmodell: MR2 & IS200
Årsmodell: 8500
PostOrt: Örnsköldsvik
Land (Country): Sweden
Ort: Örnsköldsvik

Re: Celica GT 1994 (ST202) - daily driver

Inlägg av Hornlund »

Biltema har som sagt bra & dåligt, gäller att vaska fram guldkornen. Ska testa den där, om jag kommer ihåg nästa gång jag är i krokarna där varuhusen befinner sig.
MagnusS skrev:Ni borde åka MR2 Mk1, Kommer bara över litern när jag åker bana, Är totalt omöjligt att lyckas med det på gatan :D
Så länge du håller dig till en original spis ja, sen ska du se att en 4A-GE också kan bli törstig :roll:
/ Mikael, MR2x2 & IS200.
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4784
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Celica GT 1994 (ST202) - daily driver

Inlägg av Glenn »

ST202'an snittar ju 0.87 har jag för mej (var ett tag sen jag räknade ut det) vilket är rätt okej för en såpass rolig bil och min tunga högerfot :)

9-5 kombin drar mer..
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4784
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Celica GT 1994 (ST202) - daily driver

Inlägg av Glenn »

Usch.. idag var en trist dag.

Körde bilen för första gången på ett par veckor, skulle åka och hämta ett paket och svängde in till lokala icahandlaren, varvid en gubbj**el sparkar hårt i bilen så det blir en rejäl buckla bakom förardörren.

Nej, jag hann inte få tag i honnom, ja jag har vittnen, ja jag har polisanmält (rubricerat som skadegörelse, ärendet är säkerligen redan nedlagt).

..Men SOM VANLIGT lär ju försäkringsbolaget tycka att det är 5000:- i självrisk efterssom gärningsmannen inte kan identifieras, så det är väl bara att åka runt med en buckla, som vanligt.. *SUCK*

..Nu har jag skador på tre av mina fyra bilar.. JÄTTEKUL.. 9-5 kombin förstörde en klantig börgare i somras, försäkringsbolaget slåss fortfarande md tyskarna om det, ST205'an blev påkörd nör den stod parkerad, 5000:- i självrisk som jag inte hade lust att betala för en repig front/framskärm, och nu en insparkad buckla i ST202'an..

JAG BLIR SÅ TRÖTT OCH IRRITERAD PÅ MÄNNISKOR.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
Johnny Blade
Pay User
Inlägg: 1715
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 09:37:57
Bilmodell: Crown
Årsmodell: 1984
PostOrt: Avesta
Land (Country): Sverige
Ort: Aghastadhum
Kontakt:

Re: Celica GT 1994 (ST202) - daily driver

Inlägg av Johnny Blade »

Blä. :(
Det där med att man ska pröjsa självrisk vid smitning känns ju inte riktig rätt.Det borde ju vara då den där fonden borde rycka in (dom kanske är rädda att det ska missbrukas):
MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4784
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Celica GT 1994 (ST202) - daily driver

Inlägg av Glenn »

Nej, det är rätt jäkla surt att betala sådana jättesjälvrisker när man inte orsakat skadorna själv tycker jag.

Jag försöker nu hitta nåt företag som kan massera ut bucklan, ett ville ha bilder för att bedöma, ska försöka ta en i morron, då postar jag den nog även här.

OTROLIGT irriterande dock, jag fattar fortfarande inte varför han sparkade, antagligen tyckte han väl att jag skulle stannat när han ville gå över vägen, hur jag nu skulle kunna veta det när det var typ 50m från ett övergångsställe ? ..vittnet sa att "gubben såg helt labil ut" så kan kanske var på fyllan eller nåt, vem vet...
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Skriv svar