Toyota Mr2 Gt-S Timeattack -95

Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Toyspeed
Inlägg: 852
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 11:05:39
Bilmodell: Toyota MR2 Turbo
Årsmodell: 91
PostOrt: Växjö
Land (Country): Sverige

Re: Toyota Mr2 Gt-S Timeattack -95

Inlägg av Toyspeed »

Härligt Mårten!

kommer följa ditt bygge.
Användarens profilbild
amby
Pay User
Inlägg: 832
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 10:12:39
Bilmodell: Celica GT4
Årsmodell: 1991
PostOrt: Jönköping
Land (Country): Sverige
Ort: Jönköping

Re: Toyota Mr2 Gt-S Timeattack -95

Inlägg av amby »

Tanken på en 944 turbo har funnits här med.. Coola bilar, och din ser ut att vara i väldigt bra skick.
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Toyota Mr2 Gt-S Timeattack -95

Inlägg av Fnys »

Grymt snygg bil du köpt! :thumbup:
Hoppas du hittar tillbaka till toyotaträsket någon dag :)
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4780
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Toyota Mr2 Gt-S Timeattack -95

Inlägg av Glenn »

0-100 på 6.1 sec är inte originalsiffran väl ? har för mej dom är en bit tröttare än så ? typ 7.nånting ?

Kompisen har haft flera 944 (och även 924) och det är ingen bil jag skulle skaffa själv i första taget även om dom är trevliga sådär, det är ju stabila grejer med bra väghållning, tyvärr porschepriser på delarna :( ..Och designen är väl öh, ja inte i min smak.. Tyvärr kostar ju dessutom en 944 turbo i bra skick nästan lika mycket som en mycket nyare boxster också, en bil jag väldigt gärna skulle ha och nog köper nån gång i framtiden.

..911 kan man ju dessvärre glömma, dom är ju fruktansvärt överprissatta, speciellt dom lite modernare. (Å andra sidan håller dom väl värdet rätt bra.)


edit: nu skrev jag ett såntdär negativt(?) inlägg igen, det var inte meningen, lycka till med bilen :)
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Rastaman
Inlägg: 368
Blev medlem: tis 03 mar 2009, 13:29:37
Bilmodell: Corolla T-sport
Årsmodell: 2002

Re: Toyota Mr2 Gt-S Timeattack -95

Inlägg av Rastaman »

944 är ju ruskigt fina bilar för att köra på bana med.
Riktigt fin balans i dem och turbona tappar inte allt för mycket på rakorna :)
Definitivt den av de "billigare" påssarna jag hade varit sugen på, fast om jag handlar höfläkt så blir det nog en 965:a istället.

Men grattis till ett fint köp, den ser ju ut att vara i kalasskick på bilderna.
Användarens profilbild
martenheller
Inlägg: 686
Blev medlem: ons 22 sep 2010, 17:07:46
Bilmodell: Toyota Mr2 Gt-S
Årsmodell: 95
PostOrt: Hällekis
Land (Country): Sverige
Ort: Kinnekulle

Re: Toyota Mr2 Gt-S Timeattack -95

Inlägg av martenheller »

Ja jag råkade visst krydda lite, 0-100 går på 6.3 s enligt instruktionsboken.

Sen ska man ju inte börja argumentera, fråga osv för man skapar ju lätt ovänner men.. Gällande väghållning osv så är ju Porschen bra mkt mer sportbil i grunden än vad min tidigare Mr2an var. 50/50 vikt balans osv.

Sen att säga att 911 är överprisade (syndligtvis nyare), vilken sten har du sovit under? 930/964/993 (dvs de tre sista 911 generationerna innan de vattenkylda kom) stiger i pris varje dag, medans 996 och 997 går att köpa för rätt vettiga priser. Och prestanda mässigt är ju dom nyare mkt mer bang for the buck, även om jag själv hellre skulle vilja ha en riktigt banpreppad 964 turbo än en 997 ;).

Nåja, nu var de jag som var negativ, men de bjuder jag på :).

Jag kommer fortsätta titta in här och följa era projekt (iaf Mr2 då de är de Toyotorna jag är intresserad av :) ).
Hoppas jag träffar er som jag "lärt känna" under mina 2 Mr2år på fler träffar i framtiden, även om jag då rullar tysk :).
Toyota Mr2 Gt-s -95 Timeattack / Trackday
www.garaget.org/martenheller
www.tagracing.n.nu
Skriv svar