MrNize´s MR2 turbo

Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Användarens profilbild
MrNize
Inlägg: 120
Blev medlem: tor 07 jul 2011, 10:40:06
Bilmodell: Mr2
Årsmodell: 1991
PostOrt: FALKENBERG
Land (Country): SVERIGE
Ort: Falkenberg

Re: MrNize´s MR2 turbo

Inlägg av MrNize »

Ja det är nog inte fel med fläkt där. Men sätter du två stycken i motorkåpan så behövs nog inte det.
Toyspeed
Inlägg: 852
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 11:05:39
Bilmodell: Toyota MR2 Turbo
Årsmodell: 91
PostOrt: Växjö
Land (Country): Sverige

Re: MrNize´s MR2 turbo

Inlägg av Toyspeed »

Nej, de är väl den vägen ja tänkt gå.
Jag har en kolfiber kåpa med jag ska ta tag i att montera nån dag. Har haft den liggande i flera år..

Skulle egentligen inte vilja montera den förens ja fått tag i bagagelucka och sidokåporna också.
Användarens profilbild
MrNize
Inlägg: 120
Blev medlem: tor 07 jul 2011, 10:40:06
Bilmodell: Mr2
Årsmodell: 1991
PostOrt: FALKENBERG
Land (Country): SVERIGE
Ort: Falkenberg

Re: MrNize´s MR2 turbo

Inlägg av MrNize »

snyggt å lätt, men skall nog ha hela setet innan du sätter på det.
Användarens profilbild
Hornlund
Inlägg: 749
Blev medlem: fre 06 feb 2009, 18:15:05
Bilmodell: MR2 & IS200
Årsmodell: 8500
PostOrt: Örnsköldsvik
Land (Country): Sweden
Ort: Örnsköldsvik

Re: MrNize´s MR2 turbo

Inlägg av Hornlund »

Tjusigt system, jag körde ett liknande på min AW11 fast med bara en burk ut på höger sida. Fungerade bra ett tag, men blev troligen för varmt, så burken tappade sina dämpande egenskaper efter ett tag. Nästa system blir troligen med två burkar liknande ditt, riktigt snyggt med lämpliga slutrör också.

Har du startat upp bilen & provat hur ljudet blev? Du har ju även en turbo som slår sönder ljudet, så förmodligen blir det kanon :thumbup:
/ Mikael, MR2x2 & IS200.
Användarens profilbild
MrNize
Inlägg: 120
Blev medlem: tor 07 jul 2011, 10:40:06
Bilmodell: Mr2
Årsmodell: 1991
PostOrt: FALKENBERG
Land (Country): SVERIGE
Ort: Falkenberg

Re: MrNize´s MR2 turbo

Inlägg av MrNize »

Hornlund skrev:Tjusigt system, jag körde ett liknande på min AW11 fast med bara en burk ut på höger sida. Fungerade bra ett tag, men blev troligen för varmt, så burken tappade sina dämpande egenskaper efter ett tag. Nästa system blir troligen med två burkar liknande ditt, riktigt snyggt med lämpliga slutrör också.

Har du startat upp bilen & provat hur ljudet blev? Du har ju även en turbo som slår sönder ljudet, så förmodligen blir det kanon :thumbup:
Här är ett klipp i vintras när jag testade. Men kan säga att det är nog för varmt för ljuddämparna så nära catten...

Toyspeed
Inlägg: 852
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 11:05:39
Bilmodell: Toyota MR2 Turbo
Årsmodell: 91
PostOrt: Växjö
Land (Country): Sverige

Re: MrNize´s MR2 turbo

Inlägg av Toyspeed »

Det låter riktigt gött faktiskt.
kommer bli ett riktigt bra bygge de där!

vad har du för mål med bygget då?
Användarens profilbild
MrNize
Inlägg: 120
Blev medlem: tor 07 jul 2011, 10:40:06
Bilmodell: Mr2
Årsmodell: 1991
PostOrt: FALKENBERG
Land (Country): SVERIGE
Ort: Falkenberg

Re: MrNize´s MR2 turbo

Inlägg av MrNize »

Målet är att se vad jag får ut för hk vid 1,5bar ladd å sen köra bana lite då å då.

Var ute å lackade oljetråget i helgen...
74756_10150947003872952_742717951_11989859_107126817_n.jpg
74756_10150947003872952_742717951_11989859_107126817_n.jpg (110.24 KiB) Visad 2168 gånger
Toyspeed
Inlägg: 852
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 11:05:39
Bilmodell: Toyota MR2 Turbo
Årsmodell: 91
PostOrt: Växjö
Land (Country): Sverige

Re: MrNize´s MR2 turbo

Inlägg av Toyspeed »

Det va lite fegt tycker ja? ;)
Det är ju inget mål, De är ett resultat haha
Vad har du för förhoppning att du ska nå vid 1,5 då?
Och vad är anledningen till att du ska stanna vid ju 1,5bar?

(Jag ska iofs inte säga nått angående det, Jag ska ladda 2.0 och se vad de ger)
Användarens profilbild
MrNize
Inlägg: 120
Blev medlem: tor 07 jul 2011, 10:40:06
Bilmodell: Mr2
Årsmodell: 1991
PostOrt: FALKENBERG
Land (Country): SVERIGE
Ort: Falkenberg

Re: MrNize´s MR2 turbo

Inlägg av MrNize »

Vet inte varför 1,5bar men känns säkert...=) Å sen så börjar rödmarkeringen där på min boostmätare.... :roll:
Men känner jag mig själv rätt så kommer jag maxa så gott det går... :silent:
Men 2bar känns kanske inte helt avlägeset det är ju vad mätaren går till...

Visst låter det gött men den låter bättre irl. Men tror din kommer nog låta brutalt med stupränna till downpipe. :)
Toyspeed
Inlägg: 852
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 11:05:39
Bilmodell: Toyota MR2 Turbo
Årsmodell: 91
PostOrt: Växjö
Land (Country): Sverige

Re: MrNize´s MR2 turbo

Inlägg av Toyspeed »

Man ska alltid dra alla mätare i botten! utom vattentemp och oljetemp ;)
Mjo, den kommer nog fan låta alltid.... Vi får väl se vad omgivningen tycker om de när man kommer rullande.
är lite rädd att ja måste göra nått åt det
Skriv svar