Toyota MR2 GT (SW20) 1993 - nsa

Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Rastaman
Inlägg: 368
Blev medlem: tis 03 mar 2009, 13:29:37
Bilmodell: Corolla T-sport
Årsmodell: 2002

Re: Toyota MR2 GT (SW20) 1993 - nsa

Inlägg av Rastaman »

Oj, jag som hade en tankevurpa efter en lång dag på anderstorp med för lite dricka. Är ju du som får köra mer och putsa tiden så det går fortare Mårten :D
Användarens profilbild
nsa
Inlägg: 129
Blev medlem: ons 16 mar 2011, 07:57:19
Bilmodell: mr2
Årsmodell: 1993
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm

Re: Toyota MR2 GT (SW20) 1993 - nsa

Inlägg av nsa »

martenheller skrev:Rastaman, han var ju en sekund snabbare än mig :).

Får väl hoppas att de är som du säger, 3s med Rdäck, de skulle va bra för mig ;).
Tror faktiskt att du skulle vara snabbare med r-däck, dina däck är bra, men inte tillräckligt bra.
Du kan inte hålla lika hög fart i slalompartierna som är en stor del av banan, raksträckorna räcker inte till då för att komma ikapp.
När jag kör ut genom sista port innan raksträckan har jag högre fart än du, sen kör du ikapp på raksträckan men kommer inte upp i högre fart an jag då du började lägre, och då kommer konerna igen :) Så 3s med r-däck låter inte som en omöjlighet :thumbup:
Toyspeed
Inlägg: 852
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 11:05:39
Bilmodell: Toyota MR2 Turbo
Årsmodell: 91
PostOrt: Växjö
Land (Country): Sverige

Re: Toyota MR2 GT (SW20) 1993 - nsa

Inlägg av Toyspeed »

Nej för att åka riktigt snabbt på bana så är väghållning, grepp och bromsar 90% av tiden skulle jag tro.
Om jag har 650hk men bara kan hålla 85km/h genom kurvorna, Medans NSA har 200hk, Men kan hålla 110km/h genom kurvorna. Då är ja helt chanslös. Ja kanske kan ta igen lite tid på rakorna. Men inte tillräckligt.
Din bil är grym! Men till nästa sommar hoppas ja på att kunna ge dig en match ;)
Användarens profilbild
nsa
Inlägg: 129
Blev medlem: ons 16 mar 2011, 07:57:19
Bilmodell: mr2
Årsmodell: 1993
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm

Re: Toyota MR2 GT (SW20) 1993 - nsa

Inlägg av nsa »

Toyspeed skrev:Nej för att åka riktigt snabbt på bana så är väghållning, grepp och bromsar 90% av tiden skulle jag tro.
Om jag har 650hk men bara kan hålla 85km/h genom kurvorna, Medans NSA har 200hk, Men kan hålla 110km/h genom kurvorna. Då är ja helt chanslös. Ja kanske kan ta igen lite tid på rakorna. Men inte tillräckligt.
Din bil är grym! Men till nästa sommar hoppas ja på att kunna ge dig en match ;)
Håller med dig om allt du skriver :), lite samma sak jag menade. Jag tror att det var grepp(alltså däck) som saknades för Mårten, då väghållningen och bromsarna ska vara bättre än på min bil(om allt är rätt inställt vill säga), sen är ju en bil med mer effekt mera svårkörd också. Med min bil är det ju bara fullt spett som gäller :D Som faktiskt är lite tråkigt, inge imponerande drag alls, bara rolig i kurvorna.
Användarens profilbild
nsa
Inlägg: 129
Blev medlem: ons 16 mar 2011, 07:57:19
Bilmodell: mr2
Årsmodell: 1993
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm

Re: Toyota MR2 GT (SW20) 1993 - nsa

Inlägg av nsa »

Nu måste jag rådfråga er andra här på TCS igen angående min front,

Jag har fastnat för Tom's style fronten(sitter Tom's kjolar på min, samma som på bilden nedan)
Den är enkel och inte så mycket styling - ser på nått sätt seriös ut

Bild

Va tycker ni? Eller ska jag köra Border istället? På sida 5 i min tråd finns det en bild på en röd mr2 med border front och liknande(greddy) kjolar som jag har.
Senast redigerad av nsa den ons 15 aug 2012, 11:07:05, redigerad totalt 3 gång.
Toyspeed
Inlägg: 852
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 11:05:39
Bilmodell: Toyota MR2 Turbo
Årsmodell: 91
PostOrt: Växjö
Land (Country): Sverige

Re: Toyota MR2 GT (SW20) 1993 - nsa

Inlägg av Toyspeed »

JAG personligen tycker att Borderfronten är den snyggaste som finns till MR2:an
DOCK är den rätt vanlig numer. Jag tycker också att den du redan har idag är väldigt snygg. Så hade jag vart dig så hade jag inte bytt.
Kör på den du har. Stilrent och snyggt
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Toyota MR2 GT (SW20) 1993 - nsa

Inlägg av Fnys »

Håller med om att border fronten är den snyggaste men toms (i alla fall fronten) är också stilren och snygg.
VVV = Våga vägra veilside! Smaken är som baken men förstår inte att så många supra-ägare valt veilside. Utbudet kanske var sämre förr, iof.
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
Användarens profilbild
nsa
Inlägg: 129
Blev medlem: ons 16 mar 2011, 07:57:19
Bilmodell: mr2
Årsmodell: 1993
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm

Re: Toyota MR2 GT (SW20) 1993 - nsa

Inlägg av nsa »

Border fronten leder då med två poäng :)
Bild
KACE80
Inlägg: 878
Blev medlem: tis 18 aug 2009, 23:43:30
Bilmodell: MR2 TURBO
Årsmodell: 1991
PostOrt: Borås/GBG

Re: Toyota MR2 GT (SW20) 1993 - nsa

Inlägg av KACE80 »

Original skall det vara på en MR2 :P

Ante

EDIT: Jo kanske 93:ans frontläpp men fan inte mer :)
Användarens profilbild
martenheller
Inlägg: 686
Blev medlem: ons 22 sep 2010, 17:07:46
Bilmodell: Toyota Mr2 Gt-S
Årsmodell: 95
PostOrt: Hällekis
Land (Country): Sverige
Ort: Kinnekulle

Re: Toyota MR2 GT (SW20) 1993 - nsa

Inlägg av martenheller »

original är för gubbjävlar ;).
Jag tycker Border är lätt snyggast, men TOMs är läcker den med. Hade jag varit dig hade ja nog satsat på den sista eftersom du har dom kjolarna.

Jag har iof border liggandes, sidorna kan du köpa (byta mot dina spacers?) Men fronten ska jag ha kvar, behöver en för finåkandet efter min resa på ringen :)
Toyota Mr2 Gt-s -95 Timeattack / Trackday
www.garaget.org/martenheller
www.tagracing.n.nu
Skriv svar