Toyota MR2 GT (SW20) 1993 - nsa

Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Användarens profilbild
nsa
Inlägg: 129
Blev medlem: ons 16 mar 2011, 07:57:19
Bilmodell: mr2
Årsmodell: 1993
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm

Re: Toyota MR2 GT (SW20) 1993 - nsa

Inlägg av nsa »

Glenn skrev:Jag har tre stycken tändkablar från min ST165 liggandes, och tre från min ST205, men det är väl antagligen inte samma ?

..sen vet jag iofs inte om jag kan hitta dom efter flytten heller..
Verkar som att st205 kablar kan passa, kolla gärna om du kan hitta dom.
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4780
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Toyota MR2 GT (SW20) 1993 - nsa

Inlägg av Glenn »

Ska kolla.

Dom är nog dock inte i toppskick, det blev överslag i en, så jag köpte ett helt nytt set, men dom funkade ju iaf när dom togs från bilen.

Tyvärr minns jag inte vilken cylinders kabel det var som blev ledsen heller.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Toyspeed
Inlägg: 852
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 11:05:39
Bilmodell: Toyota MR2 Turbo
Årsmodell: 91
PostOrt: Växjö
Land (Country): Sverige

Re: Toyota MR2 GT (SW20) 1993 - nsa

Inlägg av Toyspeed »

Du får ursäkta här nu. Men vad är problemet med att beställa en MSD sats och göra dina egna 8,5mm kablar?
Inte speciellt dyrt. Blir bättre än original. Och du kan få dom på några dagar?
Toyspeed
Inlägg: 852
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 11:05:39
Bilmodell: Toyota MR2 Turbo
Årsmodell: 91
PostOrt: Växjö
Land (Country): Sverige

Re: Toyota MR2 GT (SW20) 1993 - nsa

Inlägg av Toyspeed »

Jag har en uppsättning NGK tändkablar som ja hade på min MR2:a

500kr så är dom dina

Fungerade utmärkt, men plockades av när ja byggde hela mitt MSD tändsystem
Användarens profilbild
nsa
Inlägg: 129
Blev medlem: ons 16 mar 2011, 07:57:19
Bilmodell: mr2
Årsmodell: 1993
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm

Re: Toyota MR2 GT (SW20) 1993 - nsa

Inlägg av nsa »

Toyspeed skrev:Du får ursäkta här nu. Men vad är problemet med att beställa en MSD sats och göra dina egna 8,5mm kablar?
Inte speciellt dyrt. Blir bättre än original. Och du kan få dom på några dagar?
Ska nog ta och göra ett försök då :) när det blir lite mindre på jobbet

Har gjort en av en gammal vw-kabel sålänge
Användarens profilbild
nsa
Inlägg: 129
Blev medlem: ons 16 mar 2011, 07:57:19
Bilmodell: mr2
Årsmodell: 1993
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm

Re: Toyota MR2 GT (SW20) 1993 - nsa

Inlägg av nsa »

Då har man varit i verkstan till halva natten och fått lite gjort.

Till att börja med bytte jag bakre undre strut-bar'en som var "lite" dåliga :)
Bild


Sedan hann jag med att byta alla bussningar i bakvagnen mot Prothane :thumbup: Är det fler som tycker att infästningen till stabilisatorbussningar sitter lite tokigt till :?: men men det gick bra ändå :)



Sen bytte jag dammskydden och genomslagsgummin till stötdämparna, här kommer en bild med jämförelse mellan gamla och nya :D
Bild

Fortsätter med framvagnen ikväll efter jobbet
Användarens profilbild
nsa
Inlägg: 129
Blev medlem: ons 16 mar 2011, 07:57:19
Bilmodell: mr2
Årsmodell: 1993
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm

Re: Toyota MR2 GT (SW20) 1993 - nsa

Inlägg av nsa »

Nu är framvagnen klar också, bussningar, dammskydd och genomslagsgummin och nya styrväxeldamasker

Då sitter hela prothane satsen på, nu är det bara mina spacers som får vänta lite, allt annat planerat är klart just nu.
SHySwe
Inlägg: 1087
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 06:50:03
Bilmodell: Corolla -73
Årsmodell: 1973
PostOrt: Luleå
Land (Country): Sweden

Re: Toyota MR2 GT (SW20) 1993 - nsa

Inlägg av SHySwe »

Det var kvickt jobbat!
Var satte du hårdare bussingar i framvagnen?
Projekt: Corolla -73 Ke20 med Saab B234L
Användarens profilbild
nsa
Inlägg: 129
Blev medlem: ons 16 mar 2011, 07:57:19
Bilmodell: mr2
Årsmodell: 1993
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm

Re: Toyota MR2 GT (SW20) 1993 - nsa

Inlägg av nsa »

srylul skrev:Det var kvickt jobbat!
Var satte du hårdare bussingar i framvagnen?
Jo det gick undan :)

här
Bild

här
Bild

samt krängningshämmaren

(lånade bilder)
Användarens profilbild
martenheller
Inlägg: 686
Blev medlem: ons 22 sep 2010, 17:07:46
Bilmodell: Toyota Mr2 Gt-S
Årsmodell: 95
PostOrt: Hällekis
Land (Country): Sverige
Ort: Kinnekulle

Re: Toyota MR2 GT (SW20) 1993 - nsa

Inlägg av martenheller »

Bra jobbat :thumbup:
Jag tycker de gjorde rejäl skillnad på min bil (iaf på gata, prövade aldrig bana utan att ha bytt bussningar) efter att ha bytt alla till Prothane.
Toyota Mr2 Gt-s -95 Timeattack / Trackday
www.garaget.org/martenheller
www.tagracing.n.nu
Skriv svar