Hannes: MR2 Gen2 Turbo 3SGT-E - Ev åter 2012.

Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Användarens profilbild
Hannes
Inlägg: 163
Blev medlem: sön 17 okt 2010, 19:14:01
Bilmodell: MR2 Turbo Gen2
Årsmodell: 1995
PostOrt: Växjö
Land (Country): Sverige

Re: Hannes: MR2 Gen2 Turbo 3SGT-E - Köra en 12:a 2011 ?

Inlägg av Hannes »

WOOOHOOO !!! Nu sitter ventilkapan pa plats,UNDERBART!!! Aven kopplat in flaktarna sa dom funkar,tog en svang o gasa lite,polarn vart lite blek i ansiktet,skont att de lirar nu,bara ett LITET problem,det ar ju fan for lite effekt,redan trottnat. Vad gor man,andra kammar,storre turbo,tips tack....

GO KVALL!


P.S. Kan ej skriva bokstaver me prickar :mrgreen:
MR2 Turbo Gen2 1995. 3S-GTE Gen3 @ E85 @ 1,5 bar.
Användarens profilbild
Cyrix
Inlägg: 622
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 21:19:26
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 91
PostOrt: Göteborg
Land (Country): Sverige
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Hannes: MR2 Gen2 Turbo 3SGT-E - Köra en 12:a 2011 ?

Inlägg av Cyrix »

Du kan ju börja med att mappa den med mer laddtryck, så får du byta turbo sen när lagren i den rasar(kina turbo med 270 lager).

Efter det så har du väl nått gränsen för vart man trimmar billigt, sen åker du på större turbo dubbla soppapumpar, större spridare, fuelrail och kammar.
Carl Olsson
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org

sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
Användarens profilbild
martenheller
Inlägg: 686
Blev medlem: ons 22 sep 2010, 17:07:46
Bilmodell: Toyota Mr2 Gt-S
Årsmodell: 95
PostOrt: Hällekis
Land (Country): Sverige
Ort: Kinnekulle

Re: Hannes: MR2 Gen2 Turbo 3SGT-E - Köra en 12:a 2011 ?

Inlägg av martenheller »

Hannes skrev:WOOOHOOO !!! Nu sitter ventilkapan pa plats,UNDERBART!!! Aven kopplat in flaktarna sa dom funkar,tog en svang o gasa lite,polarn vart lite blek i ansiktet,skont att de lirar nu,bara ett LITET problem,det ar ju fan for lite effekt,redan trottnat. Vad gor man,andra kammar,storre turbo,tips tack....

GO KVALL!


P.S. Kan ej skriva bokstaver me prickar :mrgreen:

Grattis mannen fan vad glad man blir av sådan här läsning!
Ända fram tills de står att du tröttnat på effekten, vad fan kommer inte jag göra i sommar då med min slöfock :o .
Aja, när de börjar svänga på Ringen kanske du får svettas lite i den igen :) ?
Toyota Mr2 Gt-s -95 Timeattack / Trackday
www.garaget.org/martenheller
www.tagracing.n.nu
Användarens profilbild
KelMer
Inlägg: 755
Blev medlem: sön 17 maj 2009, 17:17:51
Bilmodell: Mr2 Mkll V6
Årsmodell: 1992
PostOrt: Piteå
Land (Country): Sverige
Ort: Piteå födelseplatsen för sveriges första inreggade Mr2 V6

Re: Hannes: MR2 Gen2 Turbo 3SGT-E - Köra en 12:a 2011 ?

Inlägg av KelMer »

Hannes skrev:WOOOHOOO !!! Nu sitter ventilkapan pa plats,UNDERBART!!! Aven kopplat in flaktarna sa dom funkar,tog en svang o gasa lite,polarn vart lite blek i ansiktet,skont att de lirar nu,bara ett LITET problem,det ar ju fan for lite effekt,redan trottnat. Vad gor man,andra kammar,storre turbo,tips tack....

GO KVALL!


P.S. Kan ej skriva bokstaver me prickar :mrgreen:
För lite!!!??? satt å leta lite men kunde inte hitta nån effekt uppgift, men har för mig att det är ganska bra krut i din kärra!?
/Christian N
0733966737

Toyota Mr2 Mkll gen2 N/a Mv6:an *Kör*

Toyota Avensis -05 Aut, Stora GPS:en Familjeracen? *Kör*

Toyota Camry -93 V6 Delar Säljes *Skrotad*

Toyota Starlet KP62 *Rulland chassi*

BIMMER 328i -96 m 325:ans insug Vinterräsen *Såld*

Audi S6 C4 2,2T -94 Quattro "nya" Vinterräsern *Kör*



Friskt vågat, Hälften vunnet
Användarens profilbild
Hannes
Inlägg: 163
Blev medlem: sön 17 okt 2010, 19:14:01
Bilmodell: MR2 Turbo Gen2
Årsmodell: 1995
PostOrt: Växjö
Land (Country): Sverige

Re: Hannes: MR2 Gen2 Turbo 3SGT-E - Köra en 12:a 2011 ?

Inlägg av Hannes »

KelMer skrev:
Hannes skrev:WOOOHOOO !!! Nu sitter ventilkapan pa plats,UNDERBART!!! Aven kopplat in flaktarna sa dom funkar,tog en svang o gasa lite,polarn vart lite blek i ansiktet,skont att de lirar nu,bara ett LITET problem,det ar ju fan for lite effekt,redan trottnat. Vad gor man,andra kammar,storre turbo,tips tack....

GO KVALL!


P.S. Kan ej skriva bokstaver me prickar :mrgreen:
För lite!!!??? satt å leta lite men kunde inte hitta nån effekt uppgift, men har för mig att det är ganska bra krut i din kärra!?
ca 350 i motorn sägs d,men ska bänka 28:e,innan dess vill jag ej utala mig. Känns som max 300. Imon tänkte jag montera nya powerflex nedre motorfästen :D Hoppas de ska göra lite skillnad.
MR2 Turbo Gen2 1995. 3S-GTE Gen3 @ E85 @ 1,5 bar.
Användarens profilbild
Hannes
Inlägg: 163
Blev medlem: sön 17 okt 2010, 19:14:01
Bilmodell: MR2 Turbo Gen2
Årsmodell: 1995
PostOrt: Växjö
Land (Country): Sverige

Re: Hannes: MR2 Gen2 Turbo 3SGT-E - Köra en 12:a 2011 ?

Inlägg av Hannes »

Verkar som det står lite still,men det är faktiskt för att jag efter 6 månaders skruvande kan vara ute och köra lite =) Idag är regn så passar på att rengöra luftfiltret,snart dags för ett oljebyte,sen har jag inte bytt motorbussningarna än,tänkte hinna de innan 28.
MR2 Turbo Gen2 1995. 3S-GTE Gen3 @ E85 @ 1,5 bar.
Användarens profilbild
KelMer
Inlägg: 755
Blev medlem: sön 17 maj 2009, 17:17:51
Bilmodell: Mr2 Mkll V6
Årsmodell: 1992
PostOrt: Piteå
Land (Country): Sverige
Ort: Piteå födelseplatsen för sveriges första inreggade Mr2 V6

Re: Hannes: MR2 Gen2 Turbo 3SGT-E - Köra en 12:a 2011 ?

Inlägg av KelMer »

Hannes skrev:
KelMer skrev:
Hannes skrev:WOOOHOOO !!! Nu sitter ventilkapan pa plats,UNDERBART!!! Aven kopplat in flaktarna sa dom funkar,tog en svang o gasa lite,polarn vart lite blek i ansiktet,skont att de lirar nu,bara ett LITET problem,det ar ju fan for lite effekt,redan trottnat. Vad gor man,andra kammar,storre turbo,tips tack....

GO KVALL!


P.S. Kan ej skriva bokstaver me prickar :mrgreen:
För lite!!!??? satt å leta lite men kunde inte hitta nån effekt uppgift, men har för mig att det är ganska bra krut i din kärra!?
ca 350 i motorn sägs d,men ska bänka 28:e,innan dess vill jag ej utala mig. Känns som max 300. Imon tänkte jag montera nya powerflex nedre motorfästen :D Hoppas de ska göra lite skillnad.
Motorfästen? eller menar du själva gummit, om de e gummit så kan du sedan berätta om skillnaden, jag har monterat powerflex "gummi" bussningar på min...och de lär ju dröja en ett tag innan jag e kör klar :D :thumbdown: :o
/Christian N
0733966737

Toyota Mr2 Mkll gen2 N/a Mv6:an *Kör*

Toyota Avensis -05 Aut, Stora GPS:en Familjeracen? *Kör*

Toyota Camry -93 V6 Delar Säljes *Skrotad*

Toyota Starlet KP62 *Rulland chassi*

BIMMER 328i -96 m 325:ans insug Vinterräsen *Såld*

Audi S6 C4 2,2T -94 Quattro "nya" Vinterräsern *Kör*



Friskt vågat, Hälften vunnet
Användarens profilbild
Hannes
Inlägg: 163
Blev medlem: sön 17 okt 2010, 19:14:01
Bilmodell: MR2 Turbo Gen2
Årsmodell: 1995
PostOrt: Växjö
Land (Country): Sverige

Re: Hannes: MR2 Gen2 Turbo 3SGT-E - Köra en 12:a 2011 ?

Inlägg av Hannes »

KelMer skrev: Motorfästen? eller menar du själva gummit, om de e gummit så kan du sedan berätta om skillnaden, jag har monterat powerflex "gummi" bussningar på min...och de lär ju dröja en ett tag innan jag e kör klar :D :thumbdown: :o

ja,gummit,dom två undre äre. :D

Idag har jag varit och köpt mig en cd-spelare till bilen,kunde självklart inte hålla mig utan blev en liten värsting med tidskomp och grejor :D Sen har jag monterat ett framsystem, 5,25",det ända som finns i bilen just nu,knappt att det överröstar motorn ...
Bilder kommer,nu ska jag sova :mrgreen:
MR2 Turbo Gen2 1995. 3S-GTE Gen3 @ E85 @ 1,5 bar.
Användarens profilbild
martenheller
Inlägg: 686
Blev medlem: ons 22 sep 2010, 17:07:46
Bilmodell: Toyota Mr2 Gt-S
Årsmodell: 95
PostOrt: Hällekis
Land (Country): Sverige
Ort: Kinnekulle

Re: Hannes: MR2 Gen2 Turbo 3SGT-E - Köra en 12:a 2011 ?

Inlägg av martenheller »

Hannes skrev:
KelMer skrev: Motorfästen? eller menar du själva gummit, om de e gummit så kan du sedan berätta om skillnaden, jag har monterat powerflex "gummi" bussningar på min...och de lär ju dröja en ett tag innan jag e kör klar :D :thumbdown: :o

ja,gummit,dom två undre äre. :D

Idag har jag varit och köpt mig en cd-spelare till bilen,kunde självklart inte hålla mig utan blev en liten värsting med tidskomp och grejor :D Sen har jag monterat ett framsystem, 5,25",det ända som finns i bilen just nu,knappt att det överröstar motorn ...
Bilder kommer,nu ska jag sova :mrgreen:

Fan skulle inte du jaga tidskort ;) ?
Toyota Mr2 Gt-s -95 Timeattack / Trackday
www.garaget.org/martenheller
www.tagracing.n.nu
Användarens profilbild
nsa
Inlägg: 129
Blev medlem: ons 16 mar 2011, 07:57:19
Bilmodell: mr2
Årsmodell: 1993
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm

Re: Hannes: MR2 Gen2 Turbo 3SGT-E - Köra en 12:a 2011 ?

Inlägg av nsa »

Idag har jag varit och köpt mig en cd-spelare till bilen,kunde självklart inte hålla mig utan blev en liten värsting med tidskomp och grejor :D Sen har jag monterat ett framsystem, 5,25",det ända som finns i bilen just nu,knappt att det överröstar motorn ...
Bilder kommer,nu ska jag sova :mrgreen:
Vad är det för märke på spelaren?

Fan skulle inte du jaga tidskort ;) ?

Lite stereo måste man väl ändå få ha ;) när man är på väg till banan där man ska jaga tidskort :thumbup:
Skriv svar