Celica ST165 1988 3S-GTE

Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Användarvisningsbild
Johnny Blade
Pay User
Inlägg: 1596
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 09:37:57
Bilmodell: Crown
Årsmodell: 1984
PostOrt: Avesta
Land (Country): Sverige
Ort: Aghastadhum
Kontakt:

Re: Celica ST165 1988 3S-GTE

Inlägg av Johnny Blade » sön 04 jan 2015, 16:39:28

Bellman skrev:roligt du har i garaget :)
ebay är din vän http://www.ebay.com/itm/1987-91-Toyota- ... b7&vxp=mtr

själv skulle jag pumpa däck nu har jag handen i bandage och en tå är lite av :)
What? Vad har det pysslats med?
Det var från den säljaren jag köpte kamremskitet.;)
MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE

Användarvisningsbild
Johnny Blade
Pay User
Inlägg: 1596
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 09:37:57
Bilmodell: Crown
Årsmodell: 1984
PostOrt: Avesta
Land (Country): Sverige
Ort: Aghastadhum
Kontakt:

Re: Celica ST165 1988 3S-GTE

Inlägg av Johnny Blade » mån 27 apr 2015, 22:50:09

Johnny Blade skrev:Hallå! Hallå!
Efter att startmotorn har tvekat allt mer frekvent så slutade den tillslut funka helt.
Istället för att "renovera" den så stoppade jag dit en från en Camry SV21.
Dom har samma artikelnummer,men Camryn har ändå en mycket större solenoid.
Bild
Jaja,den funkar iaf nu. Tjoho!
Nu har även denna startmotor börjat klicka.Jobbiga bilelände.
MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE

Användarvisningsbild
Johnny Blade
Pay User
Inlägg: 1596
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 09:37:57
Bilmodell: Crown
Årsmodell: 1984
PostOrt: Avesta
Land (Country): Sverige
Ort: Aghastadhum
Kontakt:

Re: Celica ST165 1988 3S-GTE

Inlägg av Johnny Blade » sön 24 maj 2015, 19:05:29

En liten startmotorguide:
Såhär ser det ut när kontaktblecken i startmotorn är slitna:
Bild
Man kommer lätt åt dessa genom att skruva bort 3 skruvar på baksidan.
Ett bortplockat bleck:
Bild
Jag köpte inga nya,utan plockade ett par från en annan startmotor.Jag slipade till ytan på dessa med lite sandpapper.
Bild
Dessutom så är det ju bra om den delen som ska "kontakta" blecken också har en ok yta.Denna slipade jag också till.
Bild
Det är lätt att blecken vrider sig lite när man skruvar åt muttern,det kan vara bra att försöka få dom rakt.
MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE

Användarvisningsbild
Johnny Blade
Pay User
Inlägg: 1596
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 09:37:57
Bilmodell: Crown
Årsmodell: 1984
PostOrt: Avesta
Land (Country): Sverige
Ort: Aghastadhum
Kontakt:

Re: Celica ST165 1988 3S-GTE

Inlägg av Johnny Blade » mån 26 okt 2015, 22:22:33

Det där med att salta vägarna. :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:
Bild
MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE

Användarvisningsbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4001
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Celica ST165 1988 3S-GTE

Inlägg av Glenn » mån 26 okt 2015, 23:21:31

GT4'an har ju plasts om täcker det där ju :)

När jag hade min St165 så suckade besiktningsmännen ett par gånger och sa typ "Jaa, jag VET att dessa bilarna rostar här, men efterssom det sitter plast ivägen kan jag ju inte knacka.."
/Glenn B - Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse).

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se

Användarvisningsbild
Johnny Blade
Pay User
Inlägg: 1596
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 09:37:57
Bilmodell: Crown
Årsmodell: 1984
PostOrt: Avesta
Land (Country): Sverige
Ort: Aghastadhum
Kontakt:

Re: Celica ST165 1988 3S-GTE

Inlägg av Johnny Blade » mån 26 okt 2015, 23:56:58

Jag sneglade in genom glipan när jag var under och bytte handbromswire.
Kapa kapa kapa.
Bild

Det blev lite nytt på insidan.Jag trodde dock att det skulle behövas mer där.
Bild

Äh.Jag gör småbitar,det är lättare att bocka.
Bild

Eftersom det är plast över så lägger jag inte ner nå arbete på att få det snyggt.
Bild
MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE

Användarvisningsbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4001
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Celica ST165 1988 3S-GTE

Inlägg av Glenn » tis 27 okt 2015, 09:51:39

fast du lackar väl iaf med riktig topplack över ? ..både grundfärg och spackel kan ju suga åt sej fukt annars.
/Glenn B - Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse).

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se

Användarvisningsbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4001
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Celica ST165 1988 3S-GTE

Inlägg av Glenn » tis 27 okt 2015, 09:52:42

För övrigt, hur tänkte du få fast plasten sen ? jag antar att dina fästen har disintegrerat som vanligt ? ..på min monterade jag med PL400, stackars den som skulle ha loss det där sen :/
/Glenn B - Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse).

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se

Användarvisningsbild
Johnny Blade
Pay User
Inlägg: 1596
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 09:37:57
Bilmodell: Crown
Årsmodell: 1984
PostOrt: Avesta
Land (Country): Sverige
Ort: Aghastadhum
Kontakt:

Re: Celica ST165 1988 3S-GTE

Inlägg av Johnny Blade » tis 27 okt 2015, 13:33:07

jag ska givetvis ha en tät lack över.Dessutom så blir det nog tjock rostskydd över.
Originalhålen till fästen finns kvar.
MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE

Användarvisningsbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4001
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Celica ST165 1988 3S-GTE

Inlägg av Glenn » tis 27 okt 2015, 14:41:25

Fast för mej var det fästena i plastbitarna som hade disintegrerat, vill minnas att folk sa "så är det alltid" när jag frågade hur man skulle lösa det.

Iofs var det nog plasten som satt på dörrarna när jag tänker efter, trösklarna lossade jag aldrig.
/Glenn B - Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse).

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se

Skriv svar