Supra MA70 89, 1800 mil och skydds plasten kvar!

Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Användarens profilbild
alexanderbilar
Inlägg: 48
Blev medlem: lör 12 dec 2009, 21:57:08
Bilmodell: Supra, Corolla CS, Caldina
Årsmodell: 1989
PostOrt: Järna
Ort: Järna
Kontakt:

Supra MA70 89, 1800 mil och skydds plasten kvar!

Inlägg av alexanderbilar »

Tjena!

tänkte visa upp min rearitet!

minst lika mycket rearitet är väl att en 19 åring äger den med? ;)

Det är en helt original Supra MA70 som i Skrivande stund har rullat 1764mil

(har kört hem bilen, inte kört mer, men det blir träffpunkt 80, o sen inget mer på ett tag)

är själv väldigt nöjd med den, då jag har blivit otrilgit itnresserad och uppskattar riktiga orginalare och klassiker samt blivande klassiker.

bilen köptes ny av en man i 40 års åldern (idag strax över 60).

han körde med den mellan 89-93, sen så pallade han upp den, då "Han slutade köra med den" han sa att han hade mer pengar på den tiden än nu för tiden, han är också en "Motorcyckel kille", så det blev väl de som tog över sen.

men han luftade den några gånger en 93, då han lånade en Salu vagns licens ifrån den lokala toyota handlaren (som förövrigt också säljer en 1714 milare just nu).

bilen har fortfarande kvar skydds plasten på Nackstöden och dörrsidorna samt solskydden, det sista jag hade räknat med när jag var och kollade på den första gången, men blev riktigt imponerad.

så vad tycker ni om denna underbara Toyota? är detta ett riktigt fynd jag gjorde tidigare iår?

Mvh/alexanderbilar
bild framifrån, på hem vägen.<br /><br />mina 25 bästa mil nånsin<br /><br />oförglömligt!
bild framifrån, på hem vägen.

mina 25 bästa mil nånsin

oförglömligt!
large_196979-1837691.jpg (161.8 KiB) Visad 9454 gånger
Bilagor
original plasten på Solskydden.
original plasten på Solskydden.
large_196979-1837707.jpg (38.03 KiB) Visad 9452 gånger
från Sidan
från Sidan
196979-1837697.jpg (65.25 KiB) Visad 9452 gånger
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Inlägg: 3709
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: Supra MA70 89, 1800 mil och skydds plasten kvar!

Inlägg av Dale »

:)
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
KACE80
Inlägg: 878
Blev medlem: tis 18 aug 2009, 23:43:30
Bilmodell: MR2 TURBO
Årsmodell: 1991
PostOrt: Borås/GBG

Re: Supra MA70 89, 1800 mil och skydds plasten kvar!

Inlägg av KACE80 »

Nej fan detta e ju ett skämt!!
Först å främst så vill jag säga STORT grattis till dig ( även om du fick ge 150 000kr ) och även att det är riktigt trevligt att en ung kille som du
tänker på ett "gammalt" sätt med just hela känslan om original :D !
Jättekul att det finns unga som vill behålla bilar i original, man blir ju så trött på "styling" så att jag spyr :( !!

Detta var den trevligaste tråden som startats här på forumet på mycket länge :D !
Jag vill jättegärna se fler bilder på din underbara bil, finns den med på Garaget.org?
Om inte så lägg gärna upp ett stort antal bilder här tack :)

Och sedan är jag jättenyfiken på vad du fick ge för denna otroligt fina bil?
Måste ju vart runt 150 000kr?
Har då aldrig sett nåt liknande som denna Supra och anser att den bör vara värderad till däromkring 8-) !
Skit kul det här!
Ante
Rastaman
Inlägg: 368
Blev medlem: tis 03 mar 2009, 13:29:37
Bilmodell: Corolla T-sport
Årsmodell: 2002

Re: Supra MA70 89, 1800 mil och skydds plasten kvar!

Inlägg av Rastaman »

Som gammal MK3 ägare är det skitkul när det kommer upp bilder på en bil i sådant underbart skick.
Mer bilder vore grymt uppskattat, gärna både på motor och inredning.
Användarens profilbild
alexanderbilar
Inlägg: 48
Blev medlem: lör 12 dec 2009, 21:57:08
Bilmodell: Supra, Corolla CS, Caldina
Årsmodell: 1989
PostOrt: Järna
Ort: Järna
Kontakt:

Re: Supra MA70 89, 1800 mil och skydds plasten kvar!

Inlägg av alexanderbilar »

tjena!

GLÖM INTE ATT GRATTA BILEN!

Imorgon, den 14e Juli så är det 21år sedan den var i bruk för första gången!

detta va ett fynd, dom e kanske värda runt 130-150k

men håll i dig!

jag gav 100k!, (kontant, men hårt jobbade pengar under flera år..) (men då behövde den rekoond, då den var riktigt smutsig invändigt, men de fixade jag direkt, och sen ska jag byta vätskor, har ju stått i några år) tyckte att det var en riktigt bra deal!

bättre de än att köpa nån j*****a sketen trimmad och högerstyrd MK IV/skyline/RX-7 som finns i vartenda gathörn.

dessutom så är det billigare att äga 2 bilar en 1 stycken IV, och sen så kanske man vill ha en vinterbil endå.

den e inte mycke långsammare än många trimmbilar, + så e den praktiskt, och sen så kan jag ha sånna här bilar istället!

Tack för all uppskattning!

klart jag har mera bilder!

kolla in garaget!

jag tror att jag har ännu mera info där, minst lika mycke som här..

trist bara att Småbarnen ska in och rösta Ettor, "vart har du fått tag i dom där plåt hjulsen" hade nån skrivit, synd att dom itne förstår vad det handlar om, folk som itne gillar EU bakdelen (tycker ja ska byta till JDM..) och fälgarna men det är garaget, en halv oseriös sida..

det är ju bilen i sin helhet som är vacker, istället för dom trimmade och stylade, ja har egentligen tröttnat på snåt, kul me fart ibland, då har ja en SAAB 9000 med 235 häst..

Jag kommer inte att ändra en enda grej på den här, bara lufta lite då och då.

vissa tycker att jag e korkad och undrar varför jag köper en bil ja knappt kommer at använda, och folk som ska åka me o ha sig.. medans några förstår mig till 100%


kolla in mina bilder på garaget.

har MÅNGA fler bilder, lägg gärna nån fin röst och kommentarer med om ni får lust!

http://www.garaget.org/?car=196979

jag har även 2 youtube klipp

http://www.youtube.com/user/alexanderbilar

dom på besiktningen lämnade dom bilarna dom höll på med för att kolla in min:)

"kolla miltalet!!"

va tycker ni om mitt biltäcke?

skräddarsutt för bilen, kostade några K, men det var det värt!

på träff punkt 80 så kommer jag med denna skönhet! (hoppas bara på fint väder) bilen är aldrig körd i regn, jag ska ta av taket.. blirre regn så blirre inget för mig...
Bilagor
196979-1951495.jpg
196979-1951495.jpg (31.4 KiB) Visad 9341 gånger
Rastaman
Inlägg: 368
Blev medlem: tis 03 mar 2009, 13:29:37
Bilmodell: Corolla T-sport
Årsmodell: 2002

Re: Supra MA70 89, 1800 mil och skydds plasten kvar!

Inlägg av Rastaman »

Kollade runt på några av dina bilder på garaget och kan bara säga grattis till ett bra köp.
Grymt billigt med tanke på skicket på bilen, bara att gratulera.
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Supra MA70 89, 1800 mil och skydds plasten kvar!

Inlägg av Glenn »

Det stora problemet med sådana här bilar är ju dock att man inte kan använda dom, det blir museiföremål, efterssom om man använder dom försvinner ju det unika med dom, den låga mätarställningen.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
Johnny Blade
Pay User
Inlägg: 1714
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 09:37:57
Bilmodell: Crown
Årsmodell: 1984
PostOrt: Avesta
Land (Country): Sverige
Ort: Aghastadhum
Kontakt:

Re: Supra MA70 89, 1800 mil och skydds plasten kvar!

Inlägg av Johnny Blade »

Glenn skrev:Det stora problemet med sådana här bilar är ju dock att man inte kan använda dom, det blir museiföremål, efterssom om man använder dom försvinner ju det unika med dom, den låga mätarställningen.
Ja, man kan ju inte ha kakan ock äta den samtidigt. :(
Fin bil iaf, det finns allt för många sönderskruvade och allmänt sunkiga MKIII'or(MKII'or också såklart).
MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
Användarens profilbild
alexanderbilar
Inlägg: 48
Blev medlem: lör 12 dec 2009, 21:57:08
Bilmodell: Supra, Corolla CS, Caldina
Årsmodell: 1989
PostOrt: Järna
Ort: Järna
Kontakt:

Re: Supra MA70 89, 1800 mil och skydds plasten kvar!

Inlägg av alexanderbilar »

Hej.

ja det är klart att det blir Musie föremål..

Extra unikt med denna är ju att till och med Skydds plasten sitter kvar!

menar att de finns ju många sunkiga MKIIIor, dom lär väl försvinna efter ett tag..

jag har setat och läst gamla teknikens värld nu (början av 90talet) och då drällde det av MKIIor, nu ser man itne många allas, verken på blocket eller i verkligheten, och dom e ju itne speciellt fina i skicket heller.

då blir inte att köra så mycke..

det ska bli riktigt spännande och se hur utbudet och Supra priserna är om typ 4-5 år.

lika ovanliga som MKIIor? men priserna tro?
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Supra MA70 89, 1800 mil och skydds plasten kvar!

Inlägg av Glenn »

Ja, och det är väl trevligt om man har plats och pengar i överflöd, men själv har jag inte direkt råd eller plats med att spara på bilar som inte kan användas.

MkII hade ju STORA rostproblem afaik, och med tanbke på hur billiga dom var ett tag så lär rätt många ha skrotats tyvärr..
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Skriv svar