MR2 projektet
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
-
- Inlägg: 88
- Blev medlem: tis 24 mar 2009, 20:34:22
- Bilmodell: MR2 turbo
- Årsmodell: 93
- PostOrt: 59080
- Land (Country): sverige
Paj
Äntligen har man pajat bilen så att man får skruva lite igen:)
Hade bytt till åka fort rakt fram däck. Och va ute o tränade starter till nästa
blackrace.
Så fort jag släppte kopplingen så smäller det till och efter det så är det ingen fart i bilen över huvud taget.
Den baktänder, knacksensorn ger felkod. Och jag får bubbla mig hemåt. Den ger fullt ladd, men är fortfarande slö.
Någon som har en ide om vad jag har förstört?
Föresten när ska fuelcuten hoppa in?
Hade bytt till åka fort rakt fram däck. Och va ute o tränade starter till nästa
blackrace.
Så fort jag släppte kopplingen så smäller det till och efter det så är det ingen fart i bilen över huvud taget.
Den baktänder, knacksensorn ger felkod. Och jag får bubbla mig hemåt. Den ger fullt ladd, men är fortfarande slö.
Någon som har en ide om vad jag har förstört?
Föresten när ska fuelcuten hoppa in?
- Cyrix
- Inlägg: 622
- Blev medlem: tis 10 mar 2009, 21:19:26
- Bilmodell: MR2
- Årsmodell: 91
- PostOrt: Göteborg
- Land (Country): Sverige
- Ort: Göteborg
- Kontakt:
Re: Paj
Skulle gissa på en trasig knacksensor.
Carl Olsson
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org
sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org
sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
-
- Inlägg: 88
- Blev medlem: tis 24 mar 2009, 20:34:22
- Bilmodell: MR2 turbo
- Årsmodell: 93
- PostOrt: 59080
- Land (Country): sverige
Re: MR2 projektet
Verkar ju troligt nu när man har läst på lite. Tack för tipset.
-
- Inlägg: 88
- Blev medlem: tis 24 mar 2009, 20:34:22
- Bilmodell: MR2 turbo
- Årsmodell: 93
- PostOrt: 59080
- Land (Country): sverige
Re: MR2 projektet
Nu funkar den igen. Det va knacksensorn. även att det inte skramlade om den. Så nu kan man ju åka på körning i helgen.
-
- Inlägg: 88
- Blev medlem: tis 24 mar 2009, 20:34:22
- Bilmodell: MR2 turbo
- Årsmodell: 93
- PostOrt: 59080
- Land (Country): sverige
Re: MR2 projektet
Detta håller inte. Idag när jag körde fylldes turbon med olja. Iofs allt runt omkring oxå. Märkte att den laddade lite dåligt. Så det blir väl att ruva ut motorn och kolla över den. Tänkte ju göra det i vinter när man ställt av den. Någon som varit för detta?
- Cyrix
- Inlägg: 622
- Blev medlem: tis 10 mar 2009, 21:19:26
- Bilmodell: MR2
- Årsmodell: 91
- PostOrt: Göteborg
- Land (Country): Sverige
- Ort: Göteborg
- Kontakt:
Re: MR2 projektet
Gissar på att du har spikat sönder 3ans kolv.jonnis skrev:Detta håller inte. Idag när jag körde fylldes turbon med olja. Iofs allt runt omkring oxå. Märkte att den laddade lite dåligt. Så det blir väl att ruva ut motorn och kolla över den. Tänkte ju göra det i vinter när man ställt av den. Någon som varit för detta?
Gör ett komptest, skiljer det mer än 1kg mellan cylindrarna, så är det bara till att riva, tyvärr.
Carl Olsson
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org
sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org
sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
-
- Inlägg: 88
- Blev medlem: tis 24 mar 2009, 20:34:22
- Bilmodell: MR2 turbo
- Årsmodell: 93
- PostOrt: 59080
- Land (Country): sverige
Re: MR2 projektet
Litar på dig. Du har ju haft rätt förut. Vad är det som gör att det är olja överallt då?
- Cyrix
- Inlägg: 622
- Blev medlem: tis 10 mar 2009, 21:19:26
- Bilmodell: MR2
- Årsmodell: 91
- PostOrt: Göteborg
- Land (Country): Sverige
- Ort: Göteborg
- Kontakt:
Re: MR2 projektet
Om det är så att en kolv gått sönder, så blir det övertryck i vevhuset och oljan trycks ut genom vevhusventilationen som går in i slangen på inloppet till turbon.jonnis skrev:Litar på dig. Du har ju haft rätt förut. Vad är det som gör att det är olja överallt då?
Sen kan det ju iofs lika gärna vara en turbo som är slut, men känns nästan som att trasig kolv är ett vanligare fel.
Carl Olsson
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org
sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org
sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
-
- Inlägg: 88
- Blev medlem: tis 24 mar 2009, 20:34:22
- Bilmodell: MR2 turbo
- Årsmodell: 93
- PostOrt: 59080
- Land (Country): sverige
Re: MR2 projektet
Mycket riktigt komptestet va väl inte så bra. Bara hälften på 1 an och 2 an. Så nu är motorn ute och rensad. Blir att lyfta toppen och kolla kolvarna imorgon. Nån som vet var man kan hitta lite bättre kolvar som håller? Annars slänger jag i original. Det borde ju hålla några år. Om man kör lugnt.
Vilket iofs inte är så troligt.
Vilket iofs inte är så troligt.
-
- Inlägg: 88
- Blev medlem: tis 24 mar 2009, 20:34:22
- Bilmodell: MR2 turbo
- Årsmodell: 93
- PostOrt: 59080
- Land (Country): sverige
Re: MR2 projektet
Rättelse... 3 an o 4 an va det ju.
Kolvarna va spruckna. Så nu e det bara att jaga BÄTTRE DELAR. Hör av er om ni har.
Kolvarna va spruckna. Så nu e det bara att jaga BÄTTRE DELAR. Hör av er om ni har.