Elof`s St-185 Gt-Four

Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Användarens profilbild
Elof_power
Inlägg: 242
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 13:20:59
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1990
PostOrt: kumla
Land (Country): Sverige
Ort: Kumla

Re: Elof`s St-185 Gt-Four

Inlägg av Elof_power »

"Fnys": Joo jag tänkte får ut den på vägen nu i sommar, fast fick ta och lägga mig ute i gruset och skruva för har så mycket annat i de garagen jag disponerar.. :P

"GT4-Force": Joo får se vad det blir, men det är ju kul att ha någon att råd fråga när jag börjar bygga.. :D Turbon hade jag nog tänkt att använda. :)
GT4-Force
Inlägg: 446
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:30:45
Bilmodell: Supra mkiv
Årsmodell: 1994
PostOrt: Otterbäcken
Land (Country): Skaraborg
Ort: Otterbäcken

Re: Elof`s St-185 Gt-Four

Inlägg av GT4-Force »

Elof_power skrev:"Fnys": Joo jag tänkte får ut den på vägen nu i sommar, fast fick ta och lägga mig ute i gruset och skruva för har så mycket annat i de garagen jag disponerar.. :P

"GT4-Force": Joo får se vad det blir, men det är ju kul att ha någon att råd fråga när jag börjar bygga.. :D Turbon hade jag nog tänkt att använda. :)
Kanon :D annars så köper du min motor komplett med Sprut :P
Användarens profilbild
Elof_power
Inlägg: 242
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 13:20:59
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1990
PostOrt: kumla
Land (Country): Sverige
Ort: Kumla

Re: Elof`s St-185 Gt-Four

Inlägg av Elof_power »

GT4-Force skrev:
Elof_power skrev:"Fnys": Joo jag tänkte får ut den på vägen nu i sommar, fast fick ta och lägga mig ute i gruset och skruva för har så mycket annat i de garagen jag disponerar.. :P

"GT4-Force": Joo får se vad det blir, men det är ju kul att ha någon att råd fråga när jag börjar bygga.. :D Turbon hade jag nog tänkt att använda. :)
Kanon :D annars så köper du min motor komplett med Sprut :P
Haha beror ju på pris.. :P antar att jag inte orkar med det ekonomiskt just nu. finns inte mycket kvar när räkningarna är betalda, detta huset kostar mig kanske lite förmycket. men jag älskar det.. :D

Får väl bygga en ny motor med det man kommer över. och hoppas på att ramla över ett sprut till rimlihga pengar (Skit billigt)
Användarens profilbild
Elof_power
Inlägg: 242
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 13:20:59
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1990
PostOrt: kumla
Land (Country): Sverige
Ort: Kumla

Re: Elof`s St-185 Gt-Four

Inlägg av Elof_power »

för att börja lossa det som ska loss på undersidan nu. tex Drivaxlar, hur får man ur dom.? hur gör ni när ni tar ner motorn vilka fästen lossar ni i vilken ordning.?
Användarens profilbild
Elof_power
Inlägg: 242
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 13:20:59
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1990
PostOrt: kumla
Land (Country): Sverige
Ort: Kumla

Re: Elof`s St-185 Gt-Four

Inlägg av Elof_power »

Nu ska man bara ringa och få upp brorsan ur sängen sen släpar jag med han och skruvar lite celica.. :) får se om motorn landar på backen idag.. :D
Användarens profilbild
Elof_power
Inlägg: 242
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 13:20:59
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1990
PostOrt: kumla
Land (Country): Sverige
Ort: Kumla

Re: Elof`s St-185 Gt-Four

Inlägg av Elof_power »

Bild
Bild
Brorsan hjälper mig lite :)
Bild
Turbon med DP borta
Bild
Grenröret får hänga med ner tror jag..

Nu ska det börja jobbas under bilen men tagit rast för lite mat och ett dopp i det blå..
Användarens profilbild
Roger
Pay User
Inlägg: 170
Blev medlem: tis 03 mar 2009, 17:53:38
Bilmodell: MR2 och Corolla 4wd
Årsmodell: 93
PostOrt: Johanneshov
Land (Country): Sverige
Ort: sthlm

Re: Elof`s St-185 Gt-Four

Inlägg av Roger »

Imponerande att stå i solen och jobba en sån här dag. Själv funderade jag på att ta en tvätt av bilen inne i ett svalt garage, men ställde in pga värmen ;)
Användarens profilbild
Elof_power
Inlägg: 242
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 13:20:59
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1990
PostOrt: kumla
Land (Country): Sverige
Ort: Kumla

Re: Elof`s St-185 Gt-Four

Inlägg av Elof_power »

Hahaha Nää är det fullt över allt där man brukar hållas och man e trött på att vänta får man väl ta och skruva där man kan.. :) men vist blir det varmt. Men efter lunchen så kom det världens åsk oväder och ös regn.. :( så idag blev det inget mera gjort..

-JAG BEHÖVER TIPS-
*Hur har andra gjort när drivaxlarna ska ur?
*Är det likadana fjädrar fram på 185 och 182an? (jag har en brusten fjäder. Och kommer vilja ha en lite högre bil senare)
Användarens profilbild
Elof_power
Inlägg: 242
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 13:20:59
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1990
PostOrt: kumla
Land (Country): Sverige
Ort: Kumla

Re: Elof`s St-185 Gt-Four

Inlägg av Elof_power »

Nu när jag rotade lite i "Bra att ha lådan" hittade jag en olje kylare som tydligen var ny :) bäst jag sätter på den oxå när jag ändå är i farten med motorn.. :)
GT4-Force
Inlägg: 446
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:30:45
Bilmodell: Supra mkiv
Årsmodell: 1994
PostOrt: Otterbäcken
Land (Country): Skaraborg
Ort: Otterbäcken

Re: Elof`s St-185 Gt-Four

Inlägg av GT4-Force »

drivaxlar ryck ur dom :) töm lådan på olja innan bara

Skruva bort skydds plåten bara innan
Skriv svar