Bizzys MR2 GTi

Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Bizzy
Inlägg: 47
Blev medlem: sön 29 nov 2009, 16:01:35
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 1991
PostOrt: Beddingestrand
Land (Country): Sverige

Re: Bizzys MR2 GTi

Inlägg av Bizzy »

ÄNTLIGEN!!!
Fick ett samtal idag om att mina frambromsar har kommit.
Det enda som saknas är monterings satsen till bromsbeläggen men den ska förhoppningsvis finnas i danmark och kunna vara här tills på fredag.
Det blev ventilerade och hålborrade bremboskivor med Ferrodo belägg. Kompletta renoverings kit till oken inklusive glidbultarna.
Så nu ska man ut i garaget och riva av bromsarna samt att se till att få oken lackade.
Det enda som återstår för att kunna börja köra med bilen sen är generatorn, får hoppas att det löser sig med den till helgen med.
Bilder och fullständiga uppdateringar kommer att finnas på garaget.org senast på söndag kväll.
När detta väl är klar kan man slänga på sina nya fälgar och däck och njuta av en runda med älsklingen.
Efter detta kommer jag att börja på stereo bygget.
eX3Me
Inlägg: 49
Blev medlem: mån 08 mar 2010, 20:16:49
Bilmodell: Celica GTi
Årsmodell: 1991
PostOrt: Trelleborg
Land (Country): Sweden
Kontaktperson: Tommy Borglin
Ort: Trelleborg
Kontakt:

Re: Bizzys MR2 GTi

Inlägg av eX3Me »

Så du har också hittat hit, får väl hålla ett öga på dig här med ;)
Bizzy
Inlägg: 47
Blev medlem: sön 29 nov 2009, 16:01:35
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 1991
PostOrt: Beddingestrand
Land (Country): Sverige

Re: Bizzys MR2 GTi

Inlägg av Bizzy »

Har hänt en del här nu.
Följande är monterat:
K-Sport Coil overs från raidopower.se
Vita sidoblinkers samt främre positions/blinkers lampor från raidopower.se
ASA Imola 17" med Yokohama 195/45-17

Har beställt rör till avgassystem bygget.
Kommer att bli i rostfritt har dock inte hittat någon/några slutdämpare som faller mig i smaken.

Har ännu inte bestämt mig om det blir turbo konvertering eller om ska bygga en stygg sugis...
Får lägga upp en tråd kring detta och se om någon kan hjälpa mig med tips.
Bizzy
Inlägg: 47
Blev medlem: sön 29 nov 2009, 16:01:35
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 1991
PostOrt: Beddingestrand
Land (Country): Sverige

Re: Bizzys MR2 GTi

Inlägg av Bizzy »

Då var det dags för en liten uppdatering här.
Har mest kört i sommar och inte meckat så mycket.
Men nu är pärlan avställd inför vinterns mysiga garage kvällar.
En uppsättning riktigt lätta 18" fälgar har inhandlats, dessa är 8,5 tum breda fram och 9,5 tum breda bak.
Bilder kommer upp på garaget www.garaget.org/bizzy under dagen.
Har även börjat klura på en lösning på nya fram lampor, vill inte ha popup tjofräser längre. Frågan är om man ska byga kåpor själv i kolfiber och montera in runda lampor från någon styling leverantör eller om man ska försöka hitta ett par lampor som man skulle kunna integrera.
Synpunkter mottages och även tips på andra som har gjort det samt var jag hittar denna info.
Skriv svar